REKRUTACJA DO PRZEDSZKOLA NA NOWY ROK SZKOLNY 2025/2026 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Resetowanie ustawień
Reset

POTRAWY Z JAJEK (09.04.2020r.)

POTRAWY Z JAJEK (09.04.2020r.)

"POTRAWY Z JAJEK"

 

(09.04.2020r)

Wielkanoc IV

 

DZIEŃ DOBRY!

 

 

1.ZABAWY BADAWCZE – WOKÓŁ JAJKA:

 

Zabawa badawcza – Poznajemy budowę jajka:

 

I

  • dzieci oglądają różne jajka: przepiórki, kury, gęsi, strusia (ilustracje w załączniku: Co to za jajka? – na dole strony);
  • porównują wielkość i kolorystykę jajek (Do kogo należy najmniejsze jajko? A największe jajko? Jaki kolor posiada jajko gęsi? Które jajko należy do kury? itp.)
  • wypowiadają się na temat ich kształtu;
  • podają przykłady zwierząt, które wykluwają się z jajek (np.: pingwin, żółw, wąż, krokodyl, ptaki itp.).

 

 

II

  • Rodzic rozbija przed dzieckiem jajko;
  • dziecko ogląda jego zawartość;
  • dziecko wraz z rodzicem nazywa poszczególne części składowe: skorupka, białko, żółtko.

 

 

III

  • Rodzic pokazuje dziecku dwa jednakowe jajka. Po czym można poznać, że jedno z nich jest surowe, a drugie gotowane? Dziecko podaje swoje propozycje.

 

  • Następnie rodzic wprawia w ruch obrotowy oba jajka. Dziecko obserwuje ich ruchy i określa, które z nich kręci się szybciej.

(Jajko surowe obraca się tylko przez chwilę, a potem się zatrzymuje. Powodem jest jego płynny środek, który porusza się wewnątrz skorupki w różne strony, co hamuje szybkie poruszanie się jajka).

 

 

Zabawa badawcza – Jajka i woda:

  • Dziecko bada zachowanie w wodzie jajka surowego i jajka ugotowanego – wkłada je kolejno do przezroczystego naczynia z wodą. Obserwuje ich zachowanie.

 

  • Następnie do wody w przezroczystym naczyniu wkłada surowe jajko i dosypuje stopniowo sól (około 10–12 łyżek soli). Obserwuje, co dzieje się z jajkiem.

 

 

2.ZABAWY POD HASŁEM: CO MOŻNA ZROBIĆ Z JAJKIEM?:

  • Porównywanie ciężaru jajek – surowego i ugotowanego.
  • Wypowiadanie się dziecka na temat: Co można zrobić z jajek? (np.: pomalować, ugotować, usmażyć itp.)
  • Wymyślanie przez dziecko przepisów na potrawy z jajek. Nadawanie im nazw. Przepis można przedstawić w formie rysunkowej.

 

 

3.Na zakończenie przed przystąpieniem do kart pracy proponuję krótką zabawę ruchową z wykorzystaniem rymowanki (wg M. Markowskiej).

 

Dzieci ćwiczą pod dyktando wypowiadanej przez rodzica lub wspólnie z rodzicem rymowanki:

 

„Ręce w przód,

ręce w górę,

i podskokiem aż pod chmurę.

Ręce w dół,

ręce w bok,

nogi wykonują skok.                     (Wykonują podskok obunóż w miejscu)

Wszyscy ćwiczą bez wyjątku,      (Maszerują w miejscu)

zaczynamy od początku”.            (Maszerują w miejscu)

 

 

 

KARTY PRACY:

Karty pracy cz.3, s. 78-79

 

 

Do jutra!

 

 

 

Data dodania: 2020-04-08 23:24:59
Data edycji: 2020-04-08 23:41:15
Ilość wyświetleń: 520
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej