REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

Zabawy w domu -19.05.20 - WTOREK

Zabawy w domu -19.05.20 - WTOREK

 

Dziś tematem przewodnim naszych zabaw będzie nadal  MAMA. Dziecko dostrzeże w Mamie małą dziewczynkę, którą była nie tak dawno , a Wy, drogie Panie, dowiecie się, jak postrzega Was dziecko.

 

Tematem dzisiejszych zabaw jest: JAKA JEST MOJA MAMA

 

Zakładam, że dzisiejsze zabawy z dzieckiem prowadzi także Mama. Jeśli jednak się mylę, to proszę Tatusiów, by poprowadzili tę aktywność z dzieckiem z MAMĄ w roli głównej. Zdjęcia, rozmowy, działania – wszystko dziś dotyczyć będzie Mamy dziecka.

 

Cele, które stawiamy przed sobą to:

* dziecko poszerzy informację o etapach życia jego mamy

* wypowie się na jej temat

* odtworzy czynności, ruchy, miny wykonywane przez mamę

* potrafi słowem i gestem wyrazić miłość do członków rodziny

 

Drogie Mamy,  przed rozpoczęciem:

- przygotujcie zdjęcia z Waszego dzieciństwa, potem ze szkolnych lat – dziecko zobaczy swą mamę, jak była dzieckiem, potem dziewczynką, a potem już dużą mamą

- sprawdźcie, czy Wasz telefon posiada funkcję dyktafonu – będzie dziś potrzebny do nagrania rozmowy z dzieckiem. Jeśli nie możecie nagrać rozmowy, pomińcie ten fragment w opisie przebiegu zabawy ( jednak jestem pewna, że bardzo urozmaiciłoby to jej przebieg) i po prostu przeprowadźcie rozmowę „misia” z dzieckiem

- przygotujcie ulubioną zabawkę dziecka, jednak o cechach ludzkich, takich które mają twarz i ciało ( może to być dowolny pluszak, czy ulubiona lalka). W opisie przebiegu zabawy tę rolę u mnie gra miś

- przygotujcie jakieś serce-upominek dla dziecka, który w pewnym momencie podarujecie Córce/Synowi.  Może to być obrazek, który przygotowałam w pliku. Można go dodatkowo wyciąć i przykleić na kolorową kartkę, by forma była jak najbardziej atrakcyjna.

- przygotujcie sylwety serc, wycięte z całej kartki A4 (kilka sztuk – 1 serce z jednej kartki)), kolorowe farby plakatowe i pędzelki z folii bąbelkowej – wytnijcie kwadraty o długości boków 10x10 , utwórzcie kształt kulki, poprzez ściągnięcie końców kwadratu gumką recepturką (wykonajcie tyle pędzelków, ile kolorów farb dziecko zechce użyć) lub: wytnijcie serca z folii bąbelkowej, przyklejcie na sztywną kartkę, wytnijcie ponownie serce, tym razem już usztywnione,  dziecko będzie kolorować je pędzelkiem (przykłady obu prac w plikach do pobrania)

 

Gotowe? Zatem zaczynamy:

 

1.Drogie Mamy, pokażcie dziecku zdjęcia opowiedzcie dziecku kilka ciekawostek z Waszej przeszłości – Co lubiłyście robić jako dziecko? co Wam sprawiało radość? Jakie miałyście smutki?  Powspominajcie miejsca, w których jesteście na prezentowanych zdjęciach – pokażmy dziecku, że i jego Mama była dzieckiem, tak samo jak Ono, miała swoje dziecięce problemy, bawiła się i przeżywała różne historie. Zakończcie, że teraz jesteście Mamą takiej kochanej Córeczki/ Synka. Przytulcie swoje dziecko.

 

2. Zaproście teraz do zabawy ulubionego pluszaka dziecka . Za chwilę Ty, droga Mamo, wcielisz się w rolę tego misia, ale zanim to nastąpi, powiedz dziecku coś w stylu:

 

Miś powiedział mi na uszko, że chciałby dziś z tobą porozmawiać. Obiecałam mu, że nagram tę waszą rozmowę na dyktafon. Pokażę ci teraz, jak to działa.

 

Uruchomcie dyktafon w telefonie, zróbcie próbę nagrania, odtwórzcie dziecku ten głos.

Powiedzcie, że tak samo za chwilę nagracie rozmowę dziecka z misiem.

Ustawcie dyktafon, zakryjcie twarz maskotką, by urzeczywistnić dialog i rozpocznijcie rozmowę z dzieckiem, tym razem bądźcie w roli misia:

 

Dzień dobry…IMIĘ DZIECKA. Opowiesz mi dziś o swojej mamie? Jestem bardzo ciekawy…

- jak na imię ma twoja mama? – pada odpowiedź dziecka

- jaka jest twoja mama? – pada odpowiedź dziecka

- co lubisz robić z mamą? – pada odpowiedź dziecka? (prawdopodobnie padnie odpowiedź BAWIĆ SIĘ)

- w co się lubisz bawić z mamą?

- co lubi twoja mama?

- co twoja mama robi w domu? – pada odpowiedz dziecka

Niech miś zakończy: SŁYSZĘ, ŻE TWOJA MAMA BARDZO DBA O CIEBIE I O (…wymieńcie imiona pozostałych członków rodziny)  BO WAS BARDZO KOCHA. TRZEBA POMAGAĆ MAMIE W DOMU, ŻEBY NIE BYŁA ZMĘCZONA, BO MY TEŻ BARDZO NASZE MAMY KOCHAMY

 

Koniec nagrania. Proszę, odtwórzcie je dziecku, niech usłyszy swój głos (Wy , Mamy, macie garść informacji na swój temat i mały podgląd tego, jak postrzega Was Wasze dziecko).

 

3. Powiedzcie teraz dziecku, że miś popatrzy jak ładnie się razem potraficie bawić . Niech dziecko posadzi misia w wygodnym miejscu, a Wy zaproście malucha do zabawy w Lustro – mama i dziecko stroją naprzeciwko siebie. Mama pokazuje dowolną czynność, ruch lub minę, a dziecko je naśladuje. Można zrobić zmianę – teraz dziecko wymyśla czynności, ruchy, miny, a zadaniem mamy jest odtworzyć je.

 

4. Po zabawie, powiedzcie dziecku: KOCHAM CIĘ… i mam dla ciebie serduszko . Wręczcie dziecku serce.

 

Powiedzcie, że dla ludzi serce to znak (symbol), że ich bardzo kochamy. Serce to symbol miłości.

Zadajcie pytanie, komu dziecko chciałoby dać taki znak? Komu chciałoby podarować serce?

 

5. Przygotujcie tyle sylwet serc, ilu członków rodziny dziecko chce obdarować. Przygotowaną sylwetę wypełnimy stemplami z folii bąbelkowej. Serca mogą być jedno- lub wielobarwne – wszystko zależy od inwencji dziecka. Jeśli dziecko zdecyduje się, że jego serca będą w różnych kolorach, to każdorazowo niech zmienia pędzelek, przynależny do danego koloru.

Wykonane serca dzieci wręczą członkom Rodziny.

 

Życzę miłej zabawy

Jolanta Szymkowiak-Polcyn

 

Źródła udostępnionych materiałów:

 

https://zabawyczas.pl/gry-i-zabawy/zabawy-z-folia-babelkowa/attachment/zabawy-z-folia-babelkowa_serce-2/

https://pl.dreamstime.com/obraz-stock-matka-z-dzieckiem-image15196201- zdjęcie gł. z sercem

http://kreatywnieaktywnie.pl/serduszka-folia-babelkowa/ - kolorowe serca

 

Data dodania: 2020-05-16 00:19:13
Data edycji: 2020-05-16 00:27:40
Ilość wyświetleń: 337
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej