REKRUTACJA DO PRZEDSZKOLA NA NOWY ROK SZKOLNY 2025/2026 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Resetowanie ustawień
Reset

Piątek - 03.04.2020

Piątek - 03.04.2020

Witam wszystkich!

Jest wiosna. Piątek – piąty dzień tygodnia. Zaczynamy!

 

Temat dnia: Wiosna na działce.

Cele:

- rozpoznaje i nazywa dżdżownica, poznaje wybrane wiadomości na ich temat

- rozwija pamięć słuchową poprzez naukę wiersza

 

1. Zapoznanie z wyglądem dżdżownicy oraz jej rolą spulchniania gleby.

 

- Proszę aby dzieci przypomniały sobie, co jest potrzebne aby roślina mogła rosnąć (słońce – światło, woda, ziemia)

- Praca z obrazkiem (ilustracja dżdżownicy w załączniku)

    • Co to za zwierzę?
    • Jak porusza się dżdżownica? (pełza, wsuwa się w ziemię)
    • Co oznacza nazwa dżdżownica? (pochodzi od tego, że wychodzi z ziemi w czasie deszczowej, dżdżystej pogody)

 

- Ciekawostki o dżdżownicy

Dżdżownica porusza się dzięki mięśniom wora skórno – mięśniowego. Twarde włoski umieszczone na dolnej części umożliwiają jej ruch do przodu i kopanie kanalików w ziemi. Dżdżownica nie ma wyodrębnionej głowy ani oczu. Reaguje jednak na światło. Prowadzi nocny tryb życia. Ponieważ oddycha przez skórę, musi stale przebywać w wilgotnym otoczeniu. W dzień przebywa pod ziemią. Na powierzchnię wychodzi w nocy. Można ją zobaczyć na powierzchni ziemi w dni deszczowe. Dżdżownica żywi się zbutwiałymi liśćmi i innymi częściami roślin, które wciąga do swoich kanalików. Niestrawione części roślin i ziemi wydala na powierzchnię ziemi. Przyczynia się w ten sposób do wymieszania gleby z różnych warstw. Kanaliki, które drąży dżdżownica, spulchniają glebę i ułatwiają do niej dostęp powietrza i wody. Im więcej dżdżownic w glebie, tym jest ona lepsza.

 

2. Wiersz H. Zdzitowieckiej „W naszym ogródeczku”. Nauka wiersza na pamięć.

 

W naszym ogródeczku

zrobimy porządki:

zagrabimy ścieżki,

przekopiemy grządki!

Na grządkach wyrośnie:

fasolka, marchewka,

sałata i groszek,

czerwona rzodkiewka.

W naszym ogródeczku

posiejemy kwiatki -

będą nam pachniały

fiołki i bratki,

nasturcje i groszek,

i ta biała lilia,

co tak żółci nosek.

 

Pytania do wiersza:

- Co zrobimy w ogródku?

- Co będzie nam potrzebne do kopania, a co do grabienia?

- Jakie warzywa wyrosną w ogródku?

- Jakie kwiaty wyrosną w ogródku?

 

3. Na zakończenie karty pracy s 78,79 część 3 ( w załączniku)

 

Na dzisiaj koniec pracy. Życzę miłego weekendu.

Agnieszka Grolewska

 

 

 

 

Data dodania: 2020-04-02 19:43:50
Data edycji: 2020-04-02 19:49:38
Ilość wyświetleń: 933
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej