REKRUTACJA DO PRZEDSZKOLA NA NOWY ROK SZKOLNY 2025/2026 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Resetowanie ustawień
Reset

WITAM WAS W ŚRODĘ

WITAM WAS W ŚRODĘ

Witamy Was w środę 18 listopada

Temat na dziś to: W co się ubrać na jesienny spacer?

 

 Cele na dziś:

- dziecko wybiera ubrania zgodne ze zmieniającymi się warunkami pogodowymi,
- wyjaśnia czym charakteryzuje się ciepła odzież,
- wskazuje ubranie odpowiednie do pory roku,
- przelicza elementy

 

 

 

Przebieg zajęcia:

  1. Na początek wiersz W. Grodzieńskiej „ Chory kotek”

 

Wyszedł kotek na deszczyk
Dostał kaszlu i dreszczy.
Boli głowa i oczy,
Nogi w błocie przemoczył.
Kładzie mama koteczka do dużego łóżeczka.
Bierze kotka za rączkę:
„Oj masz kotku gorączkę”.
Przyszedł tatuś wieczorem
Z siwym panem doktorem.
„Ratuj, panie doktorze,
Bo synkowi wciąż gorzej”
Doktor kotka opukał,
Okularów poszukał.
I powiada: „Dam ziółka, będzie zdrowy jak pszczółka.
Dam i proszki na dreszcze,
Niech poleży dzień jeszcze,
Ale lepsze niż proszki,
Są na deszcze kaloszki.”

2.Pytania do wiersza, dotyczące przyczyn choroby bohatera:
- Dlaczego kotek zachorował?
- Po czym poznajemy, że był chory?
- Kto zaopiekował się chorym kotkiem?
- Co robić, żeby nie zachorować?
- Jak się ubierać, gdy wychodzimy na dwór w deszczową pogodę?

  1. „Co robić, aby się nie przeziębić?” – burza mózgów. Dzieci dzielą się swoimi spostrzeżeniami i wiedzą dotyczącą dbania o zdrowie.
  2. „Tak czy nie?” – zagadki słowne – dziecko ma określić czy dane zachowanie jest korzystne dla zdrowia czy nie. Jeśli „tak” wstaje a jeśli „nie” – siedzi.
    • Gdy pada i wychodzę na spacer to zakładam płaszcz i kalosze.
    • Jem słodycze zamiast warzyw i owoców.
    • Nie myje rąk przed jedzeniem.
    • Myję zęby po posiłku.
    • Gram w piłkę.
  3. „Nasze ubrania” – rozwiązywanie zagadek słownych.
    - Co to za para czeka w domu w kłębek zwinięta
    żebyś ją wreszcie wyjął z kieszeni i nosił na rękach? (rękawiczki)
    - Małe, średnie i duże lubią piesze podróże
    dobrze służy im szczotka, bardzo szkodzą kałuże? (buty)
    - Kiedy wietrzyk wieje, kiedy śnieżek prószy
    nosisz ją na głowie, by nie marzły uszy? (czapka)
    - Kolorowy długi na szyi wiązany, nosisz go na sobie ale nie w upale.
    Gdy nadchodzą chłody wyglądasz w nim doskonale. (szalik)

  4. „Deszczyk” – zabawa matematyczna

Potrzebne będą niebieskie krople deszczu i biała chmurka. (rodzic rysuje chmurkę i krople deszczu, dziecko je wycina).

 

Rodzic opowiada, a dziecko postępują zgodnie z instrukcją.


Pewnego pochmurnego dnia, 2 małe kropelki deszczu siedziały na chmurce (dz. układa na chmurce 2 kropelki deszczu).

Po chwili dołączyły do nich 2 koleżanki (dz. dokłada 2 krople). Ile kropel deszczu jest na chmurce? ( przeliczanie kropelek)

Nagle zawitała do nich jeszcze jedna kropelka deszczu (dz. dokłada 1 kropelkę na chmurkę).  Ile kropelek deszczu jest teraz na chmurce? (przeliczanie kropelek).

 

  1. Na zakończenie możecie posłuchać piosenki Miś i Margolcia „Mokra pogoda”(google).

 

Do zobaczenia jutroJ

 

 

Data dodania: 2020-11-17 17:18:51
Data edycji: 2020-11-17 17:23:32
Ilość wyświetleń: 480
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej