REKRUTACJA DO PRZEDSZKOLA NA NOWY ROK SZKOLNY 2025/2026 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Resetowanie ustawień
Reset

KOŁO I KULA (27.03.2020r.)

KOŁO I KULA (27.03.2020r.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

KOŁO I KULA

27.03.2020r.

 

Zadania:

Dzisiaj na początek proponuje trochę ruchu:

 

1. Zabawa ruchowa - poruszanie się pod dyktando rodzica:

Rodzic mówi, a dzieci wykonują odpowiednie ruchy:

  • Idź do przodu cztery kroki i zrób w miejscu dwa podskoki.
  • Teraz w lewo kroków pięć, przysiad, podskok, ściśnij pięść.
  • Idź do tyłu cztery kroki i zrób w miejscu trzy podskoki.
  • Teraz w prawo kroki dwa i od nowa – tralala.

 

2. Proszę przeczytać dzieciom wiersz „Kolorowe koła” – M. Terlikowskiej:

 

Spójrzcie uważnie dookoła,

wszędzie są kule i koła.

Kół co niemiara, kul co niemiara.

Jest koło! Tarcza zegara.

Wesoło koła turkocą

pod starodawną karocą.

Na drogach świecą się jasno,

błysną i gasną, błysną i gasną.

A tutaj koło przy kole:

wagon, semafor – to kolej.

A kiedy kół jest tak dużo,

po prostu pachnie podrożą.

Kulę każdy nadmucha –

od babci do malucha.

Zrobimy z mydła pianę

i będą bańki mydlane.

 

Ojej, przepraszam, omyłka.

To już nie bańka – to piłka.

Tu mamy kulę armatnią,

niemodną wprawdzie ostatnio.

Sypią się kule, kuleczki,

wiśnie, a może porzeczki.

Nitka, na nitce kulki.

Czyje korale? – Urszulki.

Balon

to kula z gondolą.

Lećmy!

Państwo pozwolą.

W balonie było przyjemnie,

lecz pora wracać na Ziemię.

Noc właśnie Ziemię otula.

A Ziemia – to co?

Też kula. (…)

 

* Semafor – sygnalizator kolejowy do sterowania ruchem kolejowym

 

3. Porozmawiajcie z dziećmi po przeczytaniu wiersza o:

  •  Jakie przedmioty w kształcie koła zostały wymienione w wierszu?
  • A jakie przedmioty w kształcie kuli zostały wymienione w wierszu?

 

4. Odszukaj w swoim domu jak najwięcej przedmiotów w kształcie koła oraz w kształcie kuli.

  • Jaka jest różnica między kołem, a kulą?
  • Udało Ci się znaleźć w domu więcej kół, czy kuli? O ile więcej/mniej?

 

5. Kula, czy koło?

 

Popatrz na zdjęcie:

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-3/mobile/index.html#p=52    (strona 50)

 

  • Wskaż wszystkie przedmioty w kształcie koła oraz wszystkie w kształcie kuli?
  • Ile jest przedmiotów w kształcie kuli?
  • A w kształcie koła?
  • Więcej jest na obrazku przedmiotów w kształcie kuli, czy koła?
  • O ile więcej, mniej, a może tyle samo?

 

6. Zabawa na zakończenie - Marcowa pogoda:

Dziecko bierze fragment (jedną stronę) gazety. Następnie wykonuje poniższe zadania:

  • spaceruje z gazetą, wachlując się nią – wieje lekki wiatr,
  • zwija gazetę i uderz się nią w różne części ciała – wieje mocny wiatr,
  • rozkłada gazetę na podłodze, uderza w nią palcami – pada deszcz,
  • rozrywa gazetę na kawałki; robi to szybko i nerwowo – jest burza,
  • zbiera kawałki gazety, robi z nich kule – przyroda uspokaja się po burzy,
  • rzuca papierowe kule do kosza – powoli nadchodzi wiosna.

 

 

Do zobaczenia w poniedziałek! MIŁEGO WEEKENDU!

 

 

Data dodania: 2020-03-26 21:10:18
Data edycji: 2020-03-26 21:16:42
Ilość wyświetleń: 1572
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej