REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

Zabawy w domu - 30.03.2020 - PONIEDZIAŁEK

Zabawy w domu - 30.03.2020 - PONIEDZIAŁEK

Kochane dzieci, drodzy Rodzice, od 30.03. do 03.04.2020 rozpoczynamy krąg tematyczny ZIELONA WIOSNA.

Tematem poniedziałkowych zabaw są Wiosenne niespodzianki, a wśród nich ulubiona przez wszystkie dzieci TĘCZA

Cele do zrealizowania na dziś:

*Dziecko uważnie wysłucha opowiadania, odpowie na pytania

* Potrafi dopasować kolory

* Ćwiczy palce rąk, doskonaląc ich sprawność

Przed przystąpieniem do zabawy proponuję przygotować sobie:

- wydruk opowiadania „Historia tęczy”

- plastelinę – jeśli nie ma, można zastąpić farbkami

- wydruk tęczy ( jeśli jest niemożliwy można wcześniej namalować tęczę farbami, kredkami, posiłkować się monitorem)

- wydruk tęczy do wyklejania plasteliną (jeśli wydruk jest niemożliwy, dziecko będzie malować tęczę palcami po łukach, narysowanych odręcznie przez rodzica)

- tekst opowiadania „Historia tęczy”

 - paski w kolorze tęczy (długość i szerokość dowolna) – fioletowy, granatowy, niebieski, pomarańczowy, żółty, zielony, czerwony 

Zaczynamy zabawę:

1. Proponuję, byście Państwo wygodnie sobie usiedli na kanapie i zachęcili dziecko do wysłuchania opowiadania „Historia tęczy”, które sami przeczytacie. Warto mieć w pobliżu obrazek tęczy, który odsłonicie w odpowiednim momencie czytania tekstu („Kolory zaczęły malować na niebie różnobarwne pasy i tak powstała tęcza”)

2. Przeprowadzamy krótką rozmowę, sprawdzającą zrozumienie tekstu

(jakie kolory się kłóciły; dlaczego; czy miały rację; kto się smucił i zapłakał; kto im pomógł; w jaki sposób; co wy byście doradzili kolorom, aby się nie kłóciły)

3. Porozmawiajmy o kolorach tęczy na podstawie gotowego obrazka. Dziecko może spróbować nazwać poszczególne kolory, zaczynając od dołu tęczy ( kolorystyka tęczy jest niezmienna, dlatego nie mieszamy kolorów, kolejność jest ważna); po rozmowie dziecko spróbuje, kolejno z pasków, ułożyć kolory tęczy (nie musi to być łuk, ale powinna być zachowana kolejność kolorów tęczy).

4. Karta pracy – TĘCZA – kółeczka na karcie albo wylepiamy plasteliną odpowiednimi kolorami, albo dziecko maluje palcami – używając stosownych kolorów. Jedno kółeczko to jeden stempel z opuszka palca lub małe koło z plasteliny.

Życzę miłej zabawy

Jolanta Szymkowiak-Polcyn

 

Materiały do pobrania, wykorzystane do zabaw pochodzą z następujących źródeł:

- blizejprzedszkola.pl

- zasoby internetowe Chomikuj.pl użytkownik galochbasik

 

Data dodania: 2020-03-27 19:23:37
Data edycji: 2020-03-30 10:08:48
Ilość wyświetleń: 453
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej