64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10
Brzęczą owady
Witam Was Pomidorki
Zastanawiacie się, co będziemy dzisiaj robić...? Dzisiaj zabieram Was z jeżykiem Tuptusiem na spacer po łące – wiem ,wiem byliście już na takim spacerze, ale tym razem pobudzimy naszą wyobraźnię:) Następnie poćwiczymy troszkę języczek i buzię a także pobawimy się instrumentami i poznancie piosenkę:)
Zapraszam Was do zabawy:)
Cele do realizacji na dziś:
-dziecko naśladuje głosy, wydawane przez różne zwierzęta
-interpretuje ruchem i głosem opowiadanie
-gra akompaniament do piosenki
-wykonuje ćwiczenia buzi i języka
Opowieść ruchowa połączona z ćwiczeniami artykulacyjnymi „Spacer po łące”.
Wraz z jeżykiem Tuptusiem zapraszamy Was kochane dzieci na spacer po łące – dzieci wykonują omawiane przez Rodzica czynności.
W piękny, wiosenny dzień przedszkolaki razem z jeżykiem Tuptusiem wybrały się na wycieczkę po majowej łące (dzieci w różnych kierunkach spacerują po pokoju). Dzieci zatrzymały się, bo usłyszały nieznane odgłosy (zatrzymują się i podnoszą wyżej głowę, nasłuchując). To pszczółki zbierały nektar z kwiatów (latają po pokoju, machając rękami i naśladując bzyczenie: bzy, bzy, bzy). Na małym listku zobaczyły konika polnego, który grał swój koncert (kucają i mówią: cyk, cyk, cyk). O, a przy małym strumyku wesoło skakały żabki i rozmawiały ze sobą (naśladują skakanie żabek i mówią: kum, kum, kum). Nagle jednak żabki ucichły, bo nad strumyk zbliżał się bocian (naśladują chód bociana, wysoko unosząc kolana i mówią: kle, kle, kle). Przed bocianem do norki schowała się też mała myszka (chodzą czworakach po dywanie i mówią: pi, pi, pi). Dzieci i jeżyk już miały wracać do przedszkola, kiedy zobaczyli nad łąką piękne, kolorowe motyle (naśladują latające motyle). Przyglądały im się z zachwytem, ale pani wołała je już do przedszkola ( maszerują po pokoju).
Ćwiczymy język i buzię z robaczkami.
Rozkładamy przed dziećmi zdjęcia z różnymi owadami (i nie tylko), a następnie wykonujemy ćwiczenia buzi i języka ukryte pod tymi obrazkami. (załącznik)
Innym wariantem jest ćwiczenie naszej buzi z robaczkami z różnymi minkami (załacznik)
Zabawa rozwijająca spostrzegawczość „Pomieszane zwierzęta”.
Do tego zadania wykorzystajcie proszę obrazki z poprzedniej zabawy. Wybierzcie np. 5 obrazków i potnijcie je na 2 części i pomieszajcie. Następnie rozkładamy przed dziećmi obrazki i zadaniem dziecka jest odszukanie pasujących do siebie części, złączenie ich w całość i nazwanie zwierzęcia, jakie się znajduje na obrazku.
Tworzenie rytmicznego akompaniamentu do piosenki „ Bal na łące” —
https://www.youtube.com/watch?v=VL-IW-Xy0Jo
Moi drodzy... do tej zabawy możecie wykorzystać wszystkie instrumenty perkusyjne, jakie posiadacie w domu, a jeśli ktoś nie ma w domu instrumentu, to może wykonać go samodzielnie np. z : szeleszczącego papieru, torebki foliowej, opakowania po jogurtach, można użyć garnków kuchennych, łyżek a także wykorzystać swoje ciało do tworzenia dźwięków: ręce: klaskanie, pstrykanie lub stukanie palcami, uderzanie rękami o uda itp. nogi: tupanie, "klaskanie" stopami, kolanami i inne według pomysłów dzieci.
Na koniec przygotowałam dla Was bajeczkę relaksacyjną, którą można dzieciom przeczytać przed snem lub w ciągu dnia, aby się troszkę zrelaksować i wyciszyć:)
Mam nadzieję, że dobrze się bawiliście i życzę Wszystkim miłego weekendu:)
Ewelina Lipska
Źródła udustępnianych materiałów:
bajka: https://nauczycieleprzedszkola.pl/viewpage.php?page_id=170
obrazki do ćwiczeń: https://logokreacja.wordpress.com/2020/03/19/budzimy-buzie-na-wiosne-wiosenne-cwiczenia-logopedyczne/
64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10