REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Resetowanie ustawień
Reset

Zabawy w domu - 02.04.2020 - CZWARTEK

Zabawy w domu - 02.04.2020 - CZWARTEK

Dziś zajrzymy do naszych szaf, bo czas na wiosenne porządki

Przygotujemy GARDEROBĘ NA WIOSENNE DNI

Cele do realizacji na dziś:

*dziecko, razem z Rodzicami posegreguje ubrania, które będzie nosić wiosną

*wspólnie podejmą decyzję, które ubrania można by oddać dla biednych dzieci

*zna konsekwencje niewłaściwego ubierania się

Przygotowanie:

- wydruk karty pracy: Ubierz mnie na wiosenny spacer, Symbole pogody

- pojemnik na odłożone ubrania

- Na początek pozwólmy dziecku posłuchać piosenki „Idzie do nas wiosna” (poznaliśmy ją we wtorek, dla chętnych dziś też do pobrania). Po wysłuchaniu poproście malucha o pomoc w wykonaniu porządków w szafie.

 Zaczynamy czynności porządkowo-gospodarcze:

To doskonała okazja, by :

- posegregować ubrania  - na zimne dni i cieplejsze dni

- sprawdzić, z których ubrań dziecko już wyrosło i może wspólnie z nim postanowić, co z niepotrzebnym ubrankiem zrobimy (można np. oddać do pojemnika na odzież używaną lub odłożyć dla młodszego członka w rodzinie)  - warto dać dziecku jasny przekaz, że należy dzielić się swymi rzeczami z innymi ludźmi

 

WARIANT 1:

Robimy wspólnie segregację WSZYSTKICH ubranek naszego dziecka.  Całkowite posegregowanie rzeczy może być czynnością czasochłonną – trzeba się na to przygotować.

Połóżcie Państwo na podłodze np. symbol zimy, a na tapczanie – symbol cieplejszej pogody (wiosny, lata). Pozwólcie dzieciom dokonać segregacji, pod Waszym czujnym okiem.  Rozmawiajcie o ubraniach, porównujcie ich grubość. Dokonujcie wspólnie selekcji, odkładając ubrania przy odpowiednich symbolach oraz do pojemnika te ubrania, z których dziecko już wyrosło. Te czynności są doskonałą okazją  do przeprowadzeniu z dzieckiem rozmowy na temat, stosownego do pogody, sposobu ubierania się i konsekwencji łamania tej zasady (możemy zachorować, przegrzać się, przemoknąć i zachorować...NIEWŁAŚCIWE UBIERANIE SIĘ POWODUJE, ŻE CHORUJEMY)

Duże plusy zastosowania tego wariantu: mamy porządek w szafie, który zachowamy do kolejnych chłodnych dni, dokonaliśmy selekcji ubrań, przez co szafa stała się bardziej przestronna..

WARIANT II

Rodzice sami wcześniej przygotowują jakiś mały zestaw ubrań zimowych ( np. 1 kurtka, szal, czapka, rękawice, sweter, kozaki) i wiosennych (lżejsza kurtka, lżejsza czapka, adidasy lekka chusta pod szyję, bluzka z długim rękawem) oraz kilka rzeczy, o których już wiemy, że dziecko z nich wyrosło. wszystkie te rzeczy są pomieszane i dziecko dokona z Wami selekcji wg takiego samego schematy, jak wyżej.

Ta ograniczona ilość rzeczy pozwoli na segregację, jak wyżej, ale oszczędzi czas.

Gdy rzeczy będą już posegregowane, Rodzice mogą zająć się układaniem w szafie tych, na nadchodzące dni i chowaniem rzeczy już niepotrzebnych. Dziecko w tym czasie wykona KARTĘ PRACY. Można ponownie włączyć mu piosenkę „Idzie do nas wiosna”

 

Uwaga: Polecenie do karty pracy: Pokoloruj tylko te ubranka, które zakładamy wiosną.  Rysuj postać dziecka, łącząc kropki. ZWRACAMY UWAGĘ NA PRAWIDŁOWE TRZYMANIE KREDKI

 

Życzę miłej i zgodnej pracy

Jolanta Szymkowiak-Polcyn

 

 

Źródła materiałów do pobrania:

Chomikuj,pl  użytkownik Nulek11

mrspolka-dot.com

 

Data dodania: 2020-03-30 20:37:53
Data edycji: 2020-03-30 20:42:19
Ilość wyświetleń: 1733
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej