REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

środa - 27.05.2020

środa - 27.05.2020

Dzień dobry przedszkolaki.

Temat dnia: Zawody naszych rodziców.

Cele:

- zna nazwy wybranych zawodów oraz akcesoria, które są potrzebne do wykonywania danego zawodu

- wie, gdzie pracują rodzice i co robi

- potrafi się rozluźnić podczas zabaw ,

- naśladuje ruchem czynności, o których mowa w wierszu

 

Potrzebne będzie: przedmioty do zabawy o zawodach (np. grzebień, garnek, deska, leki – opakowanie tylko to trzymania – nie zażywać!!!, kwiaty, itp.), karty pracy, ilustracje

 

1. „Co robią różni ludzie?” - masaż - zabawa ilustracyjna do wiersza.

Dzisiaj zaczniemy od odprężenia się.

Odwróć się plecami do rodzica. Rodzic będzie czytał wiersz i w tym czasie robił tobie masażyk. Następnie, rodzic odwraca się do ciebie plecami, czyta wiersz od początku, a ty zrób masażyk mamie lub tacie.


Stolarz młotkiem stuka (stukanie jedną lub dwiema rękami zaciśniętymi w pięść)
Lekarz w plecy puka (delikatne pukanie palcami)
Kucharz w garnku miesza (koliste ruchy płaską dłonią lub pięścią)
Praczka pranie wiesza (delikatne szczypanie)
Rolnik grabi siano („grabienie” palcami obu rąk z góry na dół)
Muzyk gra co rano (naśladowanie ruchów pianisty)
I ja też pracuję (wskazywanie na siebie)
Obrazek maluję (dowolne kreślenie palcami na plecach partnera).

 

Gdy pobawicie się w resztę zabaw, można wrócić do masażyku, kiedy tylko macie ochotę :)

 

2. „Jaki to zawód” - zabawa dydaktyczna

Przyjrzyj się przygotowanym przedmiotom, podotykaj je. Powiedz z czego są zrobione, czy są twarde czy miękkie. Do czego służą te przedmioty oraz w jakim zawodzie są przydatne.

 

Rodzice! Można wziąć inne przedmioty. Takie, które są w domu.

 

Przykłady:

- szczotka do włosów, grzebień - fryzjer

- garnek, wałek do ciasta, patelnia – kucharz, piekarz

- kwiat – kwiaciarka

- śrubokręt, deska – stolarz

- okulary – optyk

- lekarstwa – aptekarz

- taca, talerz – kelnerka, kelnerka

 

Jakie znasz inne zawody?

Gdzie pracują twoi rodzice?

Co tam robią?

Podziel wszystkie zawody na sylaby. Powiedz jaką głoskę słyszysz na początku.

 

3. Praca z wierszem R. Witek „Zwariowany poranek”.

Usiądź wygodnie i posłuchaj wiersza czytanego przez rodzica. Powiem ci, że zakończenie może cię rozśmieszyć, albo zdziwić.

 

Idzie tata na paluszkach (dzieci idą na placach)
cicho skrada się do łóżka (kładą place na ustach i mówią ciii)
w mamy ucho szepcze zdanie (szemrają po cichu)
- Wstawaj mamo na śniadanie (powtarzają zdanie)


Mama zrywa się z pościeli (wyciągają ręce do góry i podskakują)
gładzi włosy, łóżko ścieli (poprawiają włosy i podnoszą kołdrę)
pędzi szybko wprost do szafy (biegną)

wkłada bluzkę, tę w żyrafy (naśladują zakładanie bluzki)

Stawia czajnik na kuchence (trzymają przedmiot i stawiają go)
potem bierze mnie za ręce (robią z ramion kołyskę)
są gilgotki, jest ściskanie (wzajemnie się łaskoczą i obejmują)
plus turlanie na tapczanie (turlają się po dywanie)


Co w tym czasie robi tata? (rozkładają ręce)
Lista zajęć jest bogata
parzy kawę, piecze grzanki (pokazują na palach listę czynności)
kładzie noże, stawia szklanki.


Gdy śniadanie już zjedzone, (głaszczą się po brzuchach)
mama mruga w moją stronę (mrugają jednym okiem)
Wkładaj kurtkę szybko Wiola! (wołają kogoś ręką)
Bo jedziemy do przedszkola (naśladują jazdę samochodem)


Tata krztusi się ze śmiechu (śmieją się)
Mamo, mamo dość pośpiechu! (grożą palcem)
Dopij kawę, pogłaszcz kota, (naśladują picie i głaskanie kota)
Dzisiaj przecież jest sobota! (kiwają głowami).

I jak? Rozśmieszył cię wiersz?

Odpowiedz na kilka pytań:

 

- Kto występował w wierszu?
- Jakie obowiązki w domu miał tata?
- Jakie czynności wykonywała mama?
- Jakie obowiązki miała Wiola?
- Czy oprócz domowych obowiązków rodzice coś jeszcze robią?

Poproś rodzica aby przeczytał jeszcze raz, a ty zilustruj ruchem o czy mowa w wierszu. Podpowiedzi znajdują się w nawiasach przy wersach wiersza.

 

4. Karty pracy s 49,50,51

- s 49 - narysuj kropki w odpowiedniej kolejności

- s 50 - oblicz

- s 51 – połącz od największej ilości serduszek do najmniejszej



Dla chętnych

W załączniku znajdują się ilustracje. Zobacz, opowiedz je, nazwij zawody.



Do jutra. Pozdrawiam

Agnieszka Grolewska

 

Źródło: wykorzystanie elementów z zasobów internetowych (scenariusz Ireny Kamińskiej)

Data dodania: 2020-05-27 10:54:58
Data edycji: 2020-05-27 10:57:50
Ilość wyświetleń: 195
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej