64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10
DZIŚ ZAJMIEMY SIĘ MIERZENIEM DŁUGOŚCI ORAZ POĆWICZYMY NASZE CIAŁO
Zajęcia 1. Długi, krótki – ćwiczenia w mierzeniu długości.
Osiem wstążeczek lub sznurków w dwóch różnych kolorach.
Rodzic układa (ze wstążek lub sznurków) dwie drogi (każda składa się z czterech (wstążek, sznurków) w tym samym kolorze, np. droga czerwona i droga żółta).
Rodzic pyta:
−Czy obie drogi mają taką samą długość?
Jedna z dróg zakręca.
−Czy teraz drogi mają taką samą długość?
−Dlaczego uważacie, że czerwona droga jest dłuższa?
Rodzic wraca jeszcze raz do pierwszego przypadku.
−Czy drogi mają taką samą długość?
−Dlaczego tak uważasz?
Jedna z dróg zakręca.
−Czy drogi nadal mają taką samą długość?
−Jak można udowodnić, że są tej samej długości?
(Drogi mają taką samą długość, bo nadal są te same cztery wstążki lub sznurki, tylko przesunięte).
Mały dywan.
Dziecko i Rodzic mierzą szerokość dywanu, stawiając stopę przed stopą (palce jednej stopy dotykają pięty drugiej stopy) i głośno licząc.
−Dlaczego wyszły nam rożne wyniki?
−Czy nasze stopy są jednakowej długości?
Mały dywan.
Dziecko i Rodzic mierzą długość dywanu krokami, które głośno liczą.
−Dlaczego wyszły nam rożne wyniki?
−Z czym jest związana długość naszych kroków? (Ze wzrostem).
Linijka, mały dywan.
Rodzic mierzy linijką długość małego dywanu.
Zajęcia 2. Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw nr 16.
Gazety, tamburyn, gwizdek.
Część wstępna.
Dziecko porusza się w dowolny sposób, ostrożnie, między rozłożonymi
gazetami. Na polecenie zatrzymuje się i podnosi gazetę.
Dziecko biega i potrząsa gazetami trzymanymi oburącz w górze. Na
mocne uderzenie w tamburyn i zapowiedź: Burza, zatrzymuje się i – przyjmując dowolną pozycję – chroni się przed zmoknięciem, wykorzystując gazetę.
Część główna – DZIECKO:
do pozycji wyjściowej (ćwiczenie należy wykonać prawą nogą i lewą nogą, na zmianę).
Dziecko maszeruje we wspięciu na palcach, z kulką na głowie, i przechodzi do siadu skrzyżnego.
ZADANIA W KARTACH PRACY:
Karta pracy, cz. 4, s. 7.
Olek i Ada zastanawiają się, która tasiemka jest dłuższa. Zastanówcie się, jak to sprawdzić.
Kolorowanie tasiemek. Kończenie rysowania kurcząt według wzoru. Kolorowanie trzeciego kurczęcia, licząc od prawej strony.
Karta pracy, cz. 4, s. 8.
Kolorowanie tak samo puzzli ze zdjęciami dorosłych zwierząt i ich dzieci. Nazywanie mam i ich dzieci. Czytanie całościowe nazw zwierząt przedstawionych na zdjęciach. Naklejanie ich zdjęć w odpowiednich miejscach.
Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 68.
Czytanie tekstu indywidualnie przez dzieci. Odszukiwanie zdjęć zwierząt i naklejanie ich w odpowiednich miejscach.
DO JUTRA…
64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10