REKRUTACJA DO PRZEDSZKOLA NA NOWY ROK SZKOLNY 2025/2026 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Resetowanie ustawień
Reset

Piątek - 15.05.2020

Piątek - 15.05.2020

Dzień dobry w piątek:)

 

Temat dnia:Ostatni dzień na łące.

 

Cele:

- rozwija mowę i logiczne myślenie

- poznaje życie mrówek

- wnikliwie obserwuje przyrodę

 

Potrzebne będzie: karty pracy, załącznik - mrówki

 

1. Mrówki i mrowisko. (załącznik)

 

- Gdzie mieszkają mrówki? (mrowiska na łące, w lesie)

- Kto rządzi w mrowisku? (królowa mrówek)

- Z czego słyną mrówki? (pracowitość)

 

Jednym z owadów, który można spotkać na łące to mrówka. Mrówki żyją w koloniach i każdy osobnik wykonuje ściśle określone funkcje.

Założycielką koloni jest samica – królowa.

W kolonii jest więcej samców niż samic. Samce właściwie poza adorowaniem królowej podczas rójki nie robią nic. Żyją bardzo krótko. Najliczniejszą grupę stanowią robotnice. Wykonują one wszelkie prace: zbierają i dostarczają do mrowiska pożywienie; budują i sprzątają mrowisko; bronią go przed intruzami, opiekują się potomstwem. Robotnice żyją od 4 do 7 lat i ich obowiązki zmieniają się wraz z wiekiem. Młode pracują w gnieździe, a starsze poza nim. Zajęciem królowej jest wybieranie miejsca na gniazdo i składanie jaj. Królowe są karmione i czyszczone przez robotnice. Mrówki pobierają pokarm pochodzenia roślinnego i zwierzęcego. Są związane z mszycami. Jest to typowe współżycie, gdyż obie strony mają z tego korzyści (mrówki zlizują rosę miodową wydajaną przez mszyce, w zamian opiekują się nimi).

 

2. Zagadki o łące.

 

Spróbuj rozwiązać wszystkie zagadki. Powodzenia.

 

Skaczą po łące, pływają w wodzie,

żyją z bocianem w ciągłej niezgodzie (żaba)

 

Lata nad łąką w czerwonek kapotce,

a na tej kapotce jest kropka przy kropce. (biedronka)

 

Na zielonej łące rosną ich tysiące,

w swej nazwie „sto” mają. Jak się nazywają? (stokrotki)

 

Czy znacie takiego konika,

co pięknie w trawie cyka? (konik polny)

 

Krążę nad łąką, ile mam sił,

i zbieram z kwiatów złocisty pył. (pszczoła)

 

Pracowite, małe, budują wspaniałe

kopczyki, pałace. Szanujmy ich pracę. (mrówki)

 

Ten piękny owad odwiedza kwiateczki,

ma skrzydła tęczowe, niekiedy w kropeczki. (motyl)

 

3. Karty pracy (załącznik)

 

Zanim zobaczycie, co dzisiaj jest w książkach, spróbujcie odgadnąć imiona osób które spacerowały na łące.

 

(Rodzicu, proszę przeczytać dziecku wyrazy po kolei, dziecko wysłuchuje pierwsze głoski w wyrazach. Z tego powstanie imię)

np. arbuz, garnek, antena, torba, ananas – AGATA

 

- rak, oko, maska, ekran, kot

- miska, igła, lalka, ekran, narty, arbuz

- piłka, igła, ogórek, tenis, rower

- masło, alba, jajko, aura

 

Karty pracy cz 4, s 43,44,45

 

- s 43 – kolorowanie rysunku mrowiska

- s 44 – rysowanie

- s 45 – dorysowywanie brakujących części

 

Na dzisiaj to już wszystko. Zapowiadają ładny i pogodny weekend. Można wybrać się z rodzicami na łąkę :). Jakby już ktoś był na łące, można nazbierać różne rośliny i zrobić zielnik – to dla chętnych :). Pozdrawiam Was. Do zobaczenia w poniedziałek

Agnieszka Grolewska

 

 

Data dodania: 2020-05-14 19:41:00
Data edycji: 2020-05-14 19:42:55
Ilość wyświetleń: 794
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej