REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

ZABAWY Z SZEŚCIANEM (19.05.2020r.)

ZABAWY Z SZEŚCIANEM (19.05.2020r.)

ZABAWY Z SZEŚCIANEM

(19.05.2020r.)

Łąka w maju II

 

 

WITAM WAS WE WTOREK!

 

 

Karta pracy cz. 4, s. 39:

Nazywanie zwierząt przedstawionych na zdjęciach. Otaczanie pętlą owadów. Dokańczanie rysunku motyla według wzoru.

 

 

Zabawy z sześcianem:

 

Przypomnienie cech kwadratu:

  • Nakreślcie w powietrzu lub na podłodze/ stole kształt kwadratu.
  • Jakie są boki kwadratu?

 

Zapoznanie z sześcianem:

  • Rodzic prezentuje dziecku sześcian (można użyć kostki do gry/ kostki Rubika – jeżeli mają Państwo w domu/ lub umieszczonego w załączniku szablonu kostki do złożenia), nazywa go.
  • Dziecko ogląda sześcian, liczy ściany, określa ich kształt – kwadrat.

 

Karta pracy, cz. 4, s. 40:

  • Oglądanie sześcianów. Określanie różnic (kolor, wielkość) i podobieństw między nimi (kształt).
  • Oglądanie rozłożonego sześcianu – jego siatki. Liczenie kwadratów.
  • Rysowanie na każdej ścianie innego owada.
  • Oglądanie obrazków sześcianu w różnym położeniu.

 

Zabawy z sześcianem – kostką:

  • Dziecko rzuca kostką i wykonuje tyle czynności podanych przez rodzica, ile oczek wyrzucono na kostce.

Przykładowe czynności: podskoki, skłony, przysiady, okrzyki… itp.

  • Dzieci rzucają kostką i podają liczbę większą (lub mniejszą) o jeden w stosunku do liczby oczek wyrzuconych na kostce.
  • Na zakończenie dzieci przypominają, kształt jakiej bryły ma kostka - sześcian.

 

 

Karta pracy, cz. 4, s. 41:

Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie. Rysowanie motyla po śladach.

Kolorowanie rysunku. Rysowanie po śladzie drogi motyla do stokrotki.

 

 

 

 

 

I dla chętnych trochę gimnastyki:

Ćwiczenia gimnastyczne – metodą Rudolfa Labana:

Potrzebujemy:

  • paski kolorowej bibuły/ wstążki/ można też pociąć na paski worek na śmieci.

 

Zgodnie z muzyką – dziecko maszeruje po obwodzie koła na palcach, gdy nagranie muzyki jest głośne, a w przysiadzie, gdy nagranie muzyki jest ciche.

(muzyka marszowa: https://www.youtube.com/watch?v=FB_bogk1YEw)

 

Tańczące bibułki – przy nagraniu dowolnej muzyki

(np.:https://www.youtube.com/watch?v=0I5PlKK9bIM&list=PLjSuyMSxxASgn_jvzQiX3UHCdstrm7tWu)  dziecko swobodnie tańczy i porusza paskami bibułki trzymanymi najpierw w prawej, a potem w lewej ręce. Podczas przerwy w grze (rodzic włącza pauzę) przykuca i układa z bibułki dowolne kształty na podłodze.

 

Po kole – dziecko układa na podłodze koła z bibułki i skacze dookoła nich obunóż, w jedną i w drugą stronę.

 

Jak najwyżej –  dziecko wyrzuca bibułkę do góry, obserwuje jej opadanie, i łapie ją tuż nad podłogą.

 

Sprytne palce – dziecko chwyta palcami stopy bibułkę leżącą na podłodze i podaje ją sobie do rąk.

 

Wiatr i wiaterek – dziecko dmucha na paski bibuły z większym i z mniejszym natężeniem.

 

Marsz z muzyką  rytmicznie maszeruje dookoła pokoju przy nagraniu marszowej melodii. Podczas przerwy w grze przykuca i wyskakuje w górę.

 

Na zakończenie:

Dziecko maszeruje po obwodzie koła, podnosi w górę ręce i wciąga powietrze nosem. Opuszczając ręce wypuszcza powietrze ustami. Kładzie się na podłodze, przez chwile słucha spokojnej muzyki.

(np.: https://www.youtube.com/watch?v=kgqw-4mH7Kw)

 

 

 

 

Źródło ilustracji głównej:

Pixabay.com

Źródło Kostka do gry – szablon:

https://www.bajkidoczytania.pl/szablon-kostki-do-gry-pdf

 

 

Do jutra!

 

 

Data dodania: 2020-05-18 21:05:44
Data edycji: 2020-05-18 21:34:57
Ilość wyświetleń: 611
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej