REKRUTACJA DO PRZEDSZKOLA NA NOWY ROK SZKOLNY 2025/2026 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Resetowanie ustawień
Reset

Mały kotek - 9.11.2020

Mały kotek - 9.11.2020

Witamy Wszystkich bardzo serdecznie w poniedziałek!

 

W tym tygodniu zapraszamy do zabawy z kotkiem. Codzienną propozycją porannych ćwiczeń w tym tygodniu będzie zabawa ruchowa: „Kotki”.

Dziecko spaceruje jak kotek – na czterech „łapach”. Na umówiony sygnał rodzica zatrzymuje się i robi „koci grzbiet” (rodzic wcześniej demonstruje dziecku jak należy wykonać „koci grzbiet”). Po kilku próbach dziecko wykonuje kolejne polecenie: wstaje i stara się chodzić jak najciszej, tak żeby nikt go nie usłyszał, ponieważ tak właśnie chodzą koty. Następnie dziecko siada „po turecku”, zaciska dłonie w pięści, a potem otwiera je, mocno rozprostowuje palce, próbuje tak jak koty chować i wysuwać pazury. Powtarza ćwiczenie kilka razy.

Rodzice, tymi ćwiczeniami zaczynajcie z dzieckiem w tygodniu, każdy nowy dzień!

 

Prosimy przygotować do zajęć: maskotkę kota, kartka papieru A4 z narysowaną sylwetą kota bez następujących części: wąsy, oczy, nos i buzię lub wydrukowaną.

 

Temat: Mały kotek.

 

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

 

1. Zabawa „Kotek ma…”

Rodzice, poproście swoje dzieci, aby na przykładzie maskotki wskazały uszy, łapy, pyszczek, ogon, oczy kota. Dziecko dzięki temu dowie się jak dokładnie wygląda kot i z jakich części składa się jego ciało. Jeśli dysponujecie Państwo książkami, ilustracjami o kotach, przejrzyjcie je proszę z dziećmi i również wskażcie części ciała kota dla utrwalenia wiadomości.

 

2. Pląsy przy piosence: „My jesteśmy kotki dwa”.

 

Dziecko ruchem wskazuje tekst piosenki włączonej przez Państwa: https://www.youtube.com/watch?v=09vI9gNRjP4

 

My jesteśmy kotki dwa,
każdy z nas dwa uszka ma. / 2x Dziecko przykłada otwarte dłonie do czoła, obrazując uszy kota.
A-a-a, kotki dwa,
każdy z nas dwa uszka ma.

My jesteśmy kotki dwa,
każdy z nas dwa oczka ma. / 2x Dziecko wskazuje swoje oczy.
A-a-a, kotki dwa,
każdy z nas dwa oczka ma.

My jesteśmy kotki dwa,
Każdy z nas wąsiki ma. /2x Dziecko łączy palec wskazujący z kciukiem i wykonuje ruch od nosa w stronę uszu.
A-a-a, kotki dwa,
każdy z nas wąsiki ma.

My jesteśmy kotki dwa,
każdy z nas pazurki ma. /2x Dziecko otwartymi dłońmi obrazuje pazury kota.
A-a-a, kotki dwa,
każdy z nas pazurki ma.

My jesteśmy kotki dwa,
każdy z nas dwie łapki ma. /2x Dziecko pokazuje dwie ręce.
A-a-a, kotki dwa,
dzieci-kotki, cha, cha, cha.

 

3. Praca plastyczna „Kotek” – poproście Państwo swoje dziecko, aby dorysowało do przygotowanej sylwety kota brakujące części ciała tj. oczy, wąsy, nos i buzię.

 

MIŁEJ ZABAWY!

 

P.S.

Zapraszamy wszystkich Przedszkolaków wraz z rodzinami do wspólnej akcji:

https://www.gov.pl/web/edukacja/szkola-do-hymnu-2020--odspiewaj-hymn-narodowy-we-wtorek-10-listopada-o-godz-1111

 

 

 

Źródła:

https://arena.pl/oferta/rudy-kotek-30x30cm-naklejka-dziecko-scienna-40905222

https://p58wroclaw.edupage.org/text/?text=text/text21&subpage=2

https://www.gov.pl/web/edukacja/szkola-do-hymnu-2020--odspiewaj-hymn-narodowy-we-wtorek-10-listopada-o-godz-1111

Data dodania: 2020-11-06 09:34:13
Data edycji: 2020-11-07 13:40:43
Ilość wyświetleń: 5019
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej