64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10
Burzowy, ale i cieplutki maj, minął w okamgnieniu. To przedostatni miesiąc naszej zabawy z językiem angielskim. Z czym zatem zmierzyły się nasze kochane przedszkolaki?
Maluchy rozpoczęły miesiąc od nauki słów związanych z Wesołym Miasteczkiem. Poznane słownictwo utrwalały między innymi poprzez grę w memory. Na zdjęciach można zobaczyć, czy „Jeżykom” udało się znaleźć pary takich samych obrazków :)
Oprócz tego, najmłodsze grupy poznały kolejne nazwy jedzenia oraz akcesoriów. Powtarzaliśmy także liczenie do 6 i poznaliśmy cyferkę 7. Trzeba przyznać, że dla wielu najmłodszych liczenie nie stanowi żadnego wyzwania. Na zakończenie miesiąca uczyliśmy się nazw kolejnych zwierząt, warzyw oraz mebli – a to wszystko w rytmie piosenek, które pozwalały nam utrwalać poznane już wcześniej proste czasowniki ruchu (np. clap your hands, jump, turn around itp).
Grupy cztero-, pięcio- oraz sześciolatków rozpoczęły miesiąc od nauki słownictwa związanego z jedzeniem. Motywem przewodnim stało się „egg”, czyli jajko, które przedszkolaki z największym oddaniem nosiły na łyżeczkach z jednego punktu do drugiego w taki sposób, by nie upadło na podłogę. Poświęcenie, z jakim to robiły, było cudowne i zostało uwiecznione na zdjęciach, dlatego po raz kolejny zachęcam do oglądania galerii.
Oprócz jedzenia, poznaliśmy także nazwy kolejnych warzyw, mebli oraz zwierząt. „Kokoszki-Smakoszki” utrwalały czasowniki ruchu ze swoją ulubioną piosenką „Move!” Super Simple Songs.
Tematy związane z jedzeniem to świetna okazja do tego, by utrwalać strukturę gramatyczną „Yes, I like”/”No, I don't like”. Dzieci już coraz swobodniej wyrażają preferencje.
Starsze grupy poznały kolejne liczby oraz utrwalały liczenie w swojej ulubionej zabawie w kole. Nazw akcesoriów uczyły się między innymi poprzez grę w „jury” z naszym magicznym przyciskiem. Z tej okazji nie mogło również zabraknąć ulubionej zabawy „Kokoszek-Smakoszek”, czyli „hot chairs”. Polega ona na chodzeniu w rytm muzyki wokół krzeseł ustawionych w kole. Za niektórymi krzesełkami znajdują się karty obrazkowe. Kiedy muzyka się zatrzymuje, dzieci siadają i muszą nazwać kartę, jeśli znajdą ją za swoim siedzeniem. W każdej kolejnej rundzie jedno krzesełko i obrazek znikają, a więc dzieci jest więcej niż miejsc siedzących... Kto tym razem został zwycięzcą? Odpowiedź znajduje się w galerii zdjęć :)
Na koniec powtarzaliśmy wszystko, czego nauczyliśmy się w tym miesiącu.
Przed nami ostatni miesiąc, czerwiec, i mnóstwo nowych słówek oraz dobrej zabawy.
Do zobaczenia!
Klaudia Wyrwa
Nauczyciel języka angielskiego
64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10