REKRUTACJA DO PRZEDSZKOLA NA NOWY ROK SZKOLNY 2025/2026 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Resetowanie ustawień
Reset

Zabawy w domu - 30.03.2020 - PONIEDZIAŁEK

Zabawy w domu - 30.03.2020 - PONIEDZIAŁEK

Kochane dzieci, drodzy Rodzice, od 30.03. do 03.04.2020 rozpoczynamy krąg tematyczny ZIELONA WIOSNA.

Tematem poniedziałkowych zabaw są Wiosenne niespodzianki, a wśród nich ulubiona przez wszystkie dzieci TĘCZA

Cele do zrealizowania na dziś:

*Dziecko uważnie wysłucha opowiadania, odpowie na pytania

* Potrafi dopasować kolory

* Ćwiczy palce rąk, doskonaląc ich sprawność

Przed przystąpieniem do zabawy proponuję przygotować sobie:

- wydruk opowiadania „Historia tęczy”

- plastelinę – jeśli nie ma, można zastąpić farbkami

- wydruk tęczy ( jeśli jest niemożliwy można wcześniej namalować tęczę farbami, kredkami, posiłkować się monitorem)

- wydruk tęczy do wyklejania plasteliną (jeśli wydruk jest niemożliwy, dziecko będzie malować tęczę palcami po łukach, narysowanych odręcznie przez rodzica)

- tekst opowiadania „Historia tęczy”

 - paski w kolorze tęczy (długość i szerokość dowolna) – fioletowy, granatowy, niebieski, pomarańczowy, żółty, zielony, czerwony 

Zaczynamy zabawę:

1. Proponuję, byście Państwo wygodnie sobie usiedli na kanapie i zachęcili dziecko do wysłuchania opowiadania „Historia tęczy”, które sami przeczytacie. Warto mieć w pobliżu obrazek tęczy, który odsłonicie w odpowiednim momencie czytania tekstu („Kolory zaczęły malować na niebie różnobarwne pasy i tak powstała tęcza”)

2. Przeprowadzamy krótką rozmowę, sprawdzającą zrozumienie tekstu

(jakie kolory się kłóciły; dlaczego; czy miały rację; kto się smucił i zapłakał; kto im pomógł; w jaki sposób; co wy byście doradzili kolorom, aby się nie kłóciły)

3. Porozmawiajmy o kolorach tęczy na podstawie gotowego obrazka. Dziecko może spróbować nazwać poszczególne kolory, zaczynając od dołu tęczy ( kolorystyka tęczy jest niezmienna, dlatego nie mieszamy kolorów, kolejność jest ważna); po rozmowie dziecko spróbuje, kolejno z pasków, ułożyć kolory tęczy (nie musi to być łuk, ale powinna być zachowana kolejność kolorów tęczy).

4. Karta pracy – TĘCZA – kółeczka na karcie albo wylepiamy plasteliną odpowiednimi kolorami, albo dziecko maluje palcami – używając stosownych kolorów. Jedno kółeczko to jeden stempel z opuszka palca lub małe koło z plasteliny.

Życzę miłej zabawy

Jolanta Szymkowiak-Polcyn

 

Materiały do pobrania, wykorzystane do zabaw pochodzą z następujących źródeł:

- blizejprzedszkola.pl

- zasoby internetowe Chomikuj.pl użytkownik galochbasik

 

Data dodania: 2020-03-27 19:23:37
Data edycji: 2020-03-30 10:08:48
Ilość wyświetleń: 571
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej