REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

TYDZIEŃ KOLORÓW.

TYDZIEŃ KOLORÓW.

Dzień dobry wszystkim dzieciom z Krasnoludków, witam was w poniedziałek dnia 22 czerwca.

 

Temat na dziś: Kolorowy świat.

 

Cele:

- poznaje zjawisko atmosferyczne jakim jest tęcza,

- rozwija motorykę małą

 

 

Przygotujcie: kartę pracy, plastelinę

 


PRZEBIEG ZAJĘĆ:

1. Wierszyk na dzień dobry.

Rodzic czyta wierszyk, prosząc aby dziecko naśladowało ruchem słowa.

 

Dzień dobry dzieci - dziecko macha do rodzica

Słonko dla was świeci - podnosi dłonie do góry, wkręcanie żarówek

Ptaszek cicho śpiewa - uderzające palce- dziubek z dłoni

Kołyszą się drzewa - ręce w górę i macha nimi na boki

Chmurka na niebie - podnosi rękę do góry i wskazuje niebo

Macha dziś do ciebie – macha do rodzica

Wiatr leniwie wieje – podnosi ręce do góry i macha nimi na boki

Motylek się śmieje - kreśli uśmiech na swojej twarzy palcem

 

2. Co to jest tęcza?

 

Kiedyś tęcza zeszła z nieba pomalować świat i od tamtej właśnie pory poznajemy jej kolory.”



                               

 

 

Dzieci omawiają jej wygląd i ustalają kolejność występowania kolorów na tęczy czyli:
- czerwony,
- pomarańczowy,

  • żółty
    - zielony,
    - niebieski,
    - fioletowy    

    Jak powstaje tęcza?
    Tęcza – zjawisko optyczne i meteorologiczne występujące w postaci charakterystycznego wielobarwnego łuku, widocznego gdy Słońce oświetla krople wody w ziemskiej atmosferze.

3. Tęcza – praca plastyczna.

W załączniku znajduje się karta pracy. Zadaniem dziecka jest przyklejać małe kuleczki plasteliny w kółka, utrzymując kolejność kolorów.

 

Życzę miłej zabawy.

Agnieszka Grolewska

 

 

 

Data dodania: 2020-06-21 18:54:23
Data edycji: 2020-06-21 18:57:44
Ilość wyświetleń: 598
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej