64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10
Dziś zajrzymy do naszych szaf, bo czas na wiosenne porządki
Przygotujemy GARDEROBĘ NA WIOSENNE DNI
Cele do realizacji na dziś:
*dziecko, razem z Rodzicami posegreguje ubrania, które będzie nosić wiosną
*wspólnie podejmą decyzję, które ubrania można by oddać dla biednych dzieci
*zna konsekwencje niewłaściwego ubierania się
Przygotowanie:
- wydruk karty pracy: Ubierz mnie na wiosenny spacer, Symbole pogody
- pojemnik na odłożone ubrania
- Na początek pozwólmy dziecku posłuchać piosenki „Idzie do nas wiosna” (poznaliśmy ją we wtorek, dla chętnych dziś też do pobrania). Po wysłuchaniu poproście malucha o pomoc w wykonaniu porządków w szafie.
Zaczynamy czynności porządkowo-gospodarcze:
To doskonała okazja, by :
- posegregować ubrania - na zimne dni i cieplejsze dni
- sprawdzić, z których ubrań dziecko już wyrosło i może wspólnie z nim postanowić, co z niepotrzebnym ubrankiem zrobimy (można np. oddać do pojemnika na odzież używaną lub odłożyć dla młodszego członka w rodzinie) - warto dać dziecku jasny przekaz, że należy dzielić się swymi rzeczami z innymi ludźmi
WARIANT 1:
Robimy wspólnie segregację WSZYSTKICH ubranek naszego dziecka. Całkowite posegregowanie rzeczy może być czynnością czasochłonną – trzeba się na to przygotować.
Połóżcie Państwo na podłodze np. symbol zimy, a na tapczanie – symbol cieplejszej pogody (wiosny, lata). Pozwólcie dzieciom dokonać segregacji, pod Waszym czujnym okiem. Rozmawiajcie o ubraniach, porównujcie ich grubość. Dokonujcie wspólnie selekcji, odkładając ubrania przy odpowiednich symbolach oraz do pojemnika te ubrania, z których dziecko już wyrosło. Te czynności są doskonałą okazją do przeprowadzeniu z dzieckiem rozmowy na temat, stosownego do pogody, sposobu ubierania się i konsekwencji łamania tej zasady (możemy zachorować, przegrzać się, przemoknąć i zachorować...NIEWŁAŚCIWE UBIERANIE SIĘ POWODUJE, ŻE CHORUJEMY)
Duże plusy zastosowania tego wariantu: mamy porządek w szafie, który zachowamy do kolejnych chłodnych dni, dokonaliśmy selekcji ubrań, przez co szafa stała się bardziej przestronna..
WARIANT II
Rodzice sami wcześniej przygotowują jakiś mały zestaw ubrań zimowych ( np. 1 kurtka, szal, czapka, rękawice, sweter, kozaki) i wiosennych (lżejsza kurtka, lżejsza czapka, adidasy lekka chusta pod szyję, bluzka z długim rękawem) oraz kilka rzeczy, o których już wiemy, że dziecko z nich wyrosło. wszystkie te rzeczy są pomieszane i dziecko dokona z Wami selekcji wg takiego samego schematy, jak wyżej.
Ta ograniczona ilość rzeczy pozwoli na segregację, jak wyżej, ale oszczędzi czas.
Gdy rzeczy będą już posegregowane, Rodzice mogą zająć się układaniem w szafie tych, na nadchodzące dni i chowaniem rzeczy już niepotrzebnych. Dziecko w tym czasie wykona KARTĘ PRACY. Można ponownie włączyć mu piosenkę „Idzie do nas wiosna”
Uwaga: Polecenie do karty pracy: Pokoloruj tylko te ubranka, które zakładamy wiosną. Rysuj postać dziecka, łącząc kropki. ZWRACAMY UWAGĘ NA PRAWIDŁOWE TRZYMANIE KREDKI
Życzę miłej i zgodnej pracy
Jolanta Szymkowiak-Polcyn
Źródła materiałów do pobrania:
Chomikuj,pl użytkownik Nulek11
mrspolka-dot.com
64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10