REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

MAŁY DESZCZ I DUŻY DESZCZ

MAŁY DESZCZ I DUŻY DESZCZ

Witajcie Krasnoludki w środę 3 czerwca :)

 

Dzisiejszy temat to: Mały deszcz i duży deszcz. 

 

Cele: dziecko

  • rozpoznaje wybrane symbole np. elementy pogody,
  • stosuje określenia: duży , mały,
  • potrafi rozróżnić parasol duży i mały,
  • potrafi rozróżnić krople duże i małe,
  • układa proste rytmy.

 

Środki dydaktyczne: wierszyk pt.:"Deszczyk pada", wiatrak matematyczny ułożony z 2 wstążek na krzyż, wycięte z papieru duże i małe parasole oraz krople i parasolka.

 

Przebieg zajecia:

  • Zaproszenie dziecka do zabawy wierszykiem:

      Cichuteńko już siadamy

      i zabawę zaczynamy.

      Cicho - sza, cicho - sza, cicho - sza.

 

      Gdy szybciutko usiądziemy

      dużo rzeczy się dowiemy.

      Cicho - sza, cicho - sza, cicho - sza.

  • Rozmowa nawiązujaca do pogody : prosimy dziecko , aby spojrzało przez okno.
  • Jak jest dziś na dworze, świeci słońce czy pada deszcz?
  • Wczoraj padał deszcz? 
  • Czy deszcz był duży czy mały?

 Prosimy teraz, aby dziecko posłuchalo wierszyka: Rodzic mówi i rozkłada parasolkę:

 

" Deszczyk pada, deszczyk pada, parasolka się rozkłada.

  Chmurki małe się spotkały i cichutko rozmawiały.

  Deszczyk pada duży , mały,

  że kałuże aż powstały."

Rozmowa na temat wiersza:

  • Jaki deszczyk padał?
  • Co trzeba rozłożyć, kiedy pada deszcz?
  • Kto cichutko rozmawiał?
  • Co powstało po deszczu?

Rodzic rozkłada na dywanie wycięte duże i małe parasole oraz duże i małe krople. Zadaniem dziecka jest ułożenie na dużym parasolu - dużych kropli, a na małym - małych kropli.

 

Następnie z 2 wstążek na krzyż układamy wspólnie z dzieckiem "Wiatrak matematyczny" Rodzic wręcza dziecku wycięte z papieru krople duże i małe. Zwraca mu uwagę, że nie są takie same. Proponuje, aby dziecko je porównało. Dziecko odpowiada, że krople są duże i małe. Rodzic prosi, aby dziecko najpierw podniosło do góry kroplę dużą, a następnie małą. Teraz rodzic układa z kropli rytm na wiatraku matematycznym ( np.: kropla duża, kropla mała, kropla duża, kropla mała) i prosi, aby dziecko układało dalej na wstążkach wiatraka samo. 

Można potem zmienić rytm na inny np. 2 krople małe, 1 duża, 2 krople małe, 1 duża itd.

 

Na zakończenie proponuję zabawę ruchową z rymowanką:

" Popatrz w niebo jakie chmury,

  mała kropla leci z góry.

  Kropla deszczu kap, kap, kap

  i już mokry cały świat."

Dziecko siedzi z zamkniętymi oczami na dywanie. Gdy poczuje kropelkę wody na swoim czole wstaje i idzie za rodzicem a następnie wspólnie rozkładają parasolkę. Zabawę można powtórzyć kilka razy.

 

Miłej zabawy . Pozdrawiam :)

 

 

Data dodania: 2020-06-02 18:05:50
Data edycji: 2020-06-02 19:07:37
Ilość wyświetleń: 1602
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej