Czcionka:

A+
A-

Kontrast:

WITAMY WAS W ŚRODĘ (15.04.2020r.)

WITAMY WAS W ŚRODĘ (15.04.2020r.)

DZIŚ ZAJMIEMY SIĘ MIERZENIEM DŁUGOŚCI ORAZ POĆWICZYMY NASZE CIAŁO 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zajęcia 1. Długi, krótki – ćwiczenia w mierzeniu długości.

  • Ćwiczenia dotyczące zrozumienia stałości miary.

Osiem wstążeczek lub sznurków w dwóch różnych kolorach.

Rodzic układa (ze wstążek lub sznurków) dwie drogi (każda składa się z czterech (wstążek, sznurków) w tym samym kolorze, np. droga czerwona i droga żółta).

  • Dwie drogi równoległe.

Rodzic pyta:

Czy obie drogi mają taką samą długość?

Jedna z dróg zakręca.

 

Czy teraz drogi mają taką samą długość?

Dlaczego uważacie, że czerwona droga jest dłuższa?

Rodzic wraca jeszcze raz do pierwszego przypadku.

Czy drogi mają taką samą długość?

Dlaczego tak uważasz?

Jedna z dróg zakręca.

 

Czy drogi nadal mają taką samą długość?

Jak można udowodnić, że są tej samej długości?

(Drogi mają taką samą długość, bo nadal są te same cztery wstążki lub sznurki, tylko przesunięte).

  • Mierzenie szerokości dywanu stopa za stopą.

Mały dywan.

Dziecko i Rodzic mierzą szerokość dywanu, stawiając stopę przed stopą (palce jednej stopy dotykają pięty drugiej stopy) i głośno licząc.

Dlaczego wyszły nam rożne wyniki?

Czy nasze stopy są jednakowej długości?

 

  • Mierzenie długości dywanu krokami.

Mały dywan.

Dziecko i Rodzic mierzą długość dywanu krokami, które głośno liczą.

Dlaczego wyszły nam rożne wyniki?

Z czym jest związana długość naszych kroków? (Ze wzrostem).

  • Pokaz linijki, miarki krawieckiej.

Linijka, mały dywan.

Rodzic mierzy linijką długość małego dywanu.

 

Zajęcia 2. Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw nr 16.

Gazety, tamburyn, gwizdek.

Część wstępna.

  • Czynności organizacyjno-porządkowe.

Dziecko porusza się w dowolny sposób, ostrożnie, między rozłożonymi

gazetami. Na polecenie zatrzymuje się i podnosi gazetę.

  • Zabawa ożywiająca.

Dziecko biega i potrząsa gazetami trzymanymi oburącz w górze. Na

mocne uderzenie w tamburyn i zapowiedź: Burza, zatrzymuje się i – przyjmując dowolną pozycję – chroni się przed zmoknięciem, wykorzystując gazetę.

 

Część główna – DZIECKO:

  • Staje w rozkroku, trzymając oburącz złożoną gazetę – w skłonie w przód wymachuje gazetą w tył i w przód. Po kilku ruchach prostuje się i potrząsa gazetą w górze.
  • Wykonuje klęk podparty, dłonie ma na gazecie, skierowane palcami do wewnątrz – przy zgiętych w łokciach rękach opada tułowiem w przód, dotka gazety brodą i powraca do pozycji wyjściowej.
  • W leżeniu przodem – unosi gazety trzymane za końce oburącz (ręce zgięte w łokciach, skierowane w bok), dmucha na gazety i wprowadza je w ruch.
  • Kładzie gazety na podłodze, zwija je po przekątnej w rulonik i przeskakuje przez nie bokiem z jednej strony na drugą, od jednego końca do drugiego.
  • W staniu, rulonik trzyma za końce, z przodu – przekłada nogę przez rulonik, wytrzymuje w staniu jednonóż, wykonując dowolne ruchy uniesioną nogą, a następnie tą samą drogą przejście

do pozycji wyjściowej (ćwiczenie należy wykonać prawą nogą i lewą nogą, na zmianę).

  • Ugniata gazety tak, aby powstały kulki (piłki) – rzuca kulkami i chwyta je w miejscu, w chodzie, w biegu; rzuca i chwyta, wykonując dodatkowe zadania, np.: przed chwytem wykonuje klaśnięcie, dotyka ręką podłogi, robi rękami młynek, wykonuje obrót itp.
  • W leżeniu przodem – przetacza kulki z ręki do ręki, podrzuca kulki oburącz, jednorącz.

 

  • Ćwiczenia korektywne i uspokajające.

Dziecko maszeruje we wspięciu na palcach, z kulką na głowie, i przechodzi do siadu skrzyżnego.

  • W siadzie skrzyżnym – wykonuje skręty głową w prawo, w tył i w lewo, w tył.
  • W siadzie podpartym, kolana ma rozchylone, kulki położone między stopami – podrzuca kulki stopami, chwyta rękami.
  • W marszu, kulki trzymane w dłoni (prawej, lewej) – ćwiczenie oddechowe – wykonuje wdech nosem i próbuje zdmuchiwać kulki z dłoni.

 

ZADANIA W KARTACH PRACY:

Karta pracy, cz. 4, s. 7.

Olek i Ada zastanawiają się, która tasiemka jest dłuższa. Zastanówcie się, jak to sprawdzić.

Kolorowanie tasiemek. Kończenie rysowania kurcząt według wzoru. Kolorowanie trzeciego kurczęcia, licząc od prawej strony.

 

Karta pracy, cz. 4, s. 8.

Kolorowanie tak samo puzzli ze zdjęciami dorosłych zwierząt i ich dzieci. Nazywanie mam i ich dzieci. Czytanie całościowe nazw zwierząt przedstawionych na zdjęciach. Naklejanie ich zdjęć w odpowiednich miejscach.

 

Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 68.

Czytanie tekstu indywidualnie przez dzieci. Odszukiwanie zdjęć zwierząt i naklejanie ich w odpowiednich miejscach.

 

DO JUTRA…

Data dodania: 2020-04-14 21:39:02
Data edycji: 2020-04-14 21:47:28
Ilość wyświetleń: 68
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Twój Boks
Dowolna informacja
Przykładowy button