REKRUTACJA DO PRZEDSZKOLA NA NOWY ROK SZKOLNY 2025/2026 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Resetowanie ustawień
Reset

ZABAWY DOMOWE - PONIEDZIAŁEK 12.04.2021

ZABAWY DOMOWE - PONIEDZIAŁEK 12.04.2021

Dzień dobry. Witam Was w poniedziałek 12 kwietnia :)

 

W tym tygodniu będziemy rozmawiali o zwierzętach z gospodarstwa wiejskiego.

 

Temat kompleksowy: W gospodarstwie.

 

Temat dnia: Na wsi.

 

CELE:

  • dziecko poznaje charakterystyczne cechy wyglądu zwierząt hodowlanych,
  • dziecko zapoznaje się z rolą zwierząt hodowlanych w życiu człowieka,
  • dziecko naśladuje odgłosy zwierząt z gospodarstwa wiejskiego.

Część wstępna:

"Zwierzęta" -  zabawa słowno - ruchowa. Rodzic mówi cechy wyglądu i zachowania zwierząt, a dziecko odgaduje o jakie  zwierzę chodzi, a nastepnie naśladuje je ruchem:

  • Jest biała w czarne łaty (krowa),
  • Są żółte, małe i dziobią ziarenka (kurczaczki),
  • Ma brodę i rogi (koza),
  • Jest różowa i lubi brodzić w błocie ( świnka)
  • Ma grzywę , ogon i kopyta (koń),
  • Jest biała i puszysta (owca)

A teraz proszę posłuchać piosenki pt.:" Dziadek fajną farmę miał"  ( tytuł proszę wpisać na YOUTUBE)

Pytania dotyczące treści piosenki:

  • Jakie zwierzęta hodował na farmie dziadek?
  • Jak odzywały się: kury, krowy, świnki i kaczki?

Czas na zabawę ruchową:

  • "Koniki" - zabawa bieżna, dziecko biega truchtem i galopem w różnych kierunkach,
  • "Koniki grzebią nogą" - ćwiczenia równowagi,
  • "Koniki na biegunach" - ćwiczenia zręczności, dziecko kładzie się na brzuchu i łapie za stopy tworząc "kołyskę",
  • "Konie ciągną wóz" - zabawa bieżna w parach.

Znaczenie zwierząt w życiu człowieka:

Rodzic wymienia produkty, a dziecko nazwę zwierzęcia od którego pochodzą te produkty:

  • mleko (krowa, koza)
  • wełna ( owca),
  • ser ( krowa, koza, owca),
  • pierze ( gęś, kaczka, kura),
  • mięso ( świnia, krowa, kura, kaczka, gęś, baran)
  • jajka( kura),
  • masło (krowa).

A teraz proszę, aby nazwę każdego z tych zwierząt podzielić najpierw na sylaby, a nastepnie na głoski np.: kro - wa, k-r-o-w-a.

 

Na zakończenie posłuchajcie jeszcze raz piosenkę o dziadku i jego farmie naśladując głosy zwierząt, które hodował.

 

Chętne dzieci mogą wykonać pracę plastyczną : świnkę lub krówkę z rolki od papieru toaletowego, wzór zamieszczam poniżej. Najperw oklejamy rolkę papierem różowym dla świnki, białym dla krówki i doklejamy czarne łaty. Następnie w tych kolorach wycinamy głowę i ogonek zwierzęcia i dorysowujemy oczy , nos dla świnki, a dla krówki dodatkowo buzię.

 

Miłej zabawy i pracy :)

Pozdrawiam serdecznie.

Data dodania: 2021-04-12 06:19:58
Data edycji: 2021-04-12 07:17:17
Ilość wyświetleń: 329
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej