REKRUTACJA DO PRZEDSZKOLA NA NOWY ROK SZKOLNY 2025/2026 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Resetowanie ustawień
Reset

Poniedziałek - 27.04.2020

Poniedziałek - 27.04.2020

Witam wszystkich!!! Mamy kolejny tydzień, kolejne wyzwanie.

 

Temat tygodnia: Muzyka jest wszędzie.

 

Temat dnia: Dźwięki wokół nas.

 

Cele:

- rozpoznaje różnorodne dźwięki

- uświadamia sobie, że hałas jest szkodliwy

- próbuje zagrać różne rytmy na przedmiotach codziennego użytku

 

Potrzebujemy: KP s 20,21,22, książka s 76, kredki, przedmioty codziennego użytku np. kartka, gazeta, kubek, łyżeczka, pokrywki, garnek,

 

1. Zabawa dydaktyczna „Co słychać wokół nas?”

Proszę włączyć film edukacyjny https://www.youtube.com/watch?v=KIYGlIdI_FY Dziecko siedzi dalej aby nie widziało przedmiotu, który wydaje dźwięk – odgaduje co to za dźwięk. Po skończonej prezentacji można włączyć jeszcze raz aby dziecko obejrzało film. Następnie dzieci odpowiadają na pytania:

 

- Jakie dźwięki słyszysz codziennie?

- Co kojarzy się z muzyką? (np. każdy dźwięk z otoczenia, gra na instrumencie, taniec, śpiew, dźwięki przyrody itp.)

- Poszukuje jak największej liczby przymiotnikowych określeń tego, jaki może być głos (np. gruby, cienki, piskliwy, słaby, mocny, płaczliwy itd)

- Czy muzyka może męczyć?

- Po czym poznajemy, że hałas męczy? (np. jest za głośna, boli nas głowa, jesteśmy zmęczeni itp.)

- Dlaczego należy szanować prawo do zabawy i odpoczynku w ciszy i spokoju?

 

2. Karta pracy cz 4, s 20 (w załączniku)

Dziecko rysuje przedmioty, które są źródłem muzyki. Następnie mówi rymowankę z różnymi emocjami (śmiech, gniew, złość, strach itp.), głośno, cicho, szeptem.

 

3. Zabawa dydaktyczna „Wszystko może być instrumentem”

Dziecko nazywa instrumenty perkusyjne przedstawione na zdjęciach (książka s 76 – kołatka, bębenek grzechotka, trójkąt, talerze, tamburyn), dzieli nazwy instrumentów na sylaby (wyklaskuje), określa pierwszą głoskę.

Następnie próbuje wydobyć dźwięk z wcześniej przygotowanych przedmiotów codziennego użytku (może to być kartka, gazeta, tarka kuchenna, pokrywki, kubek i łyżeczka – co jest pod ręką :) ). Gdy już są wypróbowane „instrumenty”, dziecko wybiera sobie jeden i powtarza rytmy - rodzic pokazuje.

np. - 2 szybkie uderzenia, przerwa, 2 szybkie uderzenia

- 1 uderzenie, przerwa, 3 uderzenia, przerwa, 2 uderzenia

Bawimy się tak długo, aż nam się znudzi :)

4. Karty pracy do uzupełnienia s 21,22( w załączniku)

- dokończ ozdabiać rysunek grzechotki - ołówkiem

- wyklaszcz podane rytmy, które są na rysunku; podaj nazwy muzyków którzy na nich grają (skrzypek, pianista, trębacz, flecista, gitarzysta, saksofonista); pokoloruj instrumenty

 

Miłej zabawy

Agnieszka Grolewska

 

Data dodania: 2020-04-26 19:15:55
Data edycji: 2020-04-26 19:26:41
Ilość wyświetleń: 254
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej