64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10
Witamy Was w środę:)
Temat:Na podwórku
Cele:
• reaguje ustalonymi ruchami na podane sygnały,
• stosuje różne metrum podczas rytmizowania tekstu
Zapoznanie z wybranymi popularnymi przysłowiami, których bohaterami są zwierzęta;
wyjaśnienie ich znaczenia.
Gdyby kózka nie skakała, toby nóżki nie złamała.
Zapomniał wł, jak cielęciem był.
Koń ma cztery nogi i tak się potyka.
Pasuje jak wół do karety.
Nie kupuj kota w worku.
Rytmizowanie wybranego przysłowia; ilustrowanie go ruchem według pomysłu dziecka.
Karta pracy, cz. 4, s. 9.
Oglądanie obrazka, odszukiwanie na nim śladów zwierząt. Łączenie obrazków zwierząt z ich śladami. Naklejanie zdjęć zwierząt w odpowiednich miejscach.
Zagadki
Lubi głośno gdakać,
kiedy zniesie jajko.
Każdy wie, że jest stałą
kurnika mieszkanką ( kura)
Zakręcony ogonek,
śmieszny ryjek ma
„Chrum, chrum – głośno woła –
kto jedzenie da?”( świnka)
Nie pieje, nie gdacze,
tylko głośno kwacze.
Po stawie pływa.
Jak się nazywa?(kaczuszka)
Na przykład łaciate,
w oborze mieszkają.
Pasą się na łąkach,
zdrowe mleko dają (krówki)
Grzebień ma na głowie,
swoim głośnym pianiem
wszystkich wczesnym rankiem
budzi na śniadanie (kogut)
Ze stajni zagląda
i ogonem macha.
Kiedy cię zobaczy
śmieje się: i-ha-ha (konik)
Zabawa dydaktyczna – Co to za zwierzę?
Określanie przez dzieci cech danego zwierzęcia, bez podawania jego nazwy. Odgadywanie nazw zwierząt przez rodziców/ rodzeństwo. A potem może nastąpić zmiana, rodzic opisuje, a dziecko odgaduje.
np.: To zwierzę ma białe pióra, długą szyję i woła: Gę, gę. (gęś)
To zwierzę pilnuje podwórka i mieszka w budzie. (pies) itp.
Zdjęcie główne:cezas
Do jutra:)
64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10