REKRUTACJA DO PRZEDSZKOLA NA NOWY ROK SZKOLNY 2025/2026 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Resetowanie ustawień
Reset

Środa - 08.04.2020

 Środa - 08.04.2020

Witam w środę

Temat dnia : Liczymy kurki i kurczęta

Cele:

rozwijanie umiejętności liczenia, tworzenie zbiorów równolicznych

rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 10



Ćwiczenia logorytmiczne, z wykorzystaniem wiersza K. Datkun-Czerniak Kurka.

Dzieci:

Kurko, kurko, to twoje podwórko?

dwa razy uderzają w ręce rodzica

wykonują obrót wokół własnej osi, w lekkim skłonie, za ręką wskazującą kierunek obrotu,

To moje podwórko i to moje piórko!.Jeśli chcesz,to je bierz!

wykonują obrót wokół własnej osi w przeciwnym kierunku,

trzy razy klaszczą w dłonie rodzica

krzyżują ręce, przeciągają się,

Jak chcesz dwa, dam ci ja.

uderzają o uda, klaszczą w swoje dłonie, klaszczą w dłonie rodzica jak wyżej



Zabawa ruchowa rozwijająca szybką reakcję na sygnał – Kurczątko i jastrząb.

Dziecko kurczątko-porusza się swobodnie po pokoju

Na hasło: Uwaga, jastrząb! jak najszybciej ucieka na wyznaczone miejsce, gdzie jest bezpieczne.



Rozwiązywanie zadań tekstowych na dodawanie i na odejmowanie w zakresie 10.

Rozwiązywanie zadań tekstowych metodą symulacji.

Dzieci mają liczmany, cyfry i znaki.-rodzic mówi zadania, dzieci ilustrują je za pomocą liczmanów, układają działania i je odczytują. Na zakończenie udzielają odpowiedzi na zadane pytania.



W koszyczku były 4 pisanki. Mama dołożyła jeszcze 6 pisanek. Ile jest teraz pisanek w koszyczku?

Dzieci biorą 4 liczmany, kładą je przed sobą. Potem dokładają 6 liczmanów. Liczą wszystkie liczmany i układają działanie:

4 + 6 = 10

które głośno odczytują, a potem udzielają odpowiedzi na pytanie.



Lenka miała 10 pisanek. 7 pisanek dała babci i dziadkowi. Ile pisanek jej zostało?

Dzieci układają przed sobą 10 liczmanów. Potem odsuwają 7 liczmanów. Liczą pozostałe liczmany i układają działanie, głośno je odczytują, odpowiadają na pytanie.

10 – 7 = 3 

 

Karta pracy, cz. 3, s. 64. ( załącznik nr1)

Odpowiednie kolorowanie rysunków jajek.

Dzielenie nazw zdjęć na głoski.

Rysowanie pod każdym zdjęciem tylu kresek, z ilu głosek składa jego nazwa.



Karta pracy, cz. 3, s. 65. ( załącznik nr2)

Rysowanie po śladach rysunku pisanki

Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie

 

Pozdrawiam i życzę miłej zabawy



Data dodania: 2020-04-07 18:09:06
Data edycji: 2020-04-07 19:45:55
Ilość wyświetleń: 384
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej