REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

Zabawy w domu - 24.03.2020 - WTOREK

Zabawy w domu - 24.03.2020 - WTOREK

Rodziny z wiejskiego podwórka

Cele do realizacji na dziś:

- Dziecko nazwie wybrane młode zwierzęta i ich dorosłe odpowiedniki

- Dokładnie wymówi zgłoski pi, kwa, muuu, ko, chrum, ihaha ( to ważne w kształtowaniu prawidłowej wymowy)

- Połączy w pary zwierzęce mamy z ich dziećmi

- Zatańczy się przy muzyce

 

Przed przystąpieniem do zabaw proponuję przygotować sobie:

- wydruki kart pracy – Mamy z dziećmi ( w dwóch egzemplarzach) – 1 egzemplarz potnijmy na osobne części, tak, aby w każdej było tylko 1 zwierzątko (można podkleić wszystkie obrazki sztywniejszą tekturką, albo przykleić każdą z osobna na rolki papieru toaletowego – czyli łącznie 10 rolek papieru, lub wykonać opaski na głowę z symbolem zwierzątka – wiem, że Wasza wyobraźnia nie zna granic, więc forma jest dowolna);  w tej czynności doskonale pomóc mogą dzieci

- małe obrazki (figurki/opaski/…) pogrupujmy: dorosłe zwierzęta ( kaczka, krowa, świnia, koń, kura - komplet dla Rodzica) i młode zwierzęta( kaczątko, cielak, prosię, źrebak, kurczak - komplet dla dziecka) – rodzic i dziecko układają obrazki przed sobą

- jeśli macie gotowe figurki zwierząt to jak najbardziej można je wykorzystać; przy braku drukarki - mogą być wycinki zwierząt z gazet

UWAGA: Ponieważ będziemy uczyć nazw zwierząt dorosłych i ich dzieci, nie możemy ominąć czynności wykonania postaci dorosłych i młodych zwierząt (lub przygotowana ich figurek). Dziecko musi WIDZIEĆ .

 Zaczynamy zabawę:

1. Na rozgrzewkę możemy włączyć nagranie dźwiękowe "Odgłosy zwierząt" – dzieci zgadują nazwy usłyszanych zwierząt (do pobrania w załączniku)

2. Rodzic bierze do rąk jeden z obrazków dorosłego zwierzęcia i wciela się w jego rolę, naśladując także jego sposób odzywania się, np.:

- Ko, ko, ko jestem mamą kurą i szukam swoje dziecko , ko, ko, ko, kurczaczku gdzie jesteś?

- Dziecko wyszukuje odpowiedni obrazek młodego zwierzątka i bierze go do ręki. Pokazuje go mamie i mówi Pi, pi, pi tu jestem mamo ( mama może zapytać: kto ty jesteś? – chodzi o to, by dziecko użyło nazwy kurczak; jeśli nie będzie potrafiło, można mu pomóc)

Analogicznie zabawa powtarzana jest z każdym ze zwierząt (koń, kaczka, świnka, krowa i źrebak, kaczątko, prosiak, cielak)

UWAGA: Ważne jest, aby rodzic używał nazw zwierząt dorosłych i ich dzieci, by dziecko przyswajało sobie nowe słownictwo. Wskazana jest oczywiście ekspresja słowa i wyraźne powtarzanie zgłosek przy naśladowaniu sposobu odzywania się zwierząt. Jeśli zauważycie, że zgłoski wymawiane przez dziecko brzmią nieczysto, nie krytykujcie go, ale włączcie się do naśladownictwa, by dać dziecku dobry przykład.

3. Można zamienić role – teraz dziecko jest mamą i szuka swe potomstwo. Podobnie, jak wcześniej rodzic, dziecko używa nazw zwierzęcia, którym jest.

4. Czas na taniec „Kaczuchy” – może być improwizacja własna lub tradycyjny układ taneczny do znanej melodii (do pobrania)

5. Karta pracy – proszę przeczytać dziecku polecenie i pozwolić mu samodzielnie wykonać zadanie. Ważne jest też używanie nazw przez dziecko – można z boku długopisem napisać nazwę wymienioną przez dziecko (na tym etapie już nie pomagamy, zapisujemy odpowiedź dziecka przy obrazku, nawet wtedy, gdy nazwa jest błędna). Na zakończenie Rodzic może wskazywać zwierzę na rysunku, a dziecko naśladuje jego odgłos

PAMIĘTAJCIE RODZICE, ŻE TO JEST TYLKO SZKIELET ZABAWY! JEŚLI ZAUWAŻYCIE ZNUDZENIE DZIECKA TĄ AKTYWNOŚCIĄ TO PRZERYWAMY, BO NIE BĘDZIE TO JUŻ DLA NIEGO ZABAWA, TYLKO PRZYKRY OBOWIĄZEK, A TEGO NIE CHCEMY. DAWKUJMY TYLE, ILE ONO CHCE  :-)

Działania wspierające osiągnięcie celów do realizacji w ciągu dnia:

- zabawa naśladowcza „Poruszaj się jak…) – Rodzic pokazuje obrazek wybranego zwierzęcia, dziecko naśladuje jego ruchy oraz wydawane przez zwierzę odgłosy

- wszelka aktywność plastyczna, techniką dowolną – Młode zwierzęta ze wsi

 

Miłej zabawy

Jolanta Szymkowiak-Polcyn

Data dodania: 2020-03-23 19:17:37
Data edycji: 2020-03-25 15:42:09
Ilość wyświetleń: 456
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej