REKRUTACJA DO PRZEDSZKOLA NA NOWY ROK SZKOLNY 2025/2026 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Resetowanie ustawień
Reset

CZWARTEK - 08.04.2021

CZWARTEK - 08.04.2021

Dzień dobry wszystkim!

Dzisiaj zajmiemy się liczeniem. Poznamy liczbę 10.

Cele:

- zapoznaje się z zapisem cyfrowym liczby 10, rozpoznaje i nazywa poznane liczby

- rozwija sprawność manualną poprzez wykonanie pracy plastycznej

Potrzebne dzisiaj będą: liczmany (palce u rąk?; klocki, fasola lub guziki), załączniki, kartoniki z cyfrą 9, 0 i 2x1,znak + i +,  kartka i długopis, karta pracy, kolorowy papier, klej

  1. Wprowadzenie zapisu cyfrowego 10.

Rodzic układa 9 (przyjmijmy, że liczmany to klocki) klocków.

- Policzcie ile mama ułożyła klocków.

Dziecko liczy klocki i pod nimi kładzie kartonik z cyfrą 9.

Potem rodzic dokłada jeszcze jeden klocek.

- Ile jest teraz klocków?

Dziecko odpowiada i układa działanie (9+1). Następnie liczy wszystkie klocki.

  • Pokaz zapisu cyfrowego liczby 10 (załącznik nr 1)

- powiedzcie z jakich dwóch cyfr składa się liczba 10. Jak nazywa się pierwsza cyfra, a jak nazywa się druga liczba?

- uzupełnij działanie  (9+1=10)

Popatrzcie na załącznik. Widać tam zapis cyfrowy liczby 10. Dziesięć drukowane i dziesięć pisane jest bardzo do siebie podobne. Liczbę dziesięć będzie wam łatwo napisać, ponieważ już pisaliście liczbę 1 i 0. Teraz wystarczy je połączyć. Teraz możecie spróbować napisać „na sucho” liczbę 10. Najpierw napiszcie na stole, w powietrzu, na plecach rodzica.

Rodzicu działania matematyczne dzieci robą bez załącznika.

  • Układamy działania w zakresie 10.

Ważne zadanie teraz przed Wami. Ułóżcie wszystkie działania jakie wam przyjdą do głowy (układacie klocki). Następnie zapiszcie działanie na kartce. Pomocnicze pytanie: ile dodać ile jest 10.

Rodzicu zadaniem dziecka jest wyszukać wszystkie możliwe działania.

5+5=10

1+9=10                       9+1=10

2+8=10                       8+2=10

3+7=10                       7+3=10

4+6=10                       6=4+10

0+10=10                     10+0=10

Proszę przypomnieć dzieciom, że dodawanie jest przemienne.

Jak już skończyliście, możecie zobaczyć na załączniku czy macie wypisane tamte działania.

 

  • Zabawa ruchowa (załącznik nr 2)

W załączniku macie kartę, na której są różne zadania. Wykonajcie je wszystkie, a dzięki nim trochę poćwiczycie ale też utrwalicie liczenie do 10.

 

  • „Mój wymarzony dinozaur” – praca plastyczna.

Poproś rodzica aby wydrukował jednego dinozaura z karty pracy . Następnie porwij wybrane kartki z kolorowego papieru na małe kawałki (RÓB TO SAM!!!), przyklej mae  kartki na dinozaura tak, aby nie miał dziur :) . Dorysuj jeszcze trawę, niebo i słońce. A na koniec pochwal się swoim dinozaurem.

 

Pozdrawiam

Pani Agnieszka

 

Źródło:

pomoce  wydawnictwo MAC

Data dodania: 2021-04-07 19:56:37
Data edycji: 2021-04-08 19:10:31
Ilość wyświetleń: 305
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej