REKRUTACJA DO PRZEDSZKOLA NA NOWY ROK SZKOLNY 2025/2026 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Resetowanie ustawień
Reset

Wtorek 13.04.2021

Wtorek 13.04.2021

Temat dnia:  Dbamy o porządek 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cele dziecko:

  • Wdraża sie  do dbania o własne środowisko.
  • Zapoznaje sie z życiem mrówek, ich wyglądem, znaczeniem dla środowiska,

 

 

1. „Nie śmiecimy” – oglądanie obrazków, kolorowanie tych ramek, na których jest wiodoczna właściwa postawa człowieka.

     Omawianie znaków zakazu, kolorowanie ich. 

         Zabawy z porami roku, Wiosna, s. 24.

 

2.  „Małe mrówki” – rozmowa na temat kształtu i budowy mrowiska na podstawie  ilustracji ukazującej przekrój mrowiska.

   

  Opis mrówki z wykorzystaniem ilustracji:

    • Mrówka jest czarna, czerwona ma podłużny kształt. 

   • Jej ciało składa się z trzech członów: głowy, tułowia i odwłoka

   • Na głowie znajdują się oczy oraz długie, bardzo ruchliwe czułki, którymi mrówka wącha
      i smakuje, dzięki czemu rozpoznaje inne mrówki z tego samego mrowiska, znajduje
      pożywienie oraz drogę do gniazda.

   • Na głowie są też szczęki (żuwaczki) służące do rozdrabniania pokarmu i przenoszenia
      różnych rzeczy, z których jest budowane mrowisko

   • Na głowie są też szczęki (żuwaczki) służące do rozdrabniania pokarmu i przenoszenia
      różnych rzeczy, z których jest budowane mrowisko

 

  Mrówki żyją i pracują w podziemnym gnieździe – na powierzchni widzimy tylko niewielką jego część.                                                              Ich kolonie liczą nawet po kilkadziesiąt tysięcy osobników. Mrówki budują mnóstwo korytarzy za pomocą własnych szczęk,                      którymi kopią, tną, gryzą, przenoszą ziemię.                                                                                                                                                                  W mrowisku panuje określona hierarchia: królowa matka znosi jaja, wejścia pilnują mrówki-żołnierze, pracują mrówki-robotnice,     które zdobywają pożywienie, opiekują się jajami, sprzątają. 

 

Pożyteczna rola mrówek w środowisku:
• niszczą szkodniki drzew,
• roznoszą nasiona,
• zjadają martwe szczątki roślin.

 

„Pracowity jak mrówka”- wyjaśnienie pojęcia dziecku. 

 

3.  „Mój znak” – rysowanie znaku zakazującego niewłaściwego zachowania.
      Dziecko otrzymują kartkę w kształcie koła. Zadaniem  jest wymyślić znak związany z ochroną środowiska                                                        (np. przekreślone ognisko).

 

 

Pozdrawiamy i życzymy miłej zabawy :) 

 

Wśród zdjęć znajdziecie dwie pracowite mróweczki :) 

 

zródło:   podziemny-swiat-wilga4.jpg (800×600) (kreatywnezycie.pl) 

     Ant-Colony-2.jpg (1135×600) (newhistorian.com) 

Data dodania: 2021-04-12 18:57:29
Data edycji: 2021-04-12 22:25:52
Ilość wyświetleń: 271
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej