64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10
Wiosenna matematyka
Moje Drogie Pomidorki... W tym tygodniu bawiliśmy się w ogrodników, założyliśmy domową hodowlę roślinek, odwiedziliśmy sady i ogródki, a teraz przyszedł czas na wiosenną matematykę :) Przygotowałam dla Was 4 zabawy, ale wybierzcie sobie tylko 2 najciekawsze Waszym zdaniem...
Cele do realizacji na dziś:
-Dziecko przelicza łodygi kwiatów, dokleja do łodyg odpowiednią liczbę kwiatów;
-układa owoce na drzewie zgodnie z treścią usłyszanego wiersza manualnie i za pomocą słomek;
-dostrzeże rytm i potrafi go kontynuować
Przed przystąpieniem do zabawy proponuję przygotować:
Zabawa nr 1 – sylwety kwiatów 6szt (załącznik).; klej, kartka, łodygi 6szt.
Zabawa nr 2 – sylwety owoców i drzewa (załącznik); słomka
Zabawa nr 3 – pasek papieru, kilka kwiatków np.czerwone i żółte (załącznik)
Zabawa nr 4 – kwiatki kilka szt (załącznik)
1. Liczenie łodyg i naklejanie kwiatów.
Kładziemy przed dzieckiem kolorowe sylwety kwiatów, klej oraz kartkę na której narysowane są 3 wazony z 1, 2 i 3 łodygami. Dzieci liczą łodygi i naklejają tyle kwiatów, ile jest łodyg.
2. Zabawa – „W sadzie”
I wariant – dzieci układają owoce na drzewie zgodnie z instrukcją Rodzica
II – wariant trudniejszy - dzieci przy pomocy słomki przenoszą owoce na drzewa zgodnie z treścią wiersza
Trzy drzewa w sadzie stały, wszystkie zdrowe owoce miały
Trzy jabłuszka, jedna gruszka oraz dwie śliweczki
Ułóżcie na drzewach owoce chłopcy i dzieweczki.
3. Zabawa „Grządki Oli” ćwicząca umiejętność dostrzegania rytmu i kontynuowania go.
Dziecko otrzymuje pasek papieru (grządka), na którym nalepione są kwiatki w odpowiednich sekwencjach (np. czerwony – żółty- czerwony). Rodzic wyjaśnia, że Ola sadzi kwiatki na swojej grządce w określonej kolejności i prosi, aby dziecko pomogło Oli dokończyć sadzenie kwiatków zachowując odpowiedni rytm. Dla chętnych dzieci przygotujmy trudniejsze zadania (np. rytm złożony z 3 kolorów lub kwiatów małych i dużych).
4. Zabawa - Liczymy kwiatki
Możecie przeprowadzić tą zabawę przy piosence „W naszym ogródeczku”
Rodzic rozkłada na podłodze sylwety kwiatów: Dziecko spaceruje między kwiatkami i je zbiera - gdy rodzic klaśnie:
jeden raz – dziecko zbiera jeden kwiatek
dwa razy – dziecko zbiera dwa kwiatki
trzy razy – dziecko zbiera trzy kwiatki
Dla naszych ambitnych Pomidorków, są oczywiście karty pracy w załączniku i bawcie się dobrze Kochani. Spotykamy się w poniedziałek:) Miłego weekendu!
Ewelina Lipska
64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10