64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10
KOŁO I KULA
27.03.2020r.
Zadania:
Dzisiaj na początek proponuje trochę ruchu:
1. Zabawa ruchowa - poruszanie się pod dyktando rodzica:
Rodzic mówi, a dzieci wykonują odpowiednie ruchy:
2. Proszę przeczytać dzieciom wiersz „Kolorowe koła” – M. Terlikowskiej:
Spójrzcie uważnie dookoła,
wszędzie są kule i koła.
Kół co niemiara, kul co niemiara.
Jest koło! Tarcza zegara.
Wesoło koła turkocą
pod starodawną karocą.
Na drogach świecą się jasno,
błysną i gasną, błysną i gasną.
A tutaj koło przy kole:
wagon, semafor – to kolej.
A kiedy kół jest tak dużo,
po prostu pachnie podrożą.
Kulę każdy nadmucha –
od babci do malucha.
Zrobimy z mydła pianę
i będą bańki mydlane.
Ojej, przepraszam, omyłka.
To już nie bańka – to piłka.
Tu mamy kulę armatnią,
niemodną wprawdzie ostatnio.
Sypią się kule, kuleczki,
wiśnie, a może porzeczki.
Nitka, na nitce kulki.
Czyje korale? – Urszulki.
Balon
to kula z gondolą.
Lećmy!
Państwo pozwolą.
W balonie było przyjemnie,
lecz pora wracać na Ziemię.
Noc właśnie Ziemię otula.
A Ziemia – to co?
Też kula. (…)
* Semafor – sygnalizator kolejowy do sterowania ruchem kolejowym
3. Porozmawiajcie z dziećmi po przeczytaniu wiersza o:
4. Odszukaj w swoim domu jak najwięcej przedmiotów w kształcie koła oraz w kształcie kuli.
5. Kula, czy koło?
Popatrz na zdjęcie:
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-3/mobile/index.html#p=52 (strona 50)
6. Zabawa na zakończenie - Marcowa pogoda:
Dziecko bierze fragment (jedną stronę) gazety. Następnie wykonuje poniższe zadania:
Do zobaczenia w poniedziałek! MIŁEGO WEEKENDU!
64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10