REKRUTACJA DO PRZEDSZKOLA NA NOWY ROK SZKOLNY 2025/2026 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Resetowanie ustawień
Reset

Ramowy rozkład dnia

Ramowy rozkład dnia w naszym przedszkolu

6:30 – 8:15 Schodzenie się dzieci w oddziałach i planowanie dnia

Stopniowe schodzenie się dzieci w salach, czas na adaptację i swobodną zabawę. Nauczyciele organizują czynności opiekuńcze, porządkowe i organizacyjne. Tworzą okazję do wymiany informacji, prowadzą rozmowy z dziećmi i kontaktują się z rodzicami. W tym czasie może odbywać się praca indywidualna z dziećmi lub praca w małych grupach.

Poranek urozmaicają ćwiczenia ruchowe, zabawy integracyjne i działania zespołowe wspierające rozwój relacji rówieśniczych.

8:15 – 8:30 Przygotowanie do śniadania

Czynności higieniczne i samoobsługowe, pełnienie dyżurów.

8:30 – 9:00 Śniadanie

Dzieci w ramach możliwości rozwijają umiejętność samodzielnego przygotowania posiłku oraz wspólnego spożywania. Nabywają umiejętność kulturalnego zachowania przy stole, a sprzątając po sobie, uczą się odpowiedzialności za swoje otoczenie.

9:00 – 10:15 Zajęcia edukacyjno – tematyczne

Dzieci biorą udział w zajęciach opartych na założeniach Planu daltońskiego. W ramach zajęć tematycznych rozwiązują problemy, realizują projekty edukacyjne i pracują w grupach, rozwijając umiejętności społeczne. Korzystają z „Tablicy zadań” - planują czas wykonania aktywności. Uczą się samodzielności, odpowiedzialności oraz refleksji nad własną nauką. Poprzez pracę z instrukcją oraz różnego typu zabawy edukacyjne realizują wybrany program wychowania przedszkolnego. To zintegrowana działalność edukacyjna zgodna z podstawą programową wychowania przedszkolnego.

Język angielski

Nauka języka angielskiego odbywa się dwa razy w tygodniu w formie interaktywnych zabaw, gier i piosenek. Dzieci uczą się nowych słów i zwrotów w sposób naturalny, poprzez multisensoryczne techniki – śpiew, ruch, dotyk oraz wizualizacje.

10:15 – 11:15 Zabawy na świeżym powietrzu

Czas na aktywność fizyczną i kontakt z naturą. Zabawy organizacyjne i swobodne na placu przedszkolnym, spacery, wycieczki oraz przebywanie w ogrodzie przedszkolnym. Tworzenie okazji do obserwowania i podejmowania zabaw badawczych. Dzieci uczą się samodzielnego ubierania się zgodnie z warunkami pogodowymi.

11:15 – 11:30 Przygotowanie do obiadu

Dzieci uczą się dbać o higienę przed posiłkiem - mycie rąk i przygotowanie stołu.

11:30 – 12:00 Obiad – I danie (zupa)

Wspólny obiad to także nauka zasad savoir-vivre’u oraz samodzielności przy nakładaniu i spożywaniu posiłków.

12:00 – 12:15 Odpoczynek/Relaksacja

Po aktywnym poranku starsze dzieci mają czas na odpoczynek. Uczestniczą w cichych, relaksacyjnych aktywnościach, takich jak muzykoterapia, mindfulness czy czytanie bajek.

12:00 – 14:15 Odpoczynek

Młodsze dzieci 3 - letnie odpoczywają dłużej, mają czas na ewentualną drzemkę.

12:15 – 13:45 Kreatywne projekty, swobodne zabawy

Zabawy dowolne w sali lub na powietrzu, spacery, ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych lub samodzielne wykonywanie zadań. Zajęcia wyrównawcze, wspieranie rozwoju dzieci poprzez: zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe itp. Zabawy ruchowe, zabawy konstrukcyjne, zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, zabawy w kręgu, aktywność plastyczna. Czas na rozwijanie ciekawości świata i kreatywnego myślenia. To moment na twórczą ekspresję i rozwijanie zdolności logicznego myślenia.

13:45 – 14:00 Przygotowanie do obiadu

Czynności samoobsługowe i porządkowe przygotowujące do posiłku.

14:00 – 14:30 Obiad – II danie

Dzieci podczas posiłków doskonalą umiejętność posługiwania się sztućcami oraz nalewania, a przy samodzielnym nakładaniu potraw decydują o wielkości porcji.

14:30 – 17:00 Zabawy swobodne i odbieranie dzieci

Czas na swobodną zabawę w sali lub na świeżym powietrzu w oczekiwaniu na rodziców, aż do momentu rozejścia się dzieci.

Dzieci mogą spędzać czas w kącikach tematycznych rozwijając swoje zdolności i zainteresowania oraz umiejętności społeczne. To czas zabaw i gier dydaktycznych oraz stolikowych. Nauczyciele przeznaczają czas na pracę wyrównawczą, indywidualną oraz zajęcia w małych zespołach.

Pod koniec dnia nauczyciele inspirują dzieci i rodziców do indywidualnych rozmów oraz do dzielenia się refleksjami na temat wydarzeń i doświadczeń z czasu spędzonego w przedszkolu.

 

Data dodania: 2019-04-14 22:11:33
Data edycji: 2025-08-28 20:05:13
Ilość wyświetleń: 3924
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej