64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10
Motylek
Motyl fruwa nad łąką,
lubi jak grzeje słonko.
Na sobie ma tęczy kolory
i piękne na skrzydłach wzory.
Chciałbym zostać przez chwilę
takim pięknym motylem.
Cele do realizacji na dziś:
-Dziecko wypowiada się na temat wyglądu motyli
-przelicza motyle w dostępnym sobie zakresie
-rozwija wyobraźnię plastyczną
-poznaje etapy rozwoju motyla
-wykonuje ćwiczenie grafomotoryczne - rysuje motyla po śladzie.
Witam Was Kochane Pomidorki:)
Dzisiejszy temat będzie o motylkach:) Wszyscy się nimi zachwycamy, bo są piękne, kolorowe i teraz można na łące spotkać ich bardzo dużo, więc zachęcam Was do spacerów:)
Na początek proszę, abyście wspólnie z Rodzicami przyjrzeli się ilustracji przedstawiającej różne motyle (załącznik). Porozmawiajcie o tym, jak wyglądają, czym się różnią... A może ktoś z Was już wie, skąd biorą się motylki i jak wygląda etap ich rozwoju? Jeśli nie wiecie, to właśnie dzisiaj się tego dowiecie... Oczywiści Wasze jeszcze małe główki nie muszą wszystkiego zapamiętać, ale jest to ciekawosta warta obejrzenia:)
Podejdźcie dzieci do mnie na chwileczkę,
opowiem wam zaraz krótką bajeczkę.
O motylku kolorowym zaraz się dowiecie,
co się zastanawiał skąd się wziął na świecie?
A teraz słuchaj uważnie drogi kolego,
Bo wszystko zaczęło się dnia pewnego,
Gdy motyla mama jajeczka na listkach składała
I nikomu się zbliżyć do nich nie pozwalała.
Z tych małych jajeczek gąsienice się powykluwały,
I listki dookoła ciągle obgryzały,
Bo głodomory z nich były niebywałe
i zawsze brzuszki lubiły mieć napęczniałe.
Gdy urosły już odrobinę, to postanowiły odpocząć chwilę.
Znalazły pod gałązką zakątek mały,
gdzie dookoła kokonem się poowijały.
I tak w tym kokonie przez tygodni kilka,
siedziała sobie poczwarka motylka.
Aż w końcu kokon popękał wszędzie,
I zaraz z niego motylek będzie.
Wyszedł powoli, nóżki rozprostował,
Zaczął nagle latać, w powietrzu „szybował”
A potem kolorowe skrzydełka wystawił do słonka
Motylków zaraz będzie cała pełna łąka.
Czy teraz już kochane dzieci wiecie,
Skąd motylki borą się na tym świecie?
Autor: Magdalena Tokarczyk, Olga Adamowicz
Zabawa matematyczna Liczymy motyle.
Rozkładamy sylwety kolorowych motyli (czerwone, niebieskie, żółte) i wyobrażmy sobie,że latają one nad łąką. Dzieci przeliczają motyle w dostępnym sobie zakresie, wskazują, jakich motyli jest mało, a jakich dużo. Możemy także zadać pytania:
Ile motyli lata nad łąką?
Ile jest żółtych motyli?
Ile jest czerwonych motyli?
Ile jest niebieskich motyli?
Motyl - ćwiczenie grafomotoryczne (załącznik)
Dzieci rysują motyla po śladzie.
I na koniec, to co uwielbiacie , czyli prace plastyczne... Dwie propozycje;)
1. Motylek z gąbki do naczyń - dokładnie w połowie gąbki przekładamy np. gumkę, lub możemy czymś związać; smarujemy gąbkę różnymi kolorami i odciskamy na kartce. Uwaga: Jeśli macie wolne miejsce na waszej łące, którą robiliście wcześniej, to wykorzystajcie tą pracę.
Źródło: https://images.app.goo.gl/sviq6vzrLLbci5828
2. Motylek ozdobiony barwioną solą – barwimy sól kredą do rysowania a następnie ozdobiamy nią obrazek przedstawiający motylka.
Źródło: https://mojedziecikreatywnie.pl/2016/02/malowanie-sola/
Życzę Wam miłej zabawy
Ewelina Lipska
Źródło udostępnianych materiałów:
Motyle:https://pl.dreamstime.com/zdjęcia-stock-dwadzieścia-cztery-różne-motyla-image5855663
karta pracy: https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/04/Motyl-1.pdf
zdjęcie główne: http://nowoczesne-obrazy.pl/Motyl_z_żółtym_kwiatem-NK4350A_1HP.html
64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10