REKRUTACJA DO PRZEDSZKOLA NA NOWY ROK SZKOLNY 2025/2026 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Resetowanie ustawień
Reset

ZABAWY W DOMU- ŚRODA 24.11.2021r

ZABAWY W DOMU- ŚRODA 24.11.2021r

Dzień dobry!

Temat dzisiejszych zajęć:  Kolorowe ćwiczenia – gimnastyka buzi i języka

Na dzisiaj proponuję zabawy usprawniające narząd mowy

Każde ćwiczenie artykulacyjne najlepiej wykonywać przed lustrem. To, że dziecko widzi swoją buzię pomaga mu poczuć ułożenie narządów aparatu artykulacyjnego.

 

  1. „Gdzie jesteś języczku” wiersz Grażyny Waśkiewicz – gimnastyka buzi i języka.

„Gdzie jesteś języczku?
Gdzie jesteś języczku?
Jestem w prawym policzku. Dzieci wypychają językiem prawy policzek.
Gdzie się ukryłeś teraz, języczku?

Jestem w lewym policzku. Dzieci wypychają czubkiem języka lewy policzek.
Znów cię nie widzę, choć ruch twój śledzę.
Teraz za górna wargą siedzę.” Dzieci z zaciśniętymi ustami wypychają czubkiem języka górna wargę.

 

  1. Usiądźcie wygodnie naprzeciwko siebie i poprzesyłajcie sobie buziaczki (ściągajcie wargi w dzióbek) i uśmiechy (rozciągajcie wargi w szerokim uśmiechu). Powtórzcie tę zabawę kilka razy. Na pewno wprawi was w dobry nastój
  2. „Gaduś i jesień” opowieść ruchowa
    Pewnego jesiennego dnia, ale bardzo słonecznego Gaduś się wybrał na spacer do lasu (swobodny  marsz po pokoju).
    Spotkał Gaduś kolorową jesień,(dzieci witają się z rodzicem podając sobie ręce)
    malowali liście biegając po lesie(lekki bieg na palcach, zatrzymanie- malujemy liście, krzaki i trawy językiem).
     Malowali krzaki, trawy, zbierali grzyby,(dzieci schylają się , zrywają i wkładają grzyby do kosza- wyprost).
    Mają ich cały kosz (dzieci pokazują jak niosą raz lekki, raz ciężki od grzybów kosz).
    Spotkali w lesie wietrzyka-psotnika (dzieci machają).

    Co między drzewami pomykał(lekko biegają na palcach, zatrzymują się, ręce w górze i szumią „szszsz”).
    Strącił wietrzyk liście (dzieci podnoszą listek, kładą na dłoni i zdmuchują go raz lekko, raz mocno)
    Kasztany i żołędzie (podskoki z jednoczesnym naprzemiennym wymachem rąk, zatrzymanie i przykucnięcie)
    Zrobił z nich konika, co wesoło brykał (kląskanie językiem, parskanie prr)
    Wskoczył na konika Gaduś, za nim jesień (podskoki cwałem)
    Głośne śmiechy słychać już w całym lesie (dzieci śmieją się ha, ha, ha-raz głośno, raz cicho)

 

4.„Jeżyk sprząta swój domek na zimę”


W naszej zabawie język to mały jeż, twoja buzia- to domek jeża.

 Jeż myje drzwi (oblizywanie czubkiem języka szeroko rozwartych warg).
Jeż myje kąty (kierowanie czubka języka w kąciki ust).

Jeż myje ściany (wypychanie policzków językiem).
Jeż myje sufit (przesuwanie czubkiem języka po podniebieniu twardym).
Jeż trzepie dywan (kląskanie).

Jeż odkurza (przedłużenie głoski „w”).
Jeż myje okna (przesuwaniem czubkiem języka po zewnętrznej stronie górnych zębów, wargi szeroko otwarte).
Jeż jest bardzo zadowolony, ze posprzątał i uśmiecha się (rozciąganie warg jak w uśmiechu, zęby zwarte).




Miłego dnia

Pani Ewa T.

Data dodania: 2021-11-23 16:16:34
Data edycji: 2021-11-23 16:31:29
Ilość wyświetleń: 179
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej