Czcionka:

A+
A-

Kontrast:

Zabawy w domu - 24.04.2020 - PIĄTEK

Zabawy w domu - 24.04.2020 - PIĄTEK

Znaczenie wody w przyrodzie

 

"Służy do picia, służy do mycia, bez niej na ziemi nie byłoby życia”

 

Cele do realizacji na dziś:

-słucha uważnie zdań wypowiadanych przez R.,

-porównuje wycięte z papieru paski, układa z nich schody,

-wymienia nazwy organizmów, którym do życia jest potrzebna woda

 

Potrzebne nam będą na dzisiaj : chmurka i kropelki, które znajdziecie Państwo w załączniku; białe kartki; obrazki przedstawiające rośliny, zwierzęta, przedmioty, które znajdziecie także w załączniku; paski kolorowe o tej samej szerokości, ale różniące się długością; biała nitka; klej i nożyczki.

 

Zaczynamy...:)

Proszę, aby dzieci ułożyły sylwetę chmurki i deszczowych kropelek na białej kartce. Przeprowadźmy rozmowę z dzieckiem i zapytajmy: czy woda jest potrzebna ludziom? Do czego jest potrzebna woda?(przypomnijmy o konieczności oszczędzania wody); komu jeszcze jest potrzebna woda? W trakcie, gdy dziecko zastanawia się nad odpowiedzią ułóżmy na stoliku wycięte obrazki przedstawiające różne rośliny, zwierzęta, przedmioty. Dzieci dzielą je na te, które potrzebują i nie potrzebują wody. Następnie mówią : Wody potrzebuje... np. kwiatek, krówka itd.

 

Posłuchajcie opowiadania I. Fabiszewskiej „Przygody kropelki”

 

Z ciemnej chmury na niebie spadła kropelka wody.

Oj, upadłam na coś bardzo twardego – szepnęła cichutko

i rozejrzała się z zaciekawieniem dookoła.

Zobaczyła piękny ogród z mnóstwem kwiatów.

Pewnie czekają na mnie – pomyślała. – Przecież nie mogą żyć bez wody.

Dobrze, że wkrótce dołączą do mnie moje siostry kropelki.

Kwiaty na pewno będą szczęśliwe. Zawsze tak pięknie pachną po deszczu...

Pewnie dziękują nam za to, że przybyłyśmy.

Muszę się dostać do ogrodu – postanowiła kropelka. Tylko jak to zrobić? Tu jest tak wysoko...

Widziałam przed chwilą, jak dzieci stąd schodziły. Ale trochę się boję...

Może ktoś mi pomoże? Rodzic pyta dziecko: Pomożesz kropelce?

 

 Porównywanie pasków i układanie schodów

Dajemy dziecku różnokolorowe paski tej samej szerokości, ale wyraźnie różniące się długością oraz kartki bloku technicznego. Następnie mówimy: Kropelka upadła na schody. Spróbuj ze swoich pasków ułożyć schody. Dziecko manipuluje paskami na swojej kartce,a Rodzic na swojej obok dziecka, żeby mogło zaglądać (paski znajdują się w układzie pionowym, od najdłuższego na dole kartki do najkrótszego u góry). Porównajcie, czy ułożyliście tak samo schody i zabawcie się z dzieckiem mówiąc: Popatrz, jak mój palec skacze po schodkach (dotykamy nim kolejnych schodków). Hop, hop, hop, już jest na górze. W ten sam sposób pokazujemy, jak palec zbiega na dół. Dziecko wykonuje taką samą czynność. Następnie dajemy dziecku sylwetę niebieskiej kropelki i prosimy, aby ułożyło ją na najwyższym schodku – wymieniamy jego kolor i pokazujemy o który schodek chodzi. Mówimy: Pokaż kropelce, jak może skakać po schodach. Dziecko manipulując sylwetą kropelki, pokazuje, jak skacze ona po schodach – do góry i na dół.

 

Na koniec Drogie Pomidorki z pomocą Rodziców wykonajcie chmurkę z kropelkami (jak na obrazku), która może posłużyć Wam do zabawy lub ozdobić Wasz pokój:)

 

Pozdrawiam i życzę miłej zabawy

Ewelina Lipska

 

Źródło udostępnianych materiałów:

zdjęcie główne: https://pl.freepik.com/premium-wektory/zestaw-znakow-ladny-usmiechajacy-sie-zadowolony-z-kropli-wody_6105823.htm#position=19

karty pracy:  Nowe przygody Olka i Ady.

 

 

Data dodania: 2020-04-24 00:27:37
Data edycji: 2020-04-24 08:03:49
Ilość wyświetleń: 86
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Twój Boks
Dowolna informacja
Przykładowy button