REKRUTACJA DO PRZEDSZKOLA NA NOWY ROK SZKOLNY 2025/2026 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Resetowanie ustawień
Reset

ZABAWY BADAWCZE - PIĄTEK - 09.04.2021r

ZABAWY BADAWCZE - PIĄTEK - 09.04.2021r

Dzień dobry Kochani! 

Witam Was w piątekDziś kolejny dzień z doświadczeniami. 

 

 Temat dniaPoznajemy właściwości magnesu 

 

Cele: 

  • Bada właściwości magnesu 
  • Wyjaśnia pojęcie “siła grawitacjisiła magnetyczna 
  • Wyciąga wnioski z doswiadczeń I eksperymentów 

 

Potrzebne będąduże magnesyprzedmioty metalowe (spinaczeagrafkidrucikiblaszki), papier, kartongumkaklocki drewniane I plastikowemiska z wodąszklankamagnes zawieszony na sznurkutaśma klejąca 

 

Przebieg zajęć: 

1.Zabawy badawcze z magnesami 

  • “Co robi magnes” -  do doświadzczenia przygotowujemy kilka papierowych statków I wkładamy do nich drobne przedmioty z metaluZadaniem dziecka jest przepłynięcie statków przez jezioro(miska z wodą). Dziecko metodą prób I błędów próbuje wykonać polecenie dzięki właściwościom przyciągającym magnesu. Magnes ma właściwości przyciągania niektórych metalisiła magnetyczna działa też przez niektóre materiały. 

 

  • “Do czego przyczepi się magnes” - dziecko otrzymuje magneschodzi po domu I szuka przedmioty, do których przyczepi się magnes. 

 

  • “Jak wyjąć igłę ze szklanki wody” - wkładamy spinacz do szklanki z wodąprzykaładamy magnes do ścianki szklanki I wyciągamy zgubiony przedmiot bez dotykania go dzięki przyciąganiu magnesu. Magnes przyciąga metalowe przedmiotyktóre razem z nim się poruszają wychodząc nawet ponad powierzchnię wodySiła przyciągania magnesu działa także przez szkło I wodę. 

 

  •  Latający motyl” - wycinamy kolorowego motyla z papieruTaśmą klejącą przymocowujemy na nim spinaczNitkę długości 40cm przywiązujemy jednym końcem do spinacza, a drugim przymocowujemy taśmą klejącą na stole. Zbliżamy od góry magnes do leżącego na stole motylaktóry unosi się I podąża za magnesemSiła magnetyczna magnesu jest silnniejsza od siły grawitacji przyciskającej latajacy motyl do stołu  

 

teraz czas na odpowiedź “ Jakie właściwości ma magnes” - wypowiedzi dziecka na podstawie obserwacji dokonanych podczas zabaw badawczych. 

 

  1. Zabawaruchowa - “Jeden, dwa” 

Rodzic mówi tekst I pokazuje dowolnywymyślony przez siebie ruchdziecko naśladujezabawę powtarzamy kilkakrotniezamieniajac się z dzieckiem. 

 

                                “Jeden, dwa, trzy, cztery, 

                                 Pokazujemy to, co chcemy”   

 

Udanej zabawy? 

Do zobaczenia. 

 

Data dodania: 2021-04-08 20:22:43
Data edycji: 2021-04-09 09:11:10
Ilość wyświetleń: 456
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej