REKRUTACJA DO PRZEDSZKOLA NA NOWY ROK SZKOLNY 2025/2026 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Resetowanie ustawień
Reset

ZABAWY W DOMU - WTOREK 23.11.2021r

ZABAWY W DOMU - WTOREK 23.11.2021r

Witam Was we wtorek!

Temat dzisiejszych zajęć:  To jest odkurzacz

Materiały potrzebne do zabaw: proszę przygotować: kartkę papieru, słomkę

 

Zaczynamy!

 

  1. Odczytanie wiersza „Odkurzacz” ( B. Kołodziejski), masażyk relaksacyjny

Szuru szuru, szuru szuru, (dziecko leży na brzuchu)

pan odkurzacz poszedł w ruch.

Jeździ wkoło po podłodze, (zataczamy po brzuchu kółeczka całą dłonią)

warczy przy tym bardzo srodze.

Szuru szuru, szuru szuru, (wsuwamy dłoń pod pachę dziecka, za kołnierz, we włosy itp.)

wjeżdża wszędzie w zakamarki,

czyści też najmniejsze szparki.

Wszystkie brudy migiem wciąga (naśladujemy palcami zbieranie okruszków)

i dokładnie pokój sprząta.

Kiedy skończy, zobaczycie, cały pokój zacznie lśnić, (delikatnie głaszczemy dziecko)

a odkurzacz w ciemnym kącie o sprzątaniu będzie śnić…

Zadanie kilku pytań:

  • o czym był wiersz?
  • co robi odkurzacz?

 

  1. Prezentacja odkurzacza, próby samodzielnego używania sprzętu pod opieką rodzica poprzedzone przypomnieniem zasad bezpieczeństwa dotyczących pracy urządzeń elektrycznych (zakaz samodzielnego podłączania do prądu – konieczna obecność osoby dorosłej, wyłączanie urządzenia po skończonej pracy itp.)

 

  1. Rozmowa: „Jak ludzie radzili sobie zanim wynaleziono odkurzacz?” Rodzic rozsypuje okruchy i dziecko próbuje samodzielnie je zamiatać. Porównywanie efektywności i nakładu pracy potrzebnej podczas sprzątania z wykorzystaniem odkurzacza i miotły.

 

  1. Zabawa logopedyczna „odkurzacz”

W tej zabawie dziecko nie dmucha przez słomkę, ale wciąga powietrze, przysysając elementy, które ma unieść lub przenieść. Należy dziecku to pokazać i wyjaśnić, gdyż ćwiczenie to, tylko z pozoru jest proste i niektóre dzieci mogą mieć problem z wykonaniem tego zadania. Trzeba zwrócić uwagę na trzymanie słomki w wargach (nie w zębach) oraz na wciąganie powietrza przez słomkę (nie dmuchanie w słomkę).
W przypadku dużych trudności z przysysaniem elementów, słomkę można przyciąć, skrócić.

Wycinamy z kartki małe kółka – to nasze okruchy, które należy posprzątać – przenieść w inne miejsce.

Okruchy(kółka z papieru) rozsypujemy, dziecko za pomocą słomki przenosi je w inne miejsce(można narysować  na kartce kosz na śmieci).

 

Bawcie się dobrze!

Pani Ewa T.

Data dodania: 2021-11-22 15:09:31
Data edycji: 2021-11-22 15:10:53
Ilość wyświetleń: 233
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej