REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

Dzieci w wirtualnej sieci

Dzieci w wirtualnej sieci

Szanowni Państwo,
Rodzice i Opiekunowie,

ostatnie kilka miesięcy były okresem wzmożonej aktywności naszych dzieci i młodzieży w Internecie, a czas spędzany przed ekranem smartfonów, tabletów czy komputerów znacznie się wydłużył. Było to spowodowane z jednej strony nauką zdalną, z drugiej spędzaniem czasu wolnego w sieci.

Mając na uwadze, jak duże spustoszenie w psychice i rozwoju emocjonalnym dzieci powoduje nieograniczony dostęp do Internetu i świata wirtualnego za pośrednictwem smartfonów, tabletów i komputerów, a także jak urządzenia te – wprowadzone w świat dziecka bez zasad i wsparcia ze strony dorosłych – otwierają im dostęp do świata hazardu, gier komputerowych, pornografii, przemocy i kolejnych uzależnień dewastujących nieodwracalnie psychikę i mózg młodego człowieka, Fundacja Edukacji Zdrowotnej i Psychoterapii w Poznaniu opracowała broszurę pt.: „Dzieci w wirtualnej sieci”.

Fundacja prezentuje w niej nie tylko powyższe zagrożenia, ale też wyposaża rodziców w niezbędną wiedzę i rozwiązania pomocne w wychowaniu swoich dzieci oraz uczenia ich właściwego korzystania z urządzeń elektronicznych.

Przekazują ją zatem Państwu z nadzieją, że stanie się dla nas wszystkich źródłem wiedzy oraz wsparciem w obszarze bezpieczeństwa cyfrowego oraz uzależnień i zagrożeń płynących ze strony wirtualnego środowiska informacyjnego.

Wierzę, że zawarte w broszurze informacje pomogą nam lepiej zrozumieć aktualne wyzwania istotne dla świadomego kształtowania procesów wychowawczych.

Z wyrazami szacunku
Robert Gaweł
Wielkopolski Kurator Oświaty

Data dodania: 2021-05-29 11:53:29
Data edycji: 2021-05-29 11:59:04
Ilość wyświetleń: 369
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej