REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

Środa - 08.04.2020

 Środa - 08.04.2020

Witam w środę

Temat dnia : Liczymy kurki i kurczęta

Cele:

rozwijanie umiejętności liczenia, tworzenie zbiorów równolicznych

rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 10



Ćwiczenia logorytmiczne, z wykorzystaniem wiersza K. Datkun-Czerniak Kurka.

Dzieci:

Kurko, kurko, to twoje podwórko?

dwa razy uderzają w ręce rodzica

wykonują obrót wokół własnej osi, w lekkim skłonie, za ręką wskazującą kierunek obrotu,

To moje podwórko i to moje piórko!.Jeśli chcesz,to je bierz!

wykonują obrót wokół własnej osi w przeciwnym kierunku,

trzy razy klaszczą w dłonie rodzica

krzyżują ręce, przeciągają się,

Jak chcesz dwa, dam ci ja.

uderzają o uda, klaszczą w swoje dłonie, klaszczą w dłonie rodzica jak wyżej



Zabawa ruchowa rozwijająca szybką reakcję na sygnał – Kurczątko i jastrząb.

Dziecko kurczątko-porusza się swobodnie po pokoju

Na hasło: Uwaga, jastrząb! jak najszybciej ucieka na wyznaczone miejsce, gdzie jest bezpieczne.



Rozwiązywanie zadań tekstowych na dodawanie i na odejmowanie w zakresie 10.

Rozwiązywanie zadań tekstowych metodą symulacji.

Dzieci mają liczmany, cyfry i znaki.-rodzic mówi zadania, dzieci ilustrują je za pomocą liczmanów, układają działania i je odczytują. Na zakończenie udzielają odpowiedzi na zadane pytania.



W koszyczku były 4 pisanki. Mama dołożyła jeszcze 6 pisanek. Ile jest teraz pisanek w koszyczku?

Dzieci biorą 4 liczmany, kładą je przed sobą. Potem dokładają 6 liczmanów. Liczą wszystkie liczmany i układają działanie:

4 + 6 = 10

które głośno odczytują, a potem udzielają odpowiedzi na pytanie.



Lenka miała 10 pisanek. 7 pisanek dała babci i dziadkowi. Ile pisanek jej zostało?

Dzieci układają przed sobą 10 liczmanów. Potem odsuwają 7 liczmanów. Liczą pozostałe liczmany i układają działanie, głośno je odczytują, odpowiadają na pytanie.

10 – 7 = 3

 

Karta pracy, cz. 3, s. 64. ( załącznik nr1)

Odpowiednie kolorowanie rysunków jajek.

Dzielenie nazw zdjęć na głoski.

Rysowanie pod każdym zdjęciem tylu kresek, z ilu głosek składa jego nazwa.



Karta pracy, cz. 3, s. 65. ( załącznik nr2)

Rysowanie po śladach rysunku pisanki

Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie

 

Pozdrawiam i życzę miłej zabawy



Data dodania: 2020-04-07 18:09:06
Data edycji: 2020-04-07 19:45:55
Ilość wyświetleń: 360
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej