REKRUTACJA DO PRZEDSZKOLA NA NOWY ROK SZKOLNY 2025/2026 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Resetowanie ustawień
Reset

09.11.2020 - JESIENNA POGODA

09.11.2020 - JESIENNA POGODA

Drodzy Rodzice, Kochane dzieci!!!

W najbliższym tygodniu będziemy kontynuowali naszą pracę systemem edukacji zdalnej. Nasz temat tygodnia to: „KAPIE, KROPI, MŻY …”

W poszczególnych dniach będziemy realizowali następujące tematy:

I. „Jesienna pogoda”

II. „Polska moja ojczyzna” (jest to temat dodatkowy z uwagi na ważne listopadowe święto narodowe)

III. ŚWIĘTO NIEPODLEGŁOŚCI (dzień wolny od pracy)

IV. „Zabawy z wodą”

V. „Woda to życie”

 

 

„JESIENNA POGODA”

 

1. „Deszczowa muzyka” - słuchanie wiersza A. Bayer.

Drodzy Rodzice proszę przeczytać dziecku poniższy wiersz, a następnie porozmawiać z nim na temat jesiennej pogody na podstawie wiersza i własnych obserwacji dziecka

 

„Deszczowa muzyka” 

Deszcz płynie po kominie,

staccato bębni w dach,

deszczowe brzmi pianino,

w duecie z rynną gra.

I chociaż kapie woda,

i chociaż szaro jest,

to lubię kiedy dzwoni

o szyby mokry deszcz.

Bo lubię, gdy na dworze

wciąż strugi deszczu płyną,

na moim parapecie

deszczowe gra pianino.

I lubię, kiedy krople

rytmicznie na trzy pa

skaczą po kałużach,

do taktu gwiżdże wiatr.

Symfonia to nieduża,

niemała, lecz w sam raz,

deszcz skacze po kałużach,

staccato bębni w dach.

                                       A. Bayer

 

2. „Symbole pogody” – rozmowa na podstawie obrazków (załącznik nr 1 – ELEMENTY POGODY).

 

3. „Wiatr bawi się z nami” – zabawa naśladowcza.

Naśladowanie odgłosu wiatru za pomocą codziennych przedmiotów. Dziecko wybiera przedmioty do naśladowania wiatru np.:

- plastikowa butelka – dziecko dmucha w otwór butelki uzyskując odgłos wiatru,

- torebka foliowa – szeleści torebką,

- gazeta – zgniata lub macha gazetą.

Rodzic włącza nagranie z odgłosem wiatruhttps://www.youtube.com/watch?v=kaAGsHnjOms , a dziecko dołącza się naśladując wiatr, kolejno wykorzystując różne przedmioty.

 

4. „Kalendarz pogody” – zapis pogody w danym dniu i systematyczne prowadzenie przez kolejne dni (załącznik nr 2 – KALENDARZ POGODY)

Można wyciąć elementy pogody z załącznika nr 1 lub samemu narysować symbole pogody.

 

 

Proponuję obejrzeć dziś wspólnie prognozę pogody i omówić jej znaczenie.

MIŁEJ ZABAWY :)

 

 

Data dodania: 2020-11-08 18:33:26
Data edycji: 2020-11-11 15:32:23
Ilość wyświetleń: 676
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej