64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10
Witam w środę
Temat dnia : Liczymy kurki i kurczęta
Cele:
− rozwijanie umiejętności liczenia, tworzenie zbiorów równolicznych
− rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 10
Ćwiczenia logorytmiczne, z wykorzystaniem wiersza K. Datkun-Czerniak Kurka.
Dzieci:
Kurko, kurko, to twoje podwórko?
dwa razy uderzają w ręce rodzica
wykonują obrót wokół własnej osi, w lekkim skłonie, za ręką wskazującą kierunek obrotu,
To moje podwórko i to moje piórko!.Jeśli chcesz,to je bierz!
wykonują obrót wokół własnej osi w przeciwnym kierunku,
trzy razy klaszczą w dłonie rodzica
– krzyżują ręce, przeciągają się,
Jak chcesz dwa, dam ci ja.
uderzają o uda, klaszczą w swoje dłonie, klaszczą w dłonie rodzica jak wyżej
Zabawa ruchowa rozwijająca szybką reakcję na sygnał – Kurczątko i jastrząb.
Dziecko kurczątko-porusza się swobodnie po pokoju
Na hasło: Uwaga, jastrząb! jak najszybciej ucieka na wyznaczone miejsce, gdzie jest bezpieczne.
Rozwiązywanie zadań tekstowych na dodawanie i na odejmowanie w zakresie 10.
Rozwiązywanie zadań tekstowych metodą symulacji.
Dzieci mają liczmany, cyfry i znaki.-rodzic mówi zadania, dzieci ilustrują je za pomocą liczmanów, układają działania i je odczytują. Na zakończenie udzielają odpowiedzi na zadane pytania.
•W koszyczku były 4 pisanki. Mama dołożyła jeszcze 6 pisanek. Ile jest teraz pisanek w koszyczku?
Dzieci biorą 4 liczmany, kładą je przed sobą. Potem dokładają 6 liczmanów. Liczą wszystkie liczmany i układają działanie:
4 + 6 = 10
które głośno odczytują, a potem udzielają odpowiedzi na pytanie.
• Lenka miała 10 pisanek. 7 pisanek dała babci i dziadkowi. Ile pisanek jej zostało?
Dzieci układają przed sobą 10 liczmanów. Potem odsuwają 7 liczmanów. Liczą pozostałe liczmany i układają działanie, głośno je odczytują, odpowiadają na pytanie.
10 – 7 = 3
Karta pracy, cz. 3, s. 64. ( załącznik nr1)
Odpowiednie kolorowanie rysunków jajek.
Dzielenie nazw zdjęć na głoski.
Rysowanie pod każdym zdjęciem tylu kresek, z ilu głosek składa jego nazwa.
Karta pracy, cz. 3, s. 65. ( załącznik nr2)
Rysowanie po śladach rysunku pisanki
Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie
Pozdrawiam i życzę miłej zabawy
64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10