REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

WITAMY WAS WE WTOREK (12.05.2020r.)

WITAMY WAS WE WTOREK (12.05.2020r.)

NA DZIŚ CHCIAŁYBYŚMY ZAPROPONOWAĆ WAM ZABAWY                                                                                                                                  I ĆWICZENIA ZWIĄZANE Z MIERZENIEM POJEMNOŚCI PŁYNÓW ORAZ TROCHĘ RUCHU PRZY MUZYCE…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rozpoczniemy od wykonania zadania w karcie pracy:

  • Karta pracy, cz. 4, s. 30−31.

Określanie, co zwiedzali w Warszawie Olek, Ada, mama i tata z rodzicami mamy. Oglądanie zdjęć warszawskich syrenek. Rysowanie po śladach rysunków bez odrywania kredki od kartki.

 

Zabawy i ćwiczenia związane z mierzeniem pojemności płynów.

Przygotowane przez Rodzica kilka butelek z plastiku, np. o pojemności 1l z różną zawartością wody zabarwionej farbą. Butelki są dobrze zakręcone.

  • Określanie, ile wody jest w butelce.

Rodzic stawia przed dzieckiem zakręconą butelkę z wodą. Pyta dziecko: Ile jest wody w butelce – dużo, mało? Potem przewraca butelkę i pyta, czy jest w niej tyle samo wody.

 

  • Ustawianie butelek według wzrastającej w nich ilości wody.

Butelki z różną ilością barwionej wody.

Rodzic ustawia butelki na stoliku przed dzieckiem.

− Dziecko określa, w której butelce jest najwięcej barwionej wody, a w której najmniej.

− Ustawia butelki według ilości zawartego w nich płynu – od tej z najmniejszą ilością, do tej z największą.

− Dmucha w kolejne odkręcone butelki. Porównuje dźwięki wydawane przez nie.

 

  • Zapoznanie z miarą płynów.

Rodzic pokazuje butelki – 0,5l, 1l, 1,5l. Mówi dziecku, że miarą pojemności płynów jest 1l – 0,5l to jest połowa 1l, a 1,5l – to litr i jeszcze połowa litra.

 

  • Sprawdzanie ilości napojów w dwóch różnych butelkach (jedna niska i szeroka, a druga – wąska i wysoka) za pomocą wspólnej miary.

Butelki z wodą, kubek.

Dziecko przelewa do kubka wodę z jednej butelki, a potem z drugiej butelki i liczy, ile kubków wody było w jednej, a ile w drugiej butelce, Określa, gdzie wody było więcej (było tyle samo).

 

  • Karta pracy, cz. 4, s. 32–33.

Oglądanie zdjęcia, zwracanie uwagi na poziom soku w szklankach.

Sok jabłkowy, szklanki, kubek plastikowy.

Rodzic wlewa tyle samo soku jabłkowego do przygotowanych różnych szklanek – miarką jest plastikowy kubek.

  • Dziecko ogląda szklanki i dochodzi do wniosku, że o ilości soku nie mówi jego poziom w szklankach, tylko miarka jaką ten płyn rozlewano.

Wskazywanie butelki, w której zmieści się najwięcej płynu i tej, w której zmieści się go najmniej.

Czytanie z Rodzicem lub samodzielnie pojemności butelek.

  • Dziecko rysuje szlaczki po śladzie, a potem samodzielnie. Następnie koloruje butelki, rysuje je po śladzie a potem samodzielnie według wzoru.

 

  • Zabawa ruchowa z butelkami plastikowymi.

Dla dziecka butelka plastikowa.

Dziecko dostaje butelkę i ustawia ją względem siebie według poleceń Rodzica:

− połóż butelkę przed sobą, za sobą,

− połóż ją po swojej prawej stronie, po swojej lewej stronie,

− turlaj butelkę po podłodze.

 

Zabawy ruchowe przy muzyce:

PROPOZYCJA PIERWSZA:

https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ

źródło: YouTube NAJPIERW SKŁON – @WYGIBASY TV - piosenki dla dzieci - piosenka dla dzieci, dziecięce hity!

 

PROPOZYCJA DRUGA:

https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA

źródło: YouTube SKACZEMY, BIEGNIEMY  – @WYGIBASY TV - piosenki dla dzieci - piosenka dla dzieci, dziecięce hity!

 

NAWIĄZUJĄC DO TEMATU TYGODNIA – „MOJA OJCZYZNA” ZACHĘCAMY DO WYKONANIA PRACY PLASTYCZNEJ – „GODŁO NASZEGO KRAJU”.

  • Wykonanie pracy plastycznej „Nasze godło”.

Dla dziecka wyprawka, karta 22, nożyczki, czerwona farba, pędzel, korona.

  • Wycinanie z karty rysunku godła i pomalowanie go na czerwono, tak aby kształt orła został biały.
  • Naklejanie korony – naklejka na głowie orła.

 

DO JUTRA…

Data dodania: 2020-05-11 20:47:49
Data edycji: 2020-05-11 20:58:42
Ilość wyświetleń: 269
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej