64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10
Kwiecień udowodnił w tym roku, że znane wszystkim przysłowie ma wiele wspólnego z prawdą. Koszulki z krótkim rękawkiem szybko musieliśmy zastępować kurtkami zimowymi i na odwrót. A co w tym czasie działo się na zajęciach z języka angielskiego?
Maluchy rozpoczęły miesiąc od nauki nazw owadów, słownictwa związanego z przyrodą, a także poznały nazwy kolejnych owoców. „Pomidorki” utrwalały je, budując wieżę z kart obrazkowych. Oprócz tego obie grupy maluszków poznały nazwy kilku dyscyplin sportowych. Na tych zajęciach nie mogło zabraknąć gimnastyki przy piosence „Jump up, bend down” The Learning Station.
Miesiąc zakończyliśmy nauką nazw zwierzęcych domków. Słówka te utrwalaliśmy przy zabawie „shark game”, czyli z naszym miłym rekinem. Uspokajam, że żadne dziecko nie ucierpiało w tej zabawie :)
W trakcie zajęć Wielkanocnych poznaliśmy słówka związane ze Świętami w dość nietypowy sposób – posłużyły nam do tego kule z papieru, które dzieci rozwijały, odkrywając kolejne słowa.
Grupy cztero-, pięcio- oraz sześciolatków rozpoczęły miesiąc od nauki słownictwa związanego z przyrodą. Ponieważ było to od siedmiu do ośmiu nowych słówek, nie mogło zabraknąć budowania wieży, którą chętnie stworzyły między innymi „Sowy”. W tej grupie urządziliśmy również zawody drużynowe, mające na celu utrwalenie nowego słownictwa. Dzieci były podzielone na dwie grupy i musiały trafić packą w odpowiednie słówko szybciej niż kolega z przeciwnej drużyny. Zagraliśmy również we freeza w kole z naszym gumowym kaktusem – „Sowy” podawały sobie po kolei karty obrazkowe, a kiedy usłyszały pisk kaktusa, ten kto w danej chwili trzymał kartę, musiał ją nazwać. Dzieci lubią tę zabawę i szybko pozbywają się kart, które dostają od kolegi, co sprawia im frajdę – nikt nie chce zostać „złapany”.
Słownictwo sportowe utrwalaliśmy poprzez grę w kalambury.
Sporym uznaniem cieszyła się nasza nowa zabawa „space race”, czyli kosmiczny wyścig. Zajęcia dotyczące kosmosu były doskonałą okazją na jej wprowadzenie.
Przy okazji poznawania nazw kolejnych owoców, w starszych grupach ćwiczyliśmy strukturę gramatyczną „Yes, I like/No, I don't like” - dzieci wyrażały preferencje, odpowiadając na pytanie, czy lubią dany owoc. Natomiast słownictwo dotyczące Wesołego Miasteczka utrwalaliśmy podczas gry w memory oraz budowania wieży.
Na koniec powtarzaliśmy wszystko, czego nauczyliśmy się w tym miesiącu.
Przed nami maj i mnóstwo nowych słówek oraz dobrej zabawy.
Do zobaczenia!
Klaudia Wyrwa
Nauczyciel języka angielskiego
64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10