64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10
Witajcie Krasnoludki w środę 3 czerwca :)
Dzisiejszy temat to: Mały deszcz i duży deszcz.
Cele: dziecko
Środki dydaktyczne: wierszyk pt.:"Deszczyk pada", wiatrak matematyczny ułożony z 2 wstążek na krzyż, wycięte z papieru duże i małe parasole oraz krople i parasolka.
Przebieg zajecia:
Cichuteńko już siadamy
i zabawę zaczynamy.
Cicho - sza, cicho - sza, cicho - sza.
Gdy szybciutko usiądziemy
dużo rzeczy się dowiemy.
Cicho - sza, cicho - sza, cicho - sza.
Prosimy teraz, aby dziecko posłuchalo wierszyka: Rodzic mówi i rozkłada parasolkę:
" Deszczyk pada, deszczyk pada, parasolka się rozkłada.
Chmurki małe się spotkały i cichutko rozmawiały.
Deszczyk pada duży , mały,
że kałuże aż powstały."
Rozmowa na temat wiersza:
Rodzic rozkłada na dywanie wycięte duże i małe parasole oraz duże i małe krople. Zadaniem dziecka jest ułożenie na dużym parasolu - dużych kropli, a na małym - małych kropli.
Następnie z 2 wstążek na krzyż układamy wspólnie z dzieckiem "Wiatrak matematyczny" Rodzic wręcza dziecku wycięte z papieru krople duże i małe. Zwraca mu uwagę, że nie są takie same. Proponuje, aby dziecko je porównało. Dziecko odpowiada, że krople są duże i małe. Rodzic prosi, aby dziecko najpierw podniosło do góry kroplę dużą, a następnie małą. Teraz rodzic układa z kropli rytm na wiatraku matematycznym ( np.: kropla duża, kropla mała, kropla duża, kropla mała) i prosi, aby dziecko układało dalej na wstążkach wiatraka samo.
Można potem zmienić rytm na inny np. 2 krople małe, 1 duża, 2 krople małe, 1 duża itd.
Na zakończenie proponuję zabawę ruchową z rymowanką:
" Popatrz w niebo jakie chmury,
mała kropla leci z góry.
Kropla deszczu kap, kap, kap
i już mokry cały świat."
Dziecko siedzi z zamkniętymi oczami na dywanie. Gdy poczuje kropelkę wody na swoim czole wstaje i idzie za rodzicem a następnie wspólnie rozkładają parasolkę. Zabawę można powtórzyć kilka razy.
Miłej zabawy . Pozdrawiam :)
64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10