REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

Zabawy w domu - 05.06.2020 - PIĄTEK

Zabawy w domu - 05.06.2020 - PIĄTEK

Serdecznie witam was Pomidorki w piątek 5 czerwca :)

Wszystkie dzieci lubią lody, więc na dziś przygotowałam dla Was wiersz o lodach oraz wykonacie pracę plastyczną " Kolorowe lody"

 

Temat: "Kolorowe lody"

 

Cele: dziecko rozwija mowę, odpowiada na pytania dotyczące wiersza oraz wykonuje pracę plastyczną.

 

Potrzebne będą: 3 płatki kosmetyczne, farby, pędzelek, woda, kartka od bloku, klej oraz brązowy papier.

 

Przebieg zajęcia:

  • Zaczynamy od zagadki:

Śmietankowe, kakaowe, truskawkowe i smerfowe...

Mają różne inne smaki; bardzo lubią je dzieciaki. (lody)

  • Jakie lody mają smaki?
  • Kto lubi lody?

Słuchanie wiersza pt.: "LODY"

Kiedy upał jest na dworze,

co ochłodzić ciebie może?

Lody zimne, lody pyszne,

dla ochłody fantastyczne!

Lody różne kształty mają,

wszystkim nam sie podobają.

W kubku, rożku, na patyku,

lody form mają bez liku.

A i smaki wyjątkowe:

śmietankowe, owocowe.

Każdy znajdzie to co chce,

nawet dziecko o tym wie!

Jest wanilia, czekolada, 

każdy je i nic nie gada.

Weź na lody mamę ,tatę.

Możesz iść też z młodszym bratem.

 

Rozmowa na temat wiersza:

  • Co nas może ochłodzić w gorący dzień?
  • Jakie kształty mają lody?
  • Jakie lody lubisz najbardziej?

 

Zaproszenie dziecka do wykonania pracy plastycznej:

  • najpierw dziecko maluje płatki kosmetyczne farbami na taki kolor, jakie lubi lody,
  • następnie z brązowego papieru wycinamy trójkąt - wafelek do lodów,
  • na koniec przyklejamy wykonane elementy do kartki.

( wzór pracy plastycznej jest w załączniku)

 

Życzę miłej zabawy i do poniedziałku :)

 

 

Data dodania: 2020-06-04 19:13:20
Data edycji: 2020-06-04 19:43:23
Ilość wyświetleń: 357
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej