REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

Zabawy w domu - 26.03.2020 - CZWARTEK

Zabawy w domu - 26.03.2020 - CZWARTEK

Co nam dają zwierzęta?

Dziś dowiemy się , dlaczego ludzie hodują zwierzęta i jakie produkty od nich otrzymujemy.

Cele do osiągnięcia na dziś:

* Dziecko pozna rolę zwierząt w życiu ludzi

* Dowie się, jakie produkty pochodzą od wskazanych zwierząt i pozna je wielozmysłowo

* Wykorzysta dowolny produkt we własnej aktywności praktycznej (kulinarnej lub plastycznej)

Przed przystąpieniem do zabawy proponuję przygotować sobie:

-  produkty pochodzenia zwierzęcego, które znajdziecie Państwo w domu (jajka, mleko , wełna, jogurt, śmietana, twarożek, ser, szynka, …) – na jakiejś tacy

- sylwety tych zwierząt, których produkty znajdziecie w domu (np. jeśli nie ma w domu szynki wówczas sylweta świnki będzie nam niepotrzebna) i tyle talerzyków, ile będzie sylwet

- pliki: sylweta owieczki, tekst wiersza, wesołe kanapki

Zaczynamy zabawę:

1. Na rozgrzewkę mówimy wiersz „W zagrodzie Małgosi” z podziałem na role – Rodzić czyta tekst – dziecko wydaje odpowiednie odgłosy

2. Przyglądamy się wszystkim produktom na tacy. Można zadać dziecku pytanie, czy wie skąd pochodzą (Przygotujcie się na odpowiedź, że ze sklepu J). Dziecko musi dostać jasną informację, że te produkty dają nam zwierzęta i dlatego ludzie je hodują. Pozwólcie dziecku wziąć do ręki to, co się da lub powąchać, co się da, posmakować, jeśli ma ochotę. Każdą rzecz, którą właśnie chwyci, czy powącha, omawiamy pod kątem źródła jego pochodzenia. Jeśli przy szynce powiecie, że to nam daje świnka, a dziecko zapyta, ale jak? należy być szczerym ( to trudne tematy, ale nie można zafałszować dzieciom faktycznego obrazu) - w tym wieku jednak zazwyczaj wystarcza dzieciom informacja, że to nam daje świnka, rzadko kiedy drążą temat dalej. Każdy produkt omawiamy osobno, po omówieniu odkładamy go z powrotem na tacę. Na tym etapie nie używamy sylwet zwierząt, używamy tylko ich produktów (zakładam, że dzieci już wiedzą, jak wyglądają te zwierzęta, o czym dowiemy się w kolejnym etapie)

3. Teraz dopiero rozłóżcie Państwo na dywanie sylwety zwierząt i talerzyk przy każdym z nich. Zadaniem dziecka będzie dopasować produkt do odpowiedniego zwierzęcia.

 

Zakładam, że ta zabawa będzie przeprowadzona po śniadaniu i dzieci będą już najedzone, dlatego zaproponujcie, że wieczorem zrobicie razem z tych produktów kolację – inwencja dowolna. Pozwólcie uczestniczyć dziecku w niektórych czynnościach przy przygotowaniu kolacji. Mogą to być tradycyjne kanapki, a dla bardziej cierpliwych – pomysły do pobrania.

4. Karta pracy – owca – zaczynamy od pokolorowania wszystkich elementów (zwracajcie Państwo uwagę na prawidłowe trzymanie kredki), następnie wełną, o ile ją posiadacie, dziecko wyklei środek owcy (od razu przygotujcie mokre chusteczki albo mokrą ściereczkę, bo klej + wełna to często oblepione paluszki dzieci). Dla tych, którzy wełny nie mają – technika dowolna.

 

 

 

Miłej zabawy

Jolanta Szymkowiak-Polcyn

Data dodania: 2020-03-25 16:13:25
Data edycji: 2020-03-25 16:37:21
Ilość wyświetleń: 456
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej