REKRUTACJA DO PRZEDSZKOLA NA NOWY ROK SZKOLNY 2025/2026 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Resetowanie ustawień
Reset

WTOREK (10.11.2020) - PRZEGANIAMY ROBACZKA PRÓCHNIACZKA

WTOREK (10.11.2020) - PRZEGANIAMY ROBACZKA PRÓCHNIACZKA

 

 

 

 

Dzień Dobry!

 

 

PRZEGANIAMY ROBACZKA PRÓCHNIACZKA

(10.11.2020r. - WTOREK)

 

Cel:

Dziecko:

  • wie, że należy myć zęby przynajmniej dwa razy dziennie.

 

  1. Rodzic czyta dziecku krótki wierszyk, a następnie pokazuje mu postać Robaczka Próchniaczka:

 

Dbać o zęby zawsze trzeba – wie to każdy przedszkolaczek,

Więc szczoteczkę chwytaj prędko, by nie straszył cię Próchniaczek.

Umyj zęby po śniadaniu i przed snem umyj też,

I wyszczotkuj je dokładnie, kiedy coś słodkiego zjesz.

 

Źródło ilustracji: miesięcznik BLIŻEJ PRZEDSZKOLA, 3.150/2014

 

Zadania dla dziecka po wysłuchaniu wiersza:

  • Dziecko opisuje Robaczka Próchniaczka i opowiada z pomocą rodzica, dlaczego jest taki groźny i jaką chorobę wywołuje (próchnica).
  • Kiedy myjemy zęby? (rano - po śniadaniu, wieczorem – przed snem, gdy zjemy coś słodkiego).

 

  1. Złote zasady mycia zębów. Omówienie z dzieckiem zasad mycia zębów na podstawie filmu edukacyjnego pt.: „Jak należy szczotkować zęby?”:

 

Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=vj157cQpYhk&ab_channel=ADMINadmin

 

Pytania, które można zadać dziecku po obejrzeniu filmu:

  • Kiedy należy myć zęby?
  • Co jest nam potrzebne do mycia zębów?
  • Ile pasty nakładamy na szczoteczkę?
  • Co dzieje się z zębami, gdy zapomnimy o ich umyciu?

(Gdy nie umyjemy zębów, pomiędzy nimi pozostają malutkie kawałki jedzenia. Zęby są przez to brudne, a Robaczek Próchniaczek grasuje na nich, zostawiając czarne kropki próchnicy).

 

 

  1. Zabawa - „Szczotkowanie”:

Rodzic zaprasza dziecko do łazienki, nakłada pastę na szczoteczkę, a następnie włącza piosenkę (https://www.youtube.com/watch?v=r3b0qAWR9F4&ab_channel=Ma%C5%82gorzataKopciewska) lub ustawia budzik na 2 minuty i informuje dziecko, że skończy myć zęby wtedy, gdy skończy się piosenka/ zadzwoni budzik.

 

 

  1. Zabawa ruchowa – „Mam cię, Robaczku!”:

Dziecko ustawi się w jednym końcu pokoju, a rodzic w drugim. Dziecko odgrywa role „Robaczka Próchniaczka, Rodzic – „szczoteczki”. Rodzic odwraca się plecami do dziecka, a „Robaczek” powoli skrada si e w jego kierunku. Gdy rodzic odwraca się i woła: „Mam cię , Robaczku!”, dziecko zatrzymuje się bez ruchu. Jeżeli dziecko się poruszy, wraca na start.

 

 

ZADANIE DODATKOWE:

  1. Karta mycia zębów:

Zachęcamy do wydrukowania i uzupełniania karty mycia zębów. Dziecko codziennie po umyciu zębów (rano i wieczorem) koloruje odpowiedni kwadrat.

 

 

POZDRAWIAM I DO ZOBACZENIA W CZWARTEK!

PANI KASIA 

 

 

 

ŹRÓDŁO:

www.akademia-aquafresh.pl

 

 

 

 

Data dodania: 2020-11-09 21:52:21
Data edycji: 2020-11-10 13:10:59
Ilość wyświetleń: 1570
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej