64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10
Temat dnia: Kot i pies - nasi przyjaciele.
Cele:
-rozwijanie wrażliwości dziecka na piękno słowa
-nazywanie emocji, które dzieci poczuły słuchając bajkę
Mała Agatka chce dostać pieska,
chce, aby piesek z Agatką mieszkał,
więc obiecuje go wyprowadzać,
czesać i kąpać, za uchem drapać.
Ponadto karmić, kochać, przytulać,
rzucać mu patyk, piłeczkę turlać.
Za ogon nigdy szarpać nie będzie,
taką Agatka składa przysięgę.
Długo myśleli mama i tata,
hm, nasza córka to już Agata.
Odpowiedzialna z niej jest dziewczynka,
czas by dostała swego pupilka.
W domu Agaty zamieszkał piesek,
ona go karmi, chętnie go czesze.
Na spacer często pieska zabiera
i najpiękniejsze imię wybiera.
Tak dni mijają oraz tygodnie,
Agacie robi się niewygodnie.
Agata nie chce zajmować się pieskiem,
bo to zadanie nudne i ciężkie.
Dziewczyna nie chce już wstawać rano,
spod kołdry krzyczy: Wyjdź z pieskiem mamo!
Nakarm i pobaw się z Baltazarem.
Jesteś spóźniona? Mnie boli palec!
Agata często psa zaniedbuje,
Baltazar wyje, bo źle się czuje.
Patrzy przez okno zbolałym wzrokiem,
a jeść dostanie z mamy powrotem.
Mają już tego dosyć rodzice,
a tata nawet zaczyna krzyczeć:
Jesteś bez serca, pustą dziewczyną,
Baltazarowi łzy z oczu płyną!
Zwierzęta przecież czują tak samo,
a przyjaciele nigdy nie kłamią!
Dziś, kiedy rano Agata wstała,
mama śniadania jej nie podała.
Drzwi od łazienki zamknięte były,
chociaż szarpała je z całej siły.
Agata z domu wybiec więc chciała,
cóż to, nie mogła? Klucza nie miała!
Szarpie się, miota, krzyczy i płacze,
ktoś ją polizał, piesek, przyjaciel.
Baltazar ciągle kocha Agatę,
merda ogonem, podaje łapę,
więc pamiętajcie dzieci kochane,
to, co robicie, będzie oddane.
Nie krzywdźcie zwierząt, czują tak samo,
cierpią, kochają, tęsknią za mamą.
Anna Bayer
2. Rozmowa z dzieckiem na temat problemów zawartych w bajce:
„Zwierzęta przecież czują tak samo, a przyjaciele nigdy nie kłamią!
„Nie krzywdźcie zwierząt, czują tak samo, cierpią, kochają, tęsknią za mamą”.
Dzieci z pomocą rodzica próbują wyjaśniają, co znaczy: krzywdzić, kłamać, cierpieć, tęsknić, kochać.
3. „Kotki” – zabawa ruchowa.
Dzieci naśladują kocie ruchy: chodzenie na czworaka, mycie łapką, zwijanie w kłębek, robienie kociego grzbietu.
4. " Wyturlaj psa"- gra (załącznik 1).
Do gry potrzebna będzie wydrukowana plansza, kostka oraz czysta kartka dla każdego z Graczy. Gracz kolejno rzuca kostką i rysują części ilustracji znajdujące się w kolumnie pod wylosowaną liczbą oczek. Gra kończy się kiedy Gracz ma kompletny rysunek psa. Gotowy rysunek można dodatkowo pokolorować.
5. Ćwiczenia grafomotortyczne ( załącznik 2).
Zadaniem dziecka jest narysować po śladzie drogę kotka do wełny.
64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10