REKRUTACJA DO PRZEDSZKOLA NA NOWY ROK SZKOLNY 2025/2026 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Resetowanie ustawień
Reset

MAŁY DESZCZ I DUŻY DESZCZ

MAŁY DESZCZ I DUŻY DESZCZ

Witajcie Krasnoludki w środę 3 czerwca :)

 

Dzisiejszy temat to: Mały deszcz i duży deszcz. 

 

Cele: dziecko

  • rozpoznaje wybrane symbole np. elementy pogody,
  • stosuje określenia: duży , mały,
  • potrafi rozróżnić parasol duży i mały,
  • potrafi rozróżnić krople duże i małe,
  • układa proste rytmy.

 

Środki dydaktyczne: wierszyk pt.:"Deszczyk pada", wiatrak matematyczny ułożony z 2 wstążek na krzyż, wycięte z papieru duże i małe parasole oraz krople i parasolka.

 

Przebieg zajecia:

  • Zaproszenie dziecka do zabawy wierszykiem:

      Cichuteńko już siadamy

      i zabawę zaczynamy.

      Cicho - sza, cicho - sza, cicho - sza.

 

      Gdy szybciutko usiądziemy

      dużo rzeczy się dowiemy.

      Cicho - sza, cicho - sza, cicho - sza.

  • Rozmowa nawiązujaca do pogody : prosimy dziecko , aby spojrzało przez okno.
  • Jak jest dziś na dworze, świeci słońce czy pada deszcz?
  • Wczoraj padał deszcz? 
  • Czy deszcz był duży czy mały?

 Prosimy teraz, aby dziecko posłuchalo wierszyka: Rodzic mówi i rozkłada parasolkę:

 

" Deszczyk pada, deszczyk pada, parasolka się rozkłada.

  Chmurki małe się spotkały i cichutko rozmawiały.

  Deszczyk pada duży , mały,

  że kałuże aż powstały."

Rozmowa na temat wiersza:

  • Jaki deszczyk padał?
  • Co trzeba rozłożyć, kiedy pada deszcz?
  • Kto cichutko rozmawiał?
  • Co powstało po deszczu?

Rodzic rozkłada na dywanie wycięte duże i małe parasole oraz duże i małe krople. Zadaniem dziecka jest ułożenie na dużym parasolu - dużych kropli, a na małym - małych kropli.

 

Następnie z 2 wstążek na krzyż układamy wspólnie z dzieckiem "Wiatrak matematyczny" Rodzic wręcza dziecku wycięte z papieru krople duże i małe. Zwraca mu uwagę, że nie są takie same. Proponuje, aby dziecko je porównało. Dziecko odpowiada, że krople są duże i małe. Rodzic prosi, aby dziecko najpierw podniosło do góry kroplę dużą, a następnie małą. Teraz rodzic układa z kropli rytm na wiatraku matematycznym ( np.: kropla duża, kropla mała, kropla duża, kropla mała) i prosi, aby dziecko układało dalej na wstążkach wiatraka samo. 

Można potem zmienić rytm na inny np. 2 krople małe, 1 duża, 2 krople małe, 1 duża itd.

 

Na zakończenie proponuję zabawę ruchową z rymowanką:

" Popatrz w niebo jakie chmury,

  mała kropla leci z góry.

  Kropla deszczu kap, kap, kap

  i już mokry cały świat."

Dziecko siedzi z zamkniętymi oczami na dywanie. Gdy poczuje kropelkę wody na swoim czole wstaje i idzie za rodzicem a następnie wspólnie rozkładają parasolkę. Zabawę można powtórzyć kilka razy.

 

Miłej zabawy . Pozdrawiam :)

 

 

Data dodania: 2020-06-02 18:05:50
Data edycji: 2020-06-02 19:07:37
Ilość wyświetleń: 2670
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej