REKRUTACJA DO PRZEDSZKOLA NA NOWY ROK SZKOLNY 2025/2026 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Resetowanie ustawień
Reset

Poniedziałek - 18.05.2020

Poniedziałek - 18.05.2020

Biedroneczki, dzisiaj jest poniedziałek. W tym tygodniu poznamy różne emocje.

Temat dnia: Nasze emocje.

Cele:

- wzbogaca słownictwo emocjonalne

- rozpoznaje i nazywa emocje i uczucia

- rozwija sprawność manualną

Potrzebne będzie: ilustracje, kartka, kredki lub farby

 

1. Rozmowa na temat emocji. (Załącznik)

 

Pomyśl przez chwilę i spróbuj odpowiedzieć CO TO SĄ EMOCJE?

Dziecko próbuje odpowiedzieć na pytanie. Po wysłuchaniu wypowiedzi dziecka, proszę uzupełnić jego wypowiedź.

 

Emocje to coś co rodzi się w naszym sercu, poprzez różne sytuacje i okoliczności, których jesteśmy uczestnikami - ich źródłem jest wszystko co nas otacza. Emocje nie są ani dobre ani złe. Nie podlegają ocenie moralnej, zatem każdy ma prawo czuć się szczęśliwy jak i zły. Najważniejsze jest to co robimy z tymi emocjami czy i w jaki sposób pokażemy nasze emocje innym.

 

Teraz obejrzyj ilustracje przedstawiające emocje i powiedz jak one się nazywają.

 

2.Wiersz D. Jasicy „Jak się zmieniam”

Poproś rodzica aby przeczytał ci wiersz

 

W ciągu dnia miewam różne humory:
Inna jest mina wesoła,
inna, gdy jestem chora.
Gdy się boje krzyczę – Ooo!
Gdy zjadam cytrynę,
To mam kwaśną minę.
Gdy jestem zły,
Moja mina przypomina pysk rekina.
lub
SMUTNO MI, GDY JESTEM W DOMU SAM.
CIESZĘ SIĘ, GDY MAMĘ OBOK MAM.
DZIWI MNIE, GDY W ŁAZIENCE MYDŁA BRAK.
ZŁOŚCI MNIE, GDY WSZYSTKO JEST NIE TAK.

 

- O jakich emocjach jest mowa w wierszu? (radość, smutek, złość, zdziwienie)

- Która emocja towarzyszy Tobie najczęściej?

- Z którą emocją czujesz się najlepiej?

- Po czym można poznać, że ktoś jest smutny, zły, wesoły, czy boi się?

 

3. Zabawa „Moje emocje”

Pokaż jak się czujesz gdy: (dziecko postawą ciała, czy mimiką twarzy pokazuje swoją emocję)

  • rodzice mnie chwalą
  • jestem głodny
  • dostanę prezent
  • ktoś przyłapie mnie na kłamstwie
  • boję się dużego psa
  • dostałem nową zabawkę
  • jutro idę do dentysty
  • brat przeszkadza mi w zabawie
  • jestem sam w ciemnym pokoju
  •  kolega mnie bije
  • popsuła mi się moja zabawka
  • pani mnie pochwaliła
  • idę z rodzicami do kina

4. Praca plastyczna – Emocje.

Na zakończenie, przedstaw na kartce emocje (sposób przedstawienia zależy od Ciebie), o których była dzisiaj mowa.

 

Życzę miłej zabawy

Agnieszka Grolewska

Data dodania: 2020-05-17 20:04:42
Data edycji: 2020-05-17 20:05:28
Ilość wyświetleń: 596
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej