Czcionka:

A+
A-

Kontrast:

Zabawy w domu - 27.05.2020 - ŚRODA

Zabawy w domu - 27.05.2020 - ŚRODA

 

 

Muzyka na obrazie – czyli łączenie plastyki z muzyką.

 

Dzisiaj proponuję Wam Pomidorki stworzenie obrazu z towarzyszeniem słuchanej muzyki klasycznej.

 

 

 

 

 

 

TEMAT: BARWY MUZYKI

 

CELE DO REALIZACJI NA DZIŚ

Dziecko:

  • dostrzega zmianę wysokości dźwięku w muzyce,
  • "maluje" w rytm słuchanej muzyki.

 

 

Proszę przygotować:

 - Jeśli wybiorą Państwo malowanie palcami do słuchanego fragmentu muzyki poważnej: farbki – niebieską i żółtą (rozrobione w miseczkach), kartkę papieru, wycięte z kolorowego papieru kwiatki, motylki, pszczółki, klej.

 lub

 - Jeśli wybiorą Państwo malowanie na mleku z towarzyszeniem muzyki poważnej: talerz, mleko, farby lub barwnik spożywczy, patyczek do uszu, wykałaczka, płyn do mycia naczyń.

 

  • Zabawa „Cicho – głośno”

Rodzic pokazuje dziecku różne sposoby wykorzystania własnego ciała jako instrumentu. Np. kląskanie językiem, tupanie, klaskanie, uderzanie rękami o uda, stukanie palcami o podłogę.

Naśladowanie ich przez dziecko według polecenia rodzica:

- gramy cicho,

- gramy głośno,

- gramy szybko

- gramy wolno

- gramy coraz głośniej,

- gramy coraz ciszej.

 

  • Zabawa „Wysoko – nisko” (muzyka Załącznik nr 1).

Dziecko reaguje na zmianę wysokości dźwięków ruchem. Przy dźwiękach niskich dziecko porusza się jak słoń – ciężko uderza stopami o podłogę, a przy dźwiękach wysokich zamienia się w żyrafę – chodzi na palcach z wyciągniętą szyją.

 

 

DO WYBORU - proszę wybrać jedną z proponowanych prac plastycznych

 

  • Malowanie palcami do słuchanego fragmentu muzyki poważnej

Dziecko wygodnie siada (może się położyć)  i słucha utworu W. A. Mozarta „Marsz Turecki”   https://www.youtube.com/watch?v=qBP5Qyxowug.

 

Rozmowa na temat utworu. Przykładowe pytania:

- Czy ten utwór był szybki, czy wolny?

- Czy był wesoły, czy smutny?

Dziecko ma do dyspozycji rozrobione w miseczkach dwie farby: niebieską i żółtą. Słuchając muzyki maluje palcami nastrój utworu. Mówimy dziecku, że jego palce tańczą do muzyki zostawiając swoje ślady na kartce. Dziecko maluje wszystkimi palcami. Prosimy aby śladów było dużo i mówimy, że farbki mogą się mieszać. Podczas zabawy dziecko może się przekonać, że z połączenia farbki niebieskiej i żółtej powstanie zielony kolor. Tak ozdobiona kartka będzie doskonałym tłem na wykonanie pracy pt.: „Łąka”. Dziecko dokleja wcześniej przygotowane przez rodzica kwiatki, motylki, pszczółki

 

  • Malowanie na mleku z towarzyszeniem muzyki poważnej

Przykładowy filmik, w którym zobaczą Państwo na czym polega ta technika:

https://www.youtube.com/watch?v=T-Oa-uHP_t0

 

Proszę usiąść wygodnie z dzieckiem i wysłuchać utworu – Ludwig Van Beethoven „Dla Elizy”:

https://www.youtube.com/watch?v=-YcwR89cfao

Do słyszanej muzyki tańczą tylko ręce (improwizacja dowolna).

 

Następnie dziecka przystępuje do „malowania na mleku”.  W tle słychać ponownie włączony utwór. Tylko teraz tańczyć będą farbki.

Do talerza wlewamy trochę mleka, następnie rozrobiony wcześniej barwnik lub rozwodnioną farbę. Najlepszy efekt otrzymamy powoli wlewając różne kolory, można użyć do tego zakraplacza. Wykałaczką dziecko delikatnie rysuje i łączyć kolory. Następnie, dziecko zamoczonym w płynie do mycia naczyń patyczkiem do uszu i delikatnie dotyka powstałego malowidła. Farby sprawiają wrażenie ruchomych obrazów – tańczą do muzyki.

 

Miłej zabawy M. Matz

 

 

Źródło zdjęcia https://www.skraweknieba.com/index.php?s=6&w=n&id=42

 

 

Data dodania: 2020-05-26 23:54:35
Data edycji: 2020-05-27 09:36:15
Ilość wyświetleń: 70
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Twój Boks
Dowolna informacja
Przykładowy button