64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10
Ramowy rozkład dnia w naszym przedszkolu
6:30 – 8:15 Schodzenie się dzieci w oddziałach i planowanie dnia
Stopniowe schodzenie się dzieci w salach, czas na adaptację i swobodną zabawę. Nauczyciele organizują czynności opiekuńcze, porządkowe i organizacyjne. Tworzą okazję do wymiany informacji, prowadzą rozmowy z dziećmi i kontaktują się z rodzicami. W tym czasie może odbywać się praca indywidualna z dziećmi lub praca w małych grupach.
Poranek urozmaicają ćwiczenia ruchowe, zabawy integracyjne i działania zespołowe wspierające rozwój relacji rówieśniczych.
8:15 – 8:30 Przygotowanie do śniadania
Czynności higieniczne i samoobsługowe, pełnienie dyżurów.
8:30 – 9:00 Śniadanie
Dzieci w ramach możliwości rozwijają umiejętność samodzielnego przygotowania posiłku oraz wspólnego spożywania. Nabywają umiejętność kulturalnego zachowania przy stole, a sprzątając po sobie, uczą się odpowiedzialności za swoje otoczenie.
9:00 – 10:15 Zajęcia edukacyjno – tematyczne
Dzieci biorą udział w zajęciach opartych na założeniach Planu daltońskiego. W ramach zajęć tematycznych rozwiązują problemy, realizują projekty edukacyjne i pracują w grupach, rozwijając umiejętności społeczne. Korzystają z „Tablicy zadań” - planują czas wykonania aktywności. Uczą się samodzielności, odpowiedzialności oraz refleksji nad własną nauką. Poprzez pracę z instrukcją oraz różnego typu zabawy edukacyjne realizują wybrany program wychowania przedszkolnego. To zintegrowana działalność edukacyjna zgodna z podstawą programową wychowania przedszkolnego.
Język angielski
Nauka języka angielskiego odbywa się dwa razy w tygodniu w formie interaktywnych zabaw, gier i piosenek. Dzieci uczą się nowych słów i zwrotów w sposób naturalny, poprzez multisensoryczne techniki – śpiew, ruch, dotyk oraz wizualizacje.
10:15 – 11:15 Zabawy na świeżym powietrzu
Czas na aktywność fizyczną i kontakt z naturą. Zabawy organizacyjne i swobodne na placu przedszkolnym, spacery, wycieczki oraz przebywanie w ogrodzie przedszkolnym. Tworzenie okazji do obserwowania i podejmowania zabaw badawczych. Dzieci uczą się samodzielnego ubierania się zgodnie z warunkami pogodowymi.
11:15 – 11:30 Przygotowanie do obiadu
Dzieci uczą się dbać o higienę przed posiłkiem - mycie rąk i przygotowanie stołu.
11:30 – 12:00 Obiad – I danie (zupa)
Wspólny obiad to także nauka zasad savoir-vivre’u oraz samodzielności przy nakładaniu i spożywaniu posiłków.
12:00 – 12:15 Odpoczynek/Relaksacja
Po aktywnym poranku starsze dzieci mają czas na odpoczynek. Uczestniczą w cichych, relaksacyjnych aktywnościach, takich jak muzykoterapia, mindfulness czy czytanie bajek.
12:00 – 14:15 Odpoczynek
Młodsze dzieci 3 - letnie odpoczywają dłużej, mają czas na ewentualną drzemkę.
12:15 – 13:45 Kreatywne projekty, swobodne zabawy
Zabawy dowolne w sali lub na powietrzu, spacery, ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych lub samodzielne wykonywanie zadań. Zajęcia wyrównawcze, wspieranie rozwoju dzieci poprzez: zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe itp. Zabawy ruchowe, zabawy konstrukcyjne, zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, zabawy w kręgu, aktywność plastyczna. Czas na rozwijanie ciekawości świata i kreatywnego myślenia. To moment na twórczą ekspresję i rozwijanie zdolności logicznego myślenia.
13:45 – 14:00 Przygotowanie do obiadu
Czynności samoobsługowe i porządkowe przygotowujące do posiłku.
14:00 – 14:30 Obiad – II danie
Dzieci podczas posiłków doskonalą umiejętność posługiwania się sztućcami oraz nalewania, a przy samodzielnym nakładaniu potraw decydują o wielkości porcji.
14:30 – 17:00 Zabawy swobodne i odbieranie dzieci
Czas na swobodną zabawę w sali lub na świeżym powietrzu w oczekiwaniu na rodziców, aż do momentu rozejścia się dzieci.
Dzieci mogą spędzać czas w kącikach tematycznych rozwijając swoje zdolności i zainteresowania oraz umiejętności społeczne. To czas zabaw i gier dydaktycznych oraz stolikowych. Nauczyciele przeznaczają czas na pracę wyrównawczą, indywidualną oraz zajęcia w małych zespołach.
Pod koniec dnia nauczyciele inspirują dzieci i rodziców do indywidualnych rozmów oraz do dzielenia się refleksjami na temat wydarzeń i doświadczeń z czasu spędzonego w przedszkolu.
64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10