REKRUTACJA DO PRZEDSZKOLA NA NOWY ROK SZKOLNY 2025/2026 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Resetowanie ustawień
Reset

PIĄTEK (20.11.2020) - OGÓLNOPOLSKI DZIEŃ PRAW DZIECKA/ ZŁE PRZEWODNIKI CIEPŁA I DOBRE PRZEWODNIKI CIEPŁA

PIĄTEK (20.11.2020) - OGÓLNOPOLSKI DZIEŃ PRAW DZIECKA/ ZŁE PRZEWODNIKI CIEPŁA I DOBRE PRZEWODNIKI CIEPŁA

PIĄTEK

(20.11.2020)

 

 

Witam wszystkich serdecznie! Zapraszam do zabawy:

 

 

Temat dnia: Ogólnopolski Dzień Praw Dziecka/ Złe przewodniki ciepła i dobre przewodniki ciepła

Cele:

  • poznawanie swoich praw i obowiązków,
  • poznawanie złych przewodników ciepła i dobrych przewodników ciepła.

 

 

 

 

O Prawach Dziecka rozmawialiśmy już trochę w zeszłym tygodniu, jednak warto jeszcze dziś wrócić do tego tematu.

 

Jest to dzień, w którym uwaga wszystkich skierowana jest na dzieci i ich prawa. Nasze przedszkole zawsze obchodzi to bardzo ważne święto razem z UNICEF.

 

UNICEF jest największą na świecie organizacją w całości dedykowana dzieciom. Wszystkie działania organizacji mają na celu zapewnienie dzieciom na świecie możliwości korzystania z ich praw. UNICEF jest strażnikiem Konwencji o Prawach Dziecka na świecie. Symbolem organizacji jest kolor niebieski – niebieski gwarantuje prawa wszystkim dzieciom!

 

 

 

Źródło: Odkrywam Siebie BB+, wyd. Mac

 

 

 

 

Odkrywanie złych przewodników ciepła i dobrych przewodników ciepła za pomocą doświadczeń z ciepłą wodą i z zimną wodą.

 

  • Rozpoznawanie za pomocą dotyku, czy woda jest ciepła, czy zimna – NALEŻY ZACHOWAĆ OSTROŻNOŚĆ PRZY CIEPŁEJ WODZIE

 

(Przy okazji można przypomnieć dziecku podstawowe oznaczenia, zastosowane w  każdym domu – czerwony kolor oznacza ciepłą wodę, niebieski kolor to zimna woda)

 

  • Określanie poprzez dotyk, czy dłonie są ciepłe po zetknięciu z ciepłą wodą, a zimne – po zetknięciu z zimną wodą.

 

  • Doświadczenie i obserwacja: Co dzieje się z przedmiotami drewnianymi, metalowymi, szklanymi i z tworzywa sztucznego zanurzonymi w ciepłej wodzie i w zimnej wodzie?

 

 

POTRZEBUJEMY:

  • 2 miski,
  • drewniany przedmiot (np.: drewniany klocek),
  • szklany przedmiot (np.: mały słoik),
  • metalowy przedmiot (np.: nożyczki)
  • przedmiot z tworzywa sztucznego (np.: nakrętka, plastikowa klamerka).

 

Do jednej miski wlewamy ciepłą wodę, a do drugiej zimną. Dziecko kolejno zanurza przedmioty w zimnej wodzie, a potem w ciepłej – każdorazowo sprawdza, jak zmienia się temperatura przedmiotów.

 

UWAGA: NALEŻY ZACHOWAĆ OSTROŻNOŚĆ PRZY CIEPŁEJ WODZIE

 

 

 

  • Wyciągnięcie wniosków:

Przedmioty ze szkła i z metalu rozgrzewały się (lub schładzały), a drewniane i z tworzywa sztucznego – nie rozgrzały się.

 

Rodzic wyjaśnia, że szkło i metal przewodzą ciepło, a drewno i tworzywo sztuczne – nie przewodzą. Materiały, które przewodzą ciepło, nazywamy przewodnikami ciepła. Te, które źle przewodzą ciepło (nie nagrzewały się), to izolatory.

 

 

 

MIŁEGO DNIA!

 

 

Źródło obrazów: pixabay.com, mac.pl

 

 

 

 

 

Data dodania: 2020-11-19 19:08:45
Data edycji: 2020-11-19 19:21:55
Ilość wyświetleń: 482
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej