64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10
TEMAT: DESZCZOWA MUZYKA
CELE DO REALIZACJI NA DZIŚ
Dziecko:
Rozpocznijmy dzień odrobiną ruchu. Pamiętajcie „Pomidorki”, że W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH.
https://www.youtube.com/watch?v=KKEtZmPxlQ4
Słuchanie nagrania odgłosów padającego deszczu (Załącznik nr 1 - źródło MAC Edukacja)
Proszę włączyć nagranie. Po wysłuchaniu zapytać dziecko: Czy wie co to za dźwięk?
Słuchanie wiersza
Co to za dzwony?
A to w tej rynnie?
To deszczowa muzyka płynie.
A to na dębach,
jakby na bębnach,
dudni i dudni ulewa wiosenna.
Tłucze o szyby wesołym deszczem,
bębni kroplami jeszcze i jeszcze,
i na listeczkach gra z całej duszy
aż rozkrzyczane słowiki głuszy,
aż słowik szepcze do słowika:
– To ci muzyka!
Taka muzyka to jest muzyka!
Rozmowa na temat wiersza.
− Czy odgłos padającego deszczu to muzyka?
− Gdzie jeszcze możemy usłyszeć muzykę?
Nagrania odgłosów: łyżki uderzającej o wnętrze szklanki, gniecionej gazety, potrząsanej puszki z grochem.
Proponuję przygotować te rzeczy aby dziecko mogło samo przekonać się, że wydają takie dźwięki. Dopiero później włączyć nagranie.
http://www.ourtime.pl/robotki-reczne-grzechotki/ - tutaj znajdą Państwo kilka pomysłów jak zrobić grzechotkę / marakasy.
Poniższy link zawiera film przedstawiający zabawę muzyczno-ruchową. Pierwsza minuta nagrania to zabawa rytmiczna do muzyki ze zmiana krzesła (miejsca). Możecie Państwo spróbować pobawić się z dzieckiem. Natomiast od 2 minuty zaczyna się nagranie z muzyką do którego możecie wykorzystać przygotowaną grzechotkę. Zamiast klawesów można wykorzystać drewniane łyżki.
https://www.youtube.com/watch?v=vq2FvUVWtaE
Dzisiaj piątek więc żegnam się
z Wami Kochane „Pomidorki”.
Pozdrawiam M. Matz
Źródło zdjęcia głównego: https://www.chillizet.pl/Styl-zycia/Sennik/Deszcz-we-snie-Czy-to-dobry-znak-13904
64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10