REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

WITAMY WAS W CZWARTEK (14.05.2020r.)

WITAMY WAS W CZWARTEK (14.05.2020r.)

PLAN NA DZIŚ – ROZMOWA O MAPIE EUROPY ORAZ KRAJACH NALEŻĄCYCH DO UNII EUROPEJSKIEJ ORAZ … ZAJĘCIA KULINARNE.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rozpoczniemy od zadań w kartach pracy.

  • Karta pracy, cz. 4, s. 34–35.

Oglądanie mapy Europy. Słuchanie nazw państw europejskich – sąsiadów Polski. (Szarym kolorem zaznaczone zostały kontynenty Azji i Afryki) Kolorowanie flagi Polski. Określanie, w którą stronę są zwrócone. Oglądanie obrazków flag. Nazywanie samodzielnie lub z pomocą Rodzica państw UE, do których one należą. Kolorowanie rysunków flag według wzoru.

Oglądanie obrazków innych flag.

 

  • Oglądanie globusa; wyjaśnienie czym jest i do czego służy; odczytywanie wspólnie z Rodzicem nazw kontynentów, jakie się na nim znajdują.

Globus.

  • Zabawa z globusem „Wędrówka po świecie”.

Wprawianie globusa w ruch, zatrzymywanie go palcem przez dziecko, odczytywanie

(samodzielnie lub z pomocą Rodzica), w jakie miejsce dziecko dotarło.

 

Rozmowa o Europie oraz krajach należących do UE.

  • Oglądanie mapy Europy. Zwrócenie uwagi na jej wielkość i kształt.

Mapa Europy.

  • Samodzielne lub z pomocą Rodzica odczytywanie nazw państw europejskich.
  • Poznawanie ciekawostek o wybranych krajach europejskich. Oglądanie charakterystycznych dla nich budowli, symboli, np.: wieża Eiffla – Francja; krzywa Wieża – Piza, Koloseum – Włochy; Akropol – Grecja; wiatraki, tulipany – Holandia; zegar Big Ben, królowa Elżbieta – Anglia.

 

  • Wyjaśnienie skrótu UE; zapoznanie z nazwami państw należących do Unii Europejskiej.

Omówienie flagi UE (symbol wszystkich państw należących do Unii Europejskiej, ma 12 gwiazdek, bo na początku należało do niej 12 państw).

 

 

  • Zabawa „Powitanie po włosku”, mówiąc: Buongiorno (czyt. bondżorno) – dzień dobry.

 

  • Rozmowa na temat Włoch - kilka ciekawostek o tym państwie.

Włochy to państwo położone na Półwyspie Apenińskim. Swoim kształtem przypomina buta.

Stolicą Włoch jest Rzym na terenie, którego znajduje się państwo kościelne – Watykan, w którym mieszka Papież. Tradycyjne włoskie potrawy to spaghetti i pizza. Tradycyjny włoski taniec to tarantella neapolitańska. Na należącej do Włoch wyspie Sycylii znajduje się wulkan Etna.

 

  • Zapoznanie z wyglądem flagi Włoch – potrzebna będzie flaga Włoch – W PLIKU DO POBRANIA.
  • Uczenie się wybranych słów (zwrotów) z języka włoskiego:

 

buongiorno (czyt. bondżorno) – dzień dobry,

arrivederci (czyt. airwederczi) – do widzenia,

mi chiamo (czyt. mi kjamo) – nazywam się,

si (czyt. sij) – tak,

grazie (czyt. gracje) – dziękuję.

 

  • Opowieść ruchowa „Podróżujemy po Włoszech”.

Podczas zabawy można słuchać muzyki relaksacyjnej

Dziecko naśladuje ruchem, gestem, mimiką treść opowiadania.

Podróż rozpoczynamy samochodem. (Dziecko porusza się, naśladując odgłos auta:

brum, brum, brr, brr).

A teraz czas na odpoczynek. Kładziemy się na miękkiej, zielonej trawie,

słuchamy odgłosów ptaków, szumu lasu. (Dziecko słucha nagrania relaksacyjnej muzyki).

W dalszą podróż wyruszamy rowerem. (Dziecko leży na plecach, naśladuje jazdę na rowerze).

A teraz czas na piknik. Zjemy pyszne spaghetti. (Dziecko naśladuje wsysanie makaronu (ćwiczenia mięśni warg), gryzienie (ruchy okrężne żuchwy), oblizywanie ust po smacznym posiłku (ćwiczenia języka)).

Pod koniec naszej podróży odpoczniemy na plaży nad ciepłym Morzem Śródziemnym. (Leży na plecach, naśladuje opalanie się, pływanie).

 

Teraz jest czas na – WYKONANIE PIZZY

 

  • Oglądanie przygotowanych produktów.

Ser żółty starty na wiórki, szynka, sos pomidorowy, składniki na spód do

pizzy, cukinia, zielona pietruszka, pokrojone pomidory, itp.

Dziecko ogląda przygotowane produkty. Nazywa je. Dzieli nazwy na sylaby, jeżeli potrafi, dzieli nazwy wybranych produktów na głoski.

 

  • Wykonanie pizzy.

Dziecko przygotowuje wraz z Rodzicem spód do pizzy (spód może być przygotowany wcześniej). Smaruje go przygotowanym sosem pomidorowym, kładzie wybrane przez siebie dodatki.

 

Życzymy smacznego…

Data dodania: 2020-05-13 19:57:58
Data edycji: 2020-05-13 20:09:17
Ilość wyświetleń: 265
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej