REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

Poniedziałek - 27.04.2020

Poniedziałek - 27.04.2020

Witam wszystkich!!! Mamy kolejny tydzień, kolejne wyzwanie.

 

Temat tygodnia: Muzyka jest wszędzie.

 

Temat dnia: Dźwięki wokół nas.

 

Cele:

- rozpoznaje różnorodne dźwięki

- uświadamia sobie, że hałas jest szkodliwy

- próbuje zagrać różne rytmy na przedmiotach codziennego użytku

 

Potrzebujemy: KP s 20,21,22, książka s 76, kredki, przedmioty codziennego użytku np. kartka, gazeta, kubek, łyżeczka, pokrywki, garnek,

 

1. Zabawa dydaktyczna „Co słychać wokół nas?”

Proszę włączyć film edukacyjny https://www.youtube.com/watch?v=KIYGlIdI_FY . Dziecko siedzi dalej aby nie widziało przedmiotu, który wydaje dźwięk – odgaduje co to za dźwięk. Po skończonej prezentacji można włączyć jeszcze raz aby dziecko obejrzało film. Następnie dzieci odpowiadają na pytania:

 

- Jakie dźwięki słyszysz codziennie?

- Co kojarzy się z muzyką? (np. każdy dźwięk z otoczenia, gra na instrumencie, taniec, śpiew, dźwięki przyrody itp.)

- Poszukuje jak największej liczby przymiotnikowych określeń tego, jaki może być głos (np. gruby, cienki, piskliwy, słaby, mocny, płaczliwy itd)

- Czy muzyka może męczyć?

- Po czym poznajemy, że hałas męczy? (np. jest za głośna, boli nas głowa, jesteśmy zmęczeni itp.)

- Dlaczego należy szanować prawo do zabawy i odpoczynku w ciszy i spokoju?

 

2. Karta pracy cz 4, s 20 (w załączniku)

Dziecko rysuje przedmioty, które są źródłem muzyki. Następnie mówi rymowankę z różnymi emocjami (śmiech, gniew, złość, strach itp.), głośno, cicho, szeptem.

 

3. Zabawa dydaktyczna „Wszystko może być instrumentem”

Dziecko nazywa instrumenty perkusyjne przedstawione na zdjęciach (książka s 76 – kołatka, bębenek grzechotka, trójkąt, talerze, tamburyn), dzieli nazwy instrumentów na sylaby (wyklaskuje), określa pierwszą głoskę.

Następnie próbuje wydobyć dźwięk z wcześniej przygotowanych przedmiotów codziennego użytku (może to być kartka, gazeta, tarka kuchenna, pokrywki, kubek i łyżeczka – co jest pod ręką :) ). Gdy już są wypróbowane „instrumenty”, dziecko wybiera sobie jeden i powtarza rytmy - rodzic pokazuje.

np. - 2 szybkie uderzenia, przerwa, 2 szybkie uderzenia

- 1 uderzenie, przerwa, 3 uderzenia, przerwa, 2 uderzenia

Bawimy się tak długo, aż nam się znudzi :)

4. Karty pracy do uzupełnienia s 21,22( w załączniku)

- dokończ ozdabiać rysunek grzechotki - ołówkiem

- wyklaszcz podane rytmy, które są na rysunku; podaj nazwy muzyków którzy na nich grają (skrzypek, pianista, trębacz, flecista, gitarzysta, saksofonista); pokoloruj instrumenty

 

Miłej zabawy

Agnieszka Grolewska

 

Data dodania: 2020-04-26 19:15:55
Data edycji: 2020-04-26 19:26:41
Ilość wyświetleń: 232
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej