REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

Piątek - 03.04.2020

Piątek - 03.04.2020

Witam wszystkich!

Jest wiosna. Piątek – piąty dzień tygodnia. Zaczynamy!

 

Temat dnia: Wiosna na działce.

Cele:

- rozpoznaje i nazywa dżdżownica, poznaje wybrane wiadomości na ich temat

- rozwija pamięć słuchową poprzez naukę wiersza

 

1. Zapoznanie z wyglądem dżdżownicy oraz jej rolą spulchniania gleby.

 

- Proszę aby dzieci przypomniały sobie, co jest potrzebne aby roślina mogła rosnąć (słońce – światło, woda, ziemia)

- Praca z obrazkiem (ilustracja dżdżownicy w załączniku)

    • Co to za zwierzę?
    • Jak porusza się dżdżownica? (pełza, wsuwa się w ziemię)
    • Co oznacza nazwa dżdżownica? (pochodzi od tego, że wychodzi z ziemi w czasie deszczowej, dżdżystej pogody)

 

- Ciekawostki o dżdżownicy

Dżdżownica porusza się dzięki mięśniom wora skórno – mięśniowego. Twarde włoski umieszczone na dolnej części umożliwiają jej ruch do przodu i kopanie kanalików w ziemi. Dżdżownica nie ma wyodrębnionej głowy ani oczu. Reaguje jednak na światło. Prowadzi nocny tryb życia. Ponieważ oddycha przez skórę, musi stale przebywać w wilgotnym otoczeniu. W dzień przebywa pod ziemią. Na powierzchnię wychodzi w nocy. Można ją zobaczyć na powierzchni ziemi w dni deszczowe. Dżdżownica żywi się zbutwiałymi liśćmi i innymi częściami roślin, które wciąga do swoich kanalików. Niestrawione części roślin i ziemi wydala na powierzchnię ziemi. Przyczynia się w ten sposób do wymieszania gleby z różnych warstw. Kanaliki, które drąży dżdżownica, spulchniają glebę i ułatwiają do niej dostęp powietrza i wody. Im więcej dżdżownic w glebie, tym jest ona lepsza.

 

2. Wiersz H. Zdzitowieckiej „W naszym ogródeczku”. Nauka wiersza na pamięć.

 

W naszym ogródeczku

zrobimy porządki:

zagrabimy ścieżki,

przekopiemy grządki!

Na grządkach wyrośnie:

fasolka, marchewka,

sałata i groszek,

czerwona rzodkiewka.

W naszym ogródeczku

posiejemy kwiatki -

będą nam pachniały

fiołki i bratki,

nasturcje i groszek,

i ta biała lilia,

co tak żółci nosek.

 

Pytania do wiersza:

- Co zrobimy w ogródku?

- Co będzie nam potrzebne do kopania, a co do grabienia?

- Jakie warzywa wyrosną w ogródku?

- Jakie kwiaty wyrosną w ogródku?

 

3. Na zakończenie karty pracy s 78,79 część 3 ( w załączniku)

 

Na dzisiaj koniec pracy. Życzę miłego weekendu.

Agnieszka Grolewska

 

 

 

 

Data dodania: 2020-04-02 19:43:50
Data edycji: 2020-04-02 19:49:38
Ilość wyświetleń: 716
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej