64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10
ZASTANÓWMY SIĘ JAKIE PRACE NALEŻY WYKONAĆ WIOSNĄ NA WSI?
Pole
Na polach rozpoczęły się prace: orka, bronowanie kultywatorami gleby oraz jej wałowanie, a następnie siew i sadzenie roślin.
−Dawniej nie było traktorów. Co wykorzystywano do prac polowych?
−Co robią ludzie w ogródkach? Co jest im potrzebne do pracy?
Sad
W sadzie wiosną (w marcu) właściciele przycinają gałęzie drzew i krzewów, opryskują drzewa, bielą wapnem ich pnie.
−Dlaczego są wykonywane takie prace?
Zwierzęta wiejskie
Rolnicy przez cały rok codziennie muszą dbać o zwierzęta. Np. krowy muszą być dojone kilka razy dziennie.
−Czy praca rolnika jest łatwa?
Oglądanie obrazków narzędzi ogrodniczych.
Obrazki narzędzi ogrodniczych - zdjęcia w plikach poniżej
Dziecko ogląda obrazki narzędzi ogrodniczych: grabi, wideł, łopaty, motyki, sekatora, konewki.
Dzieli ich nazwy na sylaby i wybranych, na głoski.
(Nie dzielimy na głoski nazw: konewka, widły, grabie). Określa, do czego służą kolejne narzędzia.
ZADANIA W KARTACH PRACY:
Karta pracy, cz. 4, s. 10.
Oglądanie strony gazety ze zdjęciami przedstawiającymi prace na wsi. Określanie, co to za prace. Rysowanie w każdym kolejnym polu o jedną łopatę więcej niż w poprzednim.
Karta pracy, cz. 4, s. 11.
Rysowanie narzędzi ogrodniczych po śladach. Czytanie ich nazw.
Łączenie rysunków z nazwami. Rysowanie w każdym kolejnym polu o jedne grabie mniej niż w poprzednim.
Ćwiczenia w czytaniu.
Dla dziecka: karta G: zdjęcia: grabi, wideł, motyki, sekatora, łopaty,
karta N: podpisy do zdjęć, kartka A4
Dziecko dobiera nazwy do obrazków narzędzi ogrodniczych. Należy wyciąć zdjęcia narzędzi oraz ich podpisy, a następnie przykleić zdjęcia narzędzi na kartkę wraz z ich podpisami.
NA PODSUMOWANIE TYGODNIA ZACHĘCAMY DO ZAPOZNANIA SIĘ Z NASTĘPUJĄCYMI LINKAMI:
https://www.youtube.com/watch?v=xJRi9ykdZP0
https://www.youtube.com/watch?v=ASRjdYUVs_M
DO PONIEDZIAŁKU…
64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10