64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10
Dzień dobry Kokoszki!
Temat dnia: Awantura na wiejskim podwórku.
Cele:
* Usiądź siadzie skulnym rozkrocznym – uderzają o kolana: dłońmi, pięściami, łokciami, rozcierają kolana, spychają je do podłogi i unoszą.
* W siadzie – wykonuj wymachy nóg, bezwładne przewroty.
* Ślizgają się oraz czołgają po podłodze.
* Turlają się (najlepiej na dywanie), a potem turlają swoją maskotkę po podłodze.
* Relaks – leż i głęboko oddychaj.
* Przechadzaj się dookoła leżącej maskotki, nad nią, następnie przeskakują przez nią.
Ćwiczenia w parze z rodzicem lub rodzeństwem.
* Usiądź z partnerem rozkrocznie, twarzami do siebie – wykonujcie naprzemiennie skłony i leżenie, próbujcie leżeć raz na jednym, raz na drugim boku.
* Usiądźcie tyłem do siebie – kiedy ty będziesz wykonywał/-a skłon, druga osoba kładzie się tobie na plecach; próbują wspólnie wstać. Pchają partnera po podłodze plecami, stopami, rękami.
2. Teraz waszym zadaniem będzie nazwanie zwierzęcia, które widzicie na obrazku oraz naśladowanie wydawanych przez nie odgłosów. (ZAŁĄCZNIK zwierzęta)
3. Wysłuchaj opowiadania S. Karaszewskiego „Awantura na wiejskim podwórku”
https://www.youtube.com/watch?v=UuCFX15Z1bI
Po wysłuchaniu opowiadania odpowiedz na następujące pytania:
− Co działo się rano na wiejskim podwórku?
− O co kłóciły się kaczki z kurami?
− Za kim były gęsi?
− Kto zaatakował drób?
− Co zrobił pies Burek?
4. Wysłuchaj wiersz L. Łącz pt. „Wesołe podwórko”
Skąd wiedziała mała gąska,
że potrafi pływać?
A źrebaczek kogo spytał,
czy będzie miał grzywę?
To gęś mama do jeziora
drogę pokazała,
a klacz gniada źrebaczkowi
wszystko powiedziała.
Bez mamusi smutno, nudno,
przestraszył się kotek,
zgubił mamę, teraz szuka,
aż wskoczył na płotek.
I cielaczek się rozgląda,
bo nie widzi mamy,
krówka ryczy, biega wkoło,
od domu do bramy.
Bo najlepiej jest przy mamie –
bezpiecznie, wesoło,
świnka leży, a tuż obok
sześć prosiąt wokoło.
Pieje kogut, gdacze kura,
kurczak popiskuje.
Zgadnij teraz, kto swych małych
szczeniaczków pilnuje.
Czy zapamiętaliście jak nazywają się młode: kury, kota, psa, świni, krowy, konia? (ZAŁĄCZNIK dzieci zwierząt)
5. Praca z książką:
Karta pracy Czytam, piszę, liczę, s. 77.
Nazwij zwierzęta przedstawione na obrazku. Odszukaj wśród naklejek wyrazy – ich nazw – i naklej je pod odpowiednimi obrazkami zwierząt.
Karta pracy, cz. 3, s. 86, 87.
Pokoloruj rysunek według wzoru. Określ, czyje to dziecko.
Nazwij pary zwierząt – rodziców. Odszukaj wśród naklejek zdjęcia ich dzieci i naklej obok ich rodziców. Nazwij dzieci zwierząt.
Mam nadzieję, że dobrze się bawiliście i wiecie już bardzo dużo o mieszkających na wiejskim podwórku zwierzętach.
Życzę Wam miłej reszty dnia!
Pani Asia
64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10