REKRUTACJA DO PRZEDSZKOLA NA NOWY ROK SZKOLNY 2025/2026 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Resetowanie ustawień
Reset

ŚRODA 14.04.2021r.

ŚRODA 14.04.2021r.

Dzień dobry Kochane Kokoszki !

Temat dnia: Kaczuszka.

Cele:

- śpiewa piosenkę,
- wykonuje kaczuszkę techniką origami.

1. Wysłuchaj piosenki pt. „Na wiejskim podwórku” (sł. i muz. J. Kucharczyk).

https://www.youtube.com/watch?v=LEYDpARDQM

I. Na podwórku już o świcie
zamieszanie, rwetes, krzyki,
pokłóciły się koguty,
kaczki, gęsi i indyki.

Ref.: Kwa, kwa, kwa, kwa, gę, gę, gę, gę!
Gul, gul, gul, gul, kukuryku!
Kwa, kwa, gę, gę, kukuryku!
O co tyle krzyku?

II. Krowa muczy, świnki kwiczą,
piesek szczeka: hau, hau, hau, hau.
Owce beczą, kozy meczą,
w stajni koń rży: ihahaa!

Ref.: Kwa, kwa…

III. Gospodyni rano wstała,
daje paszę, ziarno sypie,
więc przez chwilę na podwórku
będzie troszkę, troszkę ciszej.

Ref.: Kwa, kwa…

Odpowiedz na poniższe pytania:

− Jak jest zbudowana piosenka?

− Co dzieje się na podwórku już od świtu?

− Jakie zwierzęta robią ten hałas?

− Jakie głosy wydają zwierzęta?

− Kiedy na podwórku jest trochę ciszej?

2. Naucz się I zwrotki i refrenu piosenki fragmentami, metodą ze słuchu.

3. Instrumentacja piosenki.

Śpiewając piosenkę (I zwrotkę i refren) i akompaniuj sobie grając np. na kredkach, drewnianych klockach, kołatkach itd. Do dalszych części piosenki również możesz grać na swoich instrumentach.

4. Zabawa "Naśladujemy różne sposoby chodzenia".

Razem z rodzicem lub rodzeństwem naśladujcie różne sposoby chodzenia.

  • Chód piano – stawiajcie na podłodze stopy miękko od palców, bez akcentowania.
  • Chód forte – stawiajcie stopy energicznie, całą płaszczyzną na podłodze.
  • Chód tyłem – przenoście ciężar ciała wraz z krokami do tyłu (głowy zwrócone w bok, kontrolują wzrokiem kierunek ruchu).
  • Chód bokiem – odwracajcie stopy i kolana nogi wykonującej krok w kierunku ruchu.
  • Chód ze wspięciem na palce – zwracanie uwagi na zachowanie równowagi.
  • Chód na piętach.
  • Chód w przysiadzie – wykonujcie ruchy sprężynujące kolanami i stawami biodrowymi.
  • Chód gęsiego – idźcie jedno za drugim.
  • Chód kaczy – idźcie powoli, kręcąc biodrami.

 5. Omówcie wygląd kaczki.

− Czy kaczka jest ptakiem? Wymieńcie jej cechy ptasie.

− Czy kaczki z wiejskiego podwórka fruwają?

− Jak nazywamy ptaki, które nie fruwają?

6. Wykonanie pracy plastycznej – orgiami na temat „Kaczka”

Do wykonania pracy potrzebne będą: koła w 4 rozmiarach: 1 duże żółte, 1 średnie żółte, 3 mniejsze żółte, 1 czarne i 3 czerwone małe, zielona kartka formatu A4, zielona kredka, nożyczki i klej.

Sposób wykonania:

Odrysuj na żółtej, czarnej i czerwonej kartce koła (jeśli nie masz od czego odrysować kół, możesz je znaleźć w ZAŁĄCZNIKU koła). Po odrysowaniu wytnij je.
Na zielonej kartce narysuj zieloną kredką trawę. Kartka musi być cała zarysowana źdźbłami trawy.
Następnie największe koło złóż na pół, 2 mniejsze kółka również złóż na pół, 4 najmniejsze koła tak samo powinnaś/powinieneś na pół, 1 średniego koła nie składaj. Tak przygotowane ułóż tak, aby p i naklejamy na zielonej kartce wg podanego poniżej wzoru.
Jeśli się Wam spodoba możecie nakleić więcej kaczek.

PONIŻEJ PRZYKŁADOWA KACZKA

Możecie oczywiście poprosić rodziców o przesłanie efektów swojej pracy i tym jak wspaniałe kaczki powstały za pośrednictwem aplikacji Messenger lub przesyłając na adres e-mail moja.grupa@o2.pl

7. Praca z książką:

Karta pracy, cz. 3, s. 88, 89.

Ułóż zadania tekstowe na dodawanie i na odejmowanie. Wpisz odpowiednich liczb i znaki.

Przeczytaj tekst– wypowiedzi zwierząt o sobie. Pokoloruj rysunki zwierząt.

 

Miłego dnia!

Pani Asia

 

Źródło: kaczka z origami

https://topola.wikom.pl/uploads/5e7fa3dfdeb65/newses/468/content//CCF20200409_00006.jpg

 

Data dodania: 2021-04-13 21:15:53
Data edycji: 2021-04-13 21:26:42
Ilość wyświetleń: 423
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej