REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

Zabawy w domu - 02.04.2020 - CZWARTEK

Zabawy w domu - 02.04.2020 - CZWARTEK

Dziś zajrzymy do naszych szaf, bo czas na wiosenne porządki

Przygotujemy GARDEROBĘ NA WIOSENNE DNI

Cele do realizacji na dziś:

*dziecko, razem z Rodzicami posegreguje ubrania, które będzie nosić wiosną

*wspólnie podejmą decyzję, które ubrania można by oddać dla biednych dzieci

*zna konsekwencje niewłaściwego ubierania się

Przygotowanie:

- wydruk karty pracy: Ubierz mnie na wiosenny spacer, Symbole pogody

- pojemnik na odłożone ubrania

- Na początek pozwólmy dziecku posłuchać piosenki „Idzie do nas wiosna” (poznaliśmy ją we wtorek, dla chętnych dziś też do pobrania). Po wysłuchaniu poproście malucha o pomoc w wykonaniu porządków w szafie.

 Zaczynamy czynności porządkowo-gospodarcze:

To doskonała okazja, by :

- posegregować ubrania  - na zimne dni i cieplejsze dni

- sprawdzić, z których ubrań dziecko już wyrosło i może wspólnie z nim postanowić, co z niepotrzebnym ubrankiem zrobimy (można np. oddać do pojemnika na odzież używaną lub odłożyć dla młodszego członka w rodzinie)  - warto dać dziecku jasny przekaz, że należy dzielić się swymi rzeczami z innymi ludźmi

 

WARIANT 1:

Robimy wspólnie segregację WSZYSTKICH ubranek naszego dziecka.  Całkowite posegregowanie rzeczy może być czynnością czasochłonną – trzeba się na to przygotować.

Połóżcie Państwo na podłodze np. symbol zimy, a na tapczanie – symbol cieplejszej pogody (wiosny, lata). Pozwólcie dzieciom dokonać segregacji, pod Waszym czujnym okiem.  Rozmawiajcie o ubraniach, porównujcie ich grubość. Dokonujcie wspólnie selekcji, odkładając ubrania przy odpowiednich symbolach oraz do pojemnika te ubrania, z których dziecko już wyrosło. Te czynności są doskonałą okazją  do przeprowadzeniu z dzieckiem rozmowy na temat, stosownego do pogody, sposobu ubierania się i konsekwencji łamania tej zasady (możemy zachorować, przegrzać się, przemoknąć i zachorować...NIEWŁAŚCIWE UBIERANIE SIĘ POWODUJE, ŻE CHORUJEMY)

Duże plusy zastosowania tego wariantu: mamy porządek w szafie, który zachowamy do kolejnych chłodnych dni, dokonaliśmy selekcji ubrań, przez co szafa stała się bardziej przestronna..

WARIANT II

Rodzice sami wcześniej przygotowują jakiś mały zestaw ubrań zimowych ( np. 1 kurtka, szal, czapka, rękawice, sweter, kozaki) i wiosennych (lżejsza kurtka, lżejsza czapka, adidasy lekka chusta pod szyję, bluzka z długim rękawem) oraz kilka rzeczy, o których już wiemy, że dziecko z nich wyrosło. wszystkie te rzeczy są pomieszane i dziecko dokona z Wami selekcji wg takiego samego schematy, jak wyżej.

Ta ograniczona ilość rzeczy pozwoli na segregację, jak wyżej, ale oszczędzi czas.

Gdy rzeczy będą już posegregowane, Rodzice mogą zająć się układaniem w szafie tych, na nadchodzące dni i chowaniem rzeczy już niepotrzebnych. Dziecko w tym czasie wykona KARTĘ PRACY. Można ponownie włączyć mu piosenkę „Idzie do nas wiosna”

 

Uwaga: Polecenie do karty pracy: Pokoloruj tylko te ubranka, które zakładamy wiosną.  Rysuj postać dziecka, łącząc kropki. ZWRACAMY UWAGĘ NA PRAWIDŁOWE TRZYMANIE KREDKI

 

Życzę miłej i zgodnej pracy

Jolanta Szymkowiak-Polcyn

 

 

Źródła materiałów do pobrania:

Chomikuj,pl  użytkownik Nulek11

mrspolka-dot.com

 

Data dodania: 2020-03-30 20:37:53
Data edycji: 2020-03-30 20:42:19
Ilość wyświetleń: 1548
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej